Bli en del av Lendo – Vi söker nu säljare till 3 olika team inom försäkring, retain och privatån! 🚀 Vill du kombinera kundkontakt med försäljning och vara en del av ett engagerat team? Gillar du att arbeta mot tydliga mål och att skapa lösningar som verkligen gör skillnad för kunden? Då kan du vara den vi söker. Vi letar efter dig som älskar att snacka, vill utvecklas inom försäljning och trivs med att ha mål att sikta mot! - sök idag, urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Som säljare hos Lendo spelar du en nyckelroll i deras team. Din huvudsakliga uppgift är att kontakta kunder som tidigare varit i kontakt med Lendo, lyssna in deras behov och sälja in rätt lösning för just deras situation. Med en rådgivande och relationsskapande approach hjälper du kunden att hitta den bästa lösningen för just dem. Du kommer aktivt jobba med behovsanalys, ansökningar och uppföljningar för att maximera både kundnöjdhet och affärsresultat över telefon.
Här kan du läsa mer om respektive tjänst och ansöka:
🌟Säljande försäkringsförmedlare - ansök via annons HÄR
🌟Säljande handläggare - ansök via annons HÄR
🌟Säljande lånehandläggare inom privatlån - ansök via annons HÄR
På Lendo är deras mission att ge fler människor verktygen och kunskapen för att fatta smarta beslut kring sin privatekonomi. Deras värderingar – Win as a team,Customercentric, Always improving och Focus on execution – präglar deras vardag och guidar dem mot målet att alltid vara en av Sveriges bästa arbetsplatser.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
I samtliga 3 roller kommer ditt fokus bland annat att vara:
📞 Ringa upp och kontakta deras befintliga (och nya!) kunder via telefon.
💡 Guida kunderna dem genom deras behov som kan vara försäkring eller lån– många har aldrig riktigt tänkt på vad de behöver, och du hjälper dem att se helheten.
🔍 Skapa trygghet. Försäkringar/lån kan vara krångliga, men du gör det enkelt och tydligt.
🚀 Identifierar affärsmöjligheter – när du lyssnar på kundens situation ser du hur rätt försäkring kan komplettera deras befintliga livssituation.
🎯 Du håller en hög telefonaktivitet – varje samtal är en chans att hjälpa en kund och skapa mervärde.
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av försäljning och att arbeta via telefon. Det är viktigt att du har en naturlig känsla för försäljning och en vilja att skapa kundvärde där du ser en möjlighet i varje samtal.
- Är kommunikativ, strukturerad och trivs i en tempofylld arbetsmiljö med hög aktivitet. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg så du behöver känna dig van med att ha många kundsamtal per dag.
- Talar och skriver flytande på svenska och behärskar engelska väl.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Är tävlingsinriktad och triggas av att nå och överträffa säljmål.
- Har en naturlig förmåga att skapa relationer och bygga förtroende över telefon.
- Drivs av att hitta säljmöjligheter och omvandla dem till konkreta resultat.
- Är en lagspelare som också kan ta egna initiativ och arbeta självständigt.
Lendo erbjuder
📈En spännande och säljdriven arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter.
✨En rolig arbetsplats med skön stämning och härliga kollegor.
💰Friskvårdsbidrag på 4000 kr per år och möjlighet till en träningstimme i veckan på arbetstid.
🏡 Hybridjobb = Flexibilitet – Jobba hemifrån ibland, häng med kollegorna på kontoret när du vill. Bäst av två världar! (Vi har kontorsdagar onsdagar & torsdagar dagar).
🎯Utökad erfarenhet och kunskap inom bank och finans.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.
Lendo tillämpar provanställning och bakgrundskontroller inför kontraktskrivning.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Lendo HÄR.
Har du ett tekniskt intresse och drivs av att lösa problem och leverera service? Vill du vara en del av ett engagerat och sammansvetsat team där du får möjlighet att utvecklas och påverka? Då kan detta vara tjänsten för dig, välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Som Teknisk Support hos Elon Group blir du en del av ett engagerat och sammansvetsat team om fem kollegor som tillsammans har lång erfarenhet inom bolaget. Du kommer att arbeta nära kollegor, kunder och företagets tekniker för att leverera hög service och lösa tekniska utmaningar. I rollen som teknisk support förväntas du bli expert på produkterna och får kontinuerlig vidareutbildning för att kunna ge kunderna rätt och effektiv hjälp. Vidare kommer du även få möjlighet att påverka din vardag och vara delaktig i skapandet och förnyandet av rutiner och produktmanualer i teamet.
Så här svarar Tobias, medarbetare inom teknisk support, på frågan vad som gör att han trivs bra på Elon: "Jag trivs i min roll tack vare den starka familjekänslan och sammanhållningen. Vi ställer upp för varandra och delar ett gemensamt driv. Det gör att jag kan ta ansvar och använda min kompetens för att hjälpa kunder, tekniker och butiker. Vi är en erfaren grupp med stark gemenskap som har roligt på jobbet, vilket jag verkligen uppskattar".
Du erbjuds
- En del i ett börsnoterat bolag som har en lång historia med ett starkt varumärke där du har goda utvecklingsmöjligheter på sikt
- Möjlighet att påverka din utveckling och stärka din kompetens inom företaget
- Förmånliga personalrabatter på Elons produktsortiment
- Flexibilitet och möjlighet att arbeta hemifrån
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantering samt bedömning av inkomna felanmälningar
* Felsökning och produktuppföljning av vitvaror, luftvärmepumpar, hushållsartiklar
* Teknisk support i kontakt med såväl servicetekniker som butiker och kunder gällande produkter under Elons egna varumärken- Elvita och Canvac
* Hålla serviceutbildningar för tekniker
VI SÖKER DIG SOM
* Har en teknisk bakgrund, antingen från utbildning, tidigare arbetsroller eller från ett privat intresse
* Besitter god teknisk förståelse och utmärkta datorfärdigheter, med erfarenhet av att arbeta i flera olika system samtidigt
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då detta förekommer i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av en liknande roll
- Har kunskaper inom elteknik och vana av att läsa elscheman
Vem är du som person?
För att lyckas i denna roll tror vi att du är en ansvarstagande och strukturerad person. Du är problemlösande och har en förmåga att tänka logiskt, vilket gör att du kan identifiera både enkla och komplexa lösningar. Du är stresstålig och kan hantera flera uppgifter parallellt och samtidigt prioritera effektivt. Dessutom är du lyhörd gentemot både kollegor och kunder och har en talang för att kommunicera komplexa lösningar på ett pedagogiskt och enkelt sätt.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Elon Group är en av Nordens största återförsäljare inom hemelektronik, vitvaror och hushållsprodukter med butiker i Sverige, Norge, Danmark och Island.
Are you ready to take on a diverse role as Commissioning Engineer and work on an extensive site within a global and innovative organization? Then we welcome your application today!
OM TJÄNSTEN
For the sake of our client in Ludvika, we are now looking for an engineer who wants to work with valve cooling systems and commissioning. Our customer works to promote a sustainable energy future for all, and they provide power to homes, schools, hospitals and factories.
The role of commissioning enginner consist of both commissioning and coordination work, and you will be the link between the different HVDC departments at our clients site along with their suppliers. You will be working with electrical parts such as switchgears, actuators and motors, as well as mechanical parts such as pump-motor alignment, filling the system and test it for leakage and pressure.
You are offered
- Be a part of a global operation with great development opportunities personally and career-wise
- For you with a relevant background and interest, there may be an opportunity to participate in customer meetings/negotiations for technical issues in the projects
Other information
- This position is based in Ludvika, Sweden, but remote work can be agreed upon with manager
- The position requires travel (80% of the time on sites) and short notice mobilization requests
- Commissioning requires being able to work from height in MEWP (Mobile Elevated Work Platform) or boom lifts.
ARBETSUPPGIFTER
Work tasks
* Responsible for commissioning of HVDC valve cooling system including installation inspection, pump-motor alignment, filling and pressure test of the system, first energization of the equipment and test of control functions. Reporting quality issues related to system installation and commissioning to relevant parties
* Responsible to work with test instruction and test records and use them during the commissioning
* Understanding of programming control functions and using PLC system
VI SÖKER DIG SOM
- You who holds a Bachelor degree within Electrical engineering or Automation, or equal profile through experience
- Fluency in English, both written and spoken
It is meritorious for the position if you:
- Are practical and enjoy traveling around the world and work at HVDC sites, including offshore platforms
- Are familiar with ladder logic programming and have experience working with PLC
To succeed in the role, your personal skills are:
- Trustful
- Goal oriented
- Stable
Our recruitment process
This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.
Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.
För dig som motiveras av att ge utmärkt service, har tidigare erfarenhet från kundtjänst samt talar och skriver obehindrat på Holländska & Svenska finns nu möjligheten att ta dig an tjänsten som agent i BookBeats supportteam. Detta är ett perfekt extrajobb för dig som studerar då du kan arbeta hemifrån utifrån ett flexibelt schema. Välkommen in med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
I dagsläget består BookBeats supportteam av en blandning av tysk-, svensk-, polsk-, holländsk-, dansk,- och finsktalande supportagenter som tillsammans arbetar för att ge så god service som möjligt till BookBeats användare. Behovet är långsiktigt och passen är förlagda främst på dagtid under vardagar men även helger/röda dagar kan bli aktuellt. Rollen är flexibel då du kan arbeta varifrån du vill och är således inte knuten till ett kontor.
Som kundsupport kommer du främst att svara på svenska kunders frågor i BookBeats webbaserade supportsystem. Det kan vara frågor kring hur tjänsten fungerar, tekniska problem, kontoinställningar, försäljningsfrågor etc. Till din hjälp har du för de vanligaste frågorna färdiga mailmallar som du kan utgå från i din återkoppling till kund.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Svara på inkommande frågor rörande exempelvis innehåll, kontoinställningar och försäljning från företagets kunder via mail.
VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande och har minst ett år kvar av dina studier
- Har tidigare erfarenhet av kundtjänst och administrativt arbete
- Har mycket goda kunskaper i holländska och svenska, såväl i tal som i skrift
Det är även starkt meriterande:
Om du talar och skriver obehindrat på finska, tyska , norska eller danska
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
* Serviceinriktad
* Problemlösande
* Självgående
Som person är du litteraturintresserad och duktig på att uttrycka dig skriftligt. Du är nyfiken på att lära dig hur saker fungerar samt har en god känsla för kundservice och kundbemötande. Då arbetet är självständigt krävs det också att du har en god problemlösningsförmåga, är kommunikativ och vågar ta egna initiativ.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
I denna juniora position söker vi dig som har tidigare erfarenhet från en IT-ServiceDesk och vill komma in på ett stort företag här i Stockholm. Här kommer du arbeta i 1st line och hjälpa kollegor med alla möjliga IT-problem.
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett stort byggbolag i Sverige med sitt huvudkontor här i Stockholm från vilket man sköter all IT och framförallt Servicedesken. I den här rollen kommer du jobba i första linjen med att ta emot ärenden från kollegor kopplat till både hårdvara och mjukvara över mail, telefon och på plats. Du ersätter en person som jobbar där idag och som har lite extra ansvar för beställningar av hårdvara, så det ansvarsområdet kommer du få ärva.
Arbetstiderna i rollen är 07:00-16:00.
Du erbjuds
- En tjänst som börjar som ett konsultuppdrag men med möjlig anställning hos bolaget under nästa år
- En utvecklande roll där du kan bygga på din kompetens och växa i rollen
- Möjlighet att arbeta hemifrån en dag i veckan.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
I denna tjänst kommer du att arbeta med IT-support inom områden som infrastruktur, klienter, applikationer, säkerhet, arbetsplatser, skrivare och mötesrum/konferensrum. Du kommer att hantera tilldelade ärenden, inklusive felsökning och dokumentation av dessa. Vid behov kommer du att överlämna eller fördela ärenden till andra grupperingar för fortsatt felsökning och lösning.
* Handläggning av ärenden som inkommer via olika kanaler: ärendehanteringssystem, telefon, besök on-site
* Fjärrstyrning av klienters datorer för felsökning/hjälp till användaren
* Felsökning och felavhjälpning avseende Arbetsplatser och mötesrum/konferensrum
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst ett års erfarenhet av IT-support / ServiceDesk
- Erfarenhet av att ge support i Windows 11 och Microsoft 365 (Sharepoint admin, Exchange, Teams admin, MS Defender)
- ITSM-verktyg såsom ServiceNow, Easit eller JIRA
- Kunskap i Active Directory, Intune och OneDrive
- Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
* Hjälpsam
* Ansvarstagande
* Stresstolerant
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.