Jobbannonser som erbjuder distans i Örebro

Letar du efter jobb på distans med säte i Örebro? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Örebro som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 10 av 10 annonser

Senior Scrum Master

4 d

Epical Sweden AB

Epical is a pure-play data consultancy with services and expertise to support and enable the management, utilization and protection of our clients' data. We're not just experts in data; we're visionaries who empower our clients to exceed expectations. Join our thought leading team which deliver results beyond the expected - where empowerment is a matter of course, continues development is a promise and a collaborative approach is a fact. What is the role all about? We are looking for an experienced Scrum Master to lead agile teams in large and complex organizational environments - ensuring efficient delivery of projects. In this role, you will play a key role in guiding and supporting our teams in the adoption and implementation of agile methodologies, particularly within the information security/cybersecurity domain. You will serve as a certified SAFe (Scaled Agile Framework) practitioner, providing expertise and guidance on scaled agile implementation. Key responsibilities Lead and facilitate agile ceremonies, including sprint planning, daily stand-ups, sprint reviews, and retrospectives. Mentor and coach team members on agile principles, promoting self-organization and continuous improvement. Monitor and track sprint progress, identifying risks and implementing mitigation strategies as needed. Interact closely with stakeholders to ensure transparency and effective communication throughout the project lifecycle. Why should you apply? At Epical we are on an exciting journey, establishing a new-minted data consultancy brand in the market, steering, and shaping our Digital Trust key offerings as well as expanding in the Nordic region. You will be a key player in our Digital Trust community, working with high-profile clients in interesting and developing projects. In addition to that, you will further develop Epical's agile delivery models. Your expected qualifications Previous experience as a Scrum Master Previous experience of delivering Identity solutions Experience in the Identity and Access Management/Directory Services domain Certified SAFe (Scaled Agile Framework) practitioner Leading agile teams within the information security/cybersecurity domain Strong leadership, communication, and collaboration skills Professional proficiency in Swedish and English, written as well as spoken Meritorious Experience of leading agile teams in larger/global organizations is advantageous Interaction with product owners, program managers, and portfolio managers, either through direct experience or collaboration What do we offer? The opportunity to join a team of Nordic’s leading experts in Digital Trust Stimulating and interesting assignments, working with large customers in complex environments – usually in team-based project deliveries X-Nordic An organization that supports work-life balance and the possibility to work remotely. Continuing education - courses, and compensation for certification Let’s secure the Nordic’s together, one step at a time If you are a seasoned Scrum Master with a passion for leading agile teams in complex environments, we want to hear from you! Warm welcome with your application. Selection will take place on an ongoing basis. All roles at Epical are permanent, with the flexibility to work from home or any of our offices across Sweden (Stockholm, Gothenburg, Malmö, Västerås, Örebro, and Skövde). To qualify, you must reside in Sweden and have a valid work permit. If this sounds like the opportunity you’ve been looking for, we’d love to hear from you!
Data/IT
Örebro

Säljare till Great Consulting Nordic AB

4 d

AxÖ Consulting AB

"För oss på Great Consulting är försäljning mer än att sälja. Det handlar om att lyssna, förstå och ibland ifrågasätta för att verkligen hjälpa våra kunder att tänka nytt och hitta lösningar som de kanske inte visste att de behövde." – Linus Eriksson Klimkowicz, VD på Great Consulting Nordic AB. Det är något särskilt med personer som inte bara ser till att stänga affärer, utan som brinner för att verkligen förstå och hjälpa sina kunder. På Great Consulting Nordic AB, ett företag specialiserat på telemarketinglösningar, affärsutveckling och projektledning, får du möjlighet att spela en viktig roll i deras fortsatta framgång. De arbetar nära sina kunder för att skapa långsiktiga affärsrelationer och leverera konkreta resultat. Nu söker de en säljare som kan bidra till företagets tillväxt och hjälpa kunderna att nå sina mål genom skräddarsydda lösningar. En dag på Great Consulting: Ett samspel mellan sälj och konsultarbete I rollen som säljare kommer du inte bara att vara en del av ett säljteam – du blir också en aktiv konsult, där du arbetar nära både kunder och projektledare för att säkerställa att det kundvärde som har formulerats tillsammans med kunden verkligen levereras. Här handlar det inte bara om att sätta upp mål och nå dem, utan också om att förstå de utmaningar som dina kunder står inför och hitta de bästa lösningarna. Du kommer att vara en del av en arbetsgrupp som arbetar tillsammans för att skapa resultat och föra företaget framåt. Arbetsuppgifterna omfattar allt från att initiera och driva telemarketingprojekt till att bygga långsiktiga kundrelationer och utforska nya säljkanaler för att bredda företagets erbjudande. Du får också chansen att arbeta nära affärsområdesansvarig för att utveckla och implementera säljstrategier som stöttar både bolagets och kundernas tillväxt. För att nå framgång i rollen krävs det att du är en aktiv drivkraft – någon som ser affärsmöjligheter där andra kanske inte ser dem. Du kommer att vara med och skapa förutsättningar för att företaget ska växa och utvecklas på nya marknader. En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka Hos Great Consulting får du chansen att verkligen påverka hur företaget utvecklas. Med deras öppna arbetsmiljö får du det stöd du behöver för att nå dina mål. Här är du inte bara en i mängden – du blir en nyckelperson för företagets tillväxt. Med konkurrenskraftig lön, utbildning och möjlighet att delvis arbeta på distans, erbjuder Great Consulting en arbetsplats där du kan växa både som säljare och som konsult. Ansök nu och ta chansen att forma framtiden tillsammans med oss på Great Consulting. Exempel på arbetsuppgifter: - Ansvara för att initiera och hantera telemarketingprojekt, samt debitera dessa. - Bygga och underhålla kundrelationer, samt identifiera nya affärsmöjligheter för att bredda kundstocken. - Samarbeta med affärsområdesansvarig för att utveckla och implementera säljstrategier, samt uppnå och överträffa försäljningsmål. - Delta i möten och presentationer för att sälja våra tjänster. Är du den vi söker? För att lyckas i rollen ser vi att du har: - Erfarenhet av försäljning, gärna inom telemarketing eller IT-branschen. - Stark kommunikations- och förhandlingsförmåga. - Förmåga att arbeta både självständigt och i team. - Erfarenhet av att ringa kalla samtal och driva försäljningsdialoger. - Erfarenhet av konsultverksamhet, inklusive försäljning, hantering och debitering av projekt (meriterande). - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. - Grundläggande kunskaper i Office-paketet. - Förmåga att författa tydlig och korrekt text.   Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Denna annons avser ett konsultuppdrag via AxÖ Consulting, med start enligt överenskommelse. Uppdraget är tänkt som en långsiktig lösning, där ambitionen är att du efter ett halvår får möjlighet att övergå till en permanent anställning hos Great Consulting Nordic AB. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig Christian Martinsson via e-post: christian.martinsson@axoconsulting.se. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Försäljning, inköp, marknadsföring
Örebro

Mjukvaruutvecklare till Effnet

4 d

Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Brinner du för programmering, har ett genuint teknikintresse och är intresserad av att jobba med teknologi i framkant inom 5G och framtidens telekommunikation? Då har vi tjänsten för dig! Effnet är ett växande bolag med platt organisation och korta beslutsvägar. Samarbetsvilja och en inkludering genomsyrar företagets processer och de strävar kontinuerligt efter att nå produktivitet och effektivitet. Kollegorna uppmuntras att ta initiativ och delta i alla olika aspekter av arbetet. Som anställd finns det unika möjligheter att utvecklas tillsammans med vårt team som har mycket hög kompetens inom 5G, mjukvarudesign och programmering. Bolagets globala kunder och partners ger dig även en möjlighet att, om du så önskar, bygga ditt professionella nätverk av människor runt om i världen och att anta olika roller som berikar din egen utveckling samt delta i företagets affärsutveckling. Nu söker vi å Effnets vägnar en mjukvaruutvecklare som vill jobba med ledande teknologi inom 5G. Om du har ett stort intresse av programmering, problemlösning och av att lära dig så har du nu möjlighet att bli en del av och utvecklas tillsammans med Effnets team. Som del av Effnets utvecklingsteam kommer ni med agila arbetssätt tillsammans att bygga ny funktionalitet i Effnets befintliga och nya produkter. Du kommer att programmera i C/C++, med stöd och funktionalitet från de modernaste versionerna av C++-standarden. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du kommer bli direkt anställd av Effnet. Effnet erbjuder en möjlighet att arbeta på distans och du kan därför befinna dig var du vill i landet. Du kommer i så fall bli inbjuden till Effnets kontor i Luleå under din introduktion samt regelbundet efter det, exempelvis för att vara med i våra personalaktiviteter. Detta är en heltidstjänst med start omgående eller så snart vi hittar rätt person. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som hunnit få några års erfarenhet av mjukvaruutveckling. Det absolut viktigaste är att vi ser att du har ett stort genuint intresse för teknik och programmering samt; Det är meriterande om: • Du har en examen inom datateknik • Du har kunskaper inom C++ • Du har programmering som hobby och har projekt på github som du är stolt över. Du talar och skriver engelska utan problem. Du drivs av din vilja att utvecklas och utöka dina kunskaper inom mjukvaruutveckling och telekommunikation. Du har lätt för att samarbeta med andra och ser dig själv som en lagspelare. Den här rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting, vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Henna Vaalto via e-post: Henna.Vaalto@studentconsulting.com. Låter detta som en tjänst för dig? Passa på att söka redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Data/IT
Örebro

Teknisk Support till Elon Group!

7 d

Academic Work Sweden AB

Har du ett tekniskt intresse och drivs av att lösa problem och leverera service? Vill du vara en del av ett engagerat och sammansvetsat team där du får möjlighet att utvecklas och påverka? Då kan detta vara tjänsten för dig, välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Som Teknisk Support hos Elon Group blir du en del av ett engagerat och sammansvetsat team om fem kollegor som tillsammans har lång erfarenhet inom bolaget. Du kommer att arbeta nära kollegor, kunder och företagets tekniker för att leverera hög service och lösa tekniska utmaningar. I rollen som teknisk support förväntas du bli expert på produkterna och får kontinuerlig vidareutbildning för att kunna ge kunderna rätt och effektiv hjälp. Vidare kommer du även få möjlighet att påverka din vardag och vara delaktig i skapandet och förnyandet av rutiner och produktmanualer i teamet. Så här svarar Tobias, medarbetare inom teknisk support, på frågan vad som gör att han trivs bra på Elon: "Jag trivs i min roll tack vare den starka familjekänslan och sammanhållningen. Vi ställer upp för varandra och delar ett gemensamt driv. Det gör att jag kan ta ansvar och använda min kompetens för att hjälpa kunder, tekniker och butiker. Vi är en erfaren grupp med stark gemenskap som har roligt på jobbet, vilket jag verkligen uppskattar". Du erbjuds - En del i ett börsnoterat bolag som har en lång historia med ett starkt varumärke där du har goda utvecklingsmöjligheter på sikt - Möjlighet att påverka din utveckling och stärka din kompetens inom företaget - Förmånliga personalrabatter på Elons produktsortiment - Flexibilitet och möjlighet att arbeta hemifrån ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantering samt bedömning av inkomna felanmälningar * Felsökning och produktuppföljning av vitvaror, luftvärmepumpar, hushållsartiklar * Teknisk support i kontakt med såväl servicetekniker som butiker och kunder gällande produkter under Elons egna varumärken- Elvita och Canvac * Hålla serviceutbildningar för tekniker VI SÖKER DIG SOM * Har en teknisk bakgrund, antingen från utbildning, tidigare arbetsroller eller från ett privat intresse * Besitter god teknisk förståelse och utmärkta datorfärdigheter, med erfarenhet av att arbeta i flera olika system samtidigt * Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då detta förekommer i det dagliga arbetet Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av en liknande roll - Har kunskaper inom elteknik och vana av att läsa elscheman Vem är du som person? För att lyckas i denna roll tror vi att du är en ansvarstagande och strukturerad person. Du är problemlösande och har en förmåga att tänka logiskt, vilket gör att du kan identifiera både enkla och komplexa lösningar. Du är stresstålig och kan hantera flera uppgifter parallellt och samtidigt prioritera effektivt. Dessutom är du lyhörd gentemot både kollegor och kunder och har en talang för att kommunicera komplexa lösningar på ett pedagogiskt och enkelt sätt. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Elon Group är en av Nordens största återförsäljare inom hemelektronik, vitvaror och hushållsprodukter med butiker i Sverige, Norge, Danmark och Island.
Installation, drift, underhåll
Örebro

Systemtekniker - Active Directory

7 d

Transportstyrelsen

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet Vi söker medarbetare med kompetens inom området Active Directory som vill vara med att vidareutveckla våra IT-miljöer och att bygga upp myndighetens driftsorganisation för att kunna hantera större åtaganden kring intern drift. I din roll kommer du att utveckla, konfigurera och förvalta lösningar kring Active Directory och vår behörighetshantering. Du kommer att ingå i ett team och får möjlighet att vara med och forma myndighetens framtida lösningar inom området. Vi tror att du lockas att vara med på en spännande resa med en it-driftsmiljö och organisation under omfattande utveckling. Vi tror också att du sporras av utmaningar i vardagen och att leverera säkra, hållbara och effektiva lösningar inom ditt verksamhetsområde. Vi är i ett uppbyggnadsskede med många spännande utmaningar och vi vill att du som söker, precis som vi, gillar förändring och ny teknik! Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/ Du kommer att agera som teknisk specialist och delta i förvaltning och vidareutveckling inom ADDS tillsammans med teamet ta fram kravspecifikationer, instruktioner och dokumentation, initiera, driva och delta i förbättrings- och förändringsarbeten, samarbeta med övriga organisationen för vidareutveckling, förvaltning samt införande av nya plattformar eller tjänster samt omvärldsbevaka området ur ett tekniskt perspektiv och föreslå förbättringar och scripta i Powershell. Du måste ha - akademisk examen inom it område eller motsvarande kunskaper som vi bedömer som likvärdiga - flerårig erfarenhet av arbete med ADDS, inom de senaste 5 åren - goda kunskaper i Powershell för att skapa automationsscript - goda kunskaper i svenska både i tal och i skrift - erfarenhet av arbete med flerfaktorsautentisering - erfarenhet av arbete med federationslösningar. Det är meriterande om du också har - erfarenhet av arbete med certifikathantering - erfarenhet av organisationer med högt ställda säkerhetskrav - erfarenhet av att arbeta med stora komplexa driftmiljöer - erfarenhet av att skapa teknisk dokumentation - erfarenhet av arbete med domännamnssystem och grupprincipobjekt. - arkitekterfarenheter inom Active directory med fokus på hög säkerhetsnivå Vi vill att du - har ett högt säkerhetsmedvetande - är prestigelös och gärna delar med dig av kunskaper och erfarenheter - är självgående med högt engagemang och tar stort ansvar för det du gör - är strukturerad och ordningsam - eftersträvar att ständigt bli bättre och är ansvarstagande för din och teamets vidareutveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.[Krävs svenskt medborgarskap lägger du till det som en urvalsfråga utan poäng].  Vid frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Mariana Blaxmo, 010 – 495 66 77 mariana.blaxmo@transportstyrelsen.se. ST, Axel Frick och Saco-S, Benedicte Johansson nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ett komplett CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-4056. Vi behöver din ansökan senast den 2 maj 2025. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas.  Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. https://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning It Avdelning It består av fem enheter med tillhörande sektioner. Vi är cirka 300 medarbetare. Vi stöder samtliga avdelningar inom Transportstyrelsen både strategiskt och operativt i it-frågor. Vi arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur.
Data/IT
Örebro

Digital & Growth Marketing Strategist

4/9/2025

Flex Applications Sverige AB

Är du vår nya Digital & Growth Marketing Strategist? Flex Applications är ett företag i frammarsch, där innovation och förändring är kärnan i allt vi gör. Vi söker nu en digital marknadsförare som vill följa med oss på vår spännande tillväxtresa framåt. Här får du möjlighet att vara med och forma en ny tjänst hos oss samt växa i en dynamisk miljö där dina kunskaper och ditt engagemang gör verklig skillnad. Är du redo att vara en del av ett framåtblickande team som alltid ser mot framtiden? Välkommen till Flex Applications! Om tjänsten I rollen som Digital & Growth Marketing Strategist får du kombinera det bästa av två världar – datadriven digital marknadsföring och strategiskt tillväxtarbete. Du blir en nyckelspelare i att driva kvalificerad trafik, konvertering och användartillväxt genom hela kundresan – från första klick till lojal kund. Du arbetar både strategiskt och operativt, med fokus på analys, kanalval, optimering och uppföljning som leder till mätbar affärsnytta. Dina arbetsuppgifter Strategi och analys Ansvara för den datatadrivna kanalstrategin med fokus på varumärkeskännedom, nykundsanskaffning och kundtillväxt. Arbeta med analys och KPI:er kopplat till kampanjer, trafik, konvertering och användarbeteende för optimering av resultat. Utveckla strategier för maximering i hela kundresan - från awareness till lojalitet och expansion. Annonsering och SEO Planera, administrera och optimera kampanjer i Google, Meta och Linkedin. Bidra med SEO-insikter för långsiktig och organisk räckvidd samt säkerställa att innehållet är optimerat för sökmotorer och användarintention. Nyttja Hubspot för att koppla annonsering, segmentering, ROI och analyser. Experiment och tillväxtarbete Identifiera flaskhalsar i kundresan och driva tillväxtinitiativ. Föreslå och testa förbättringar genom A/B-test. Utforska och använda AI-verktyg inom marknadsföring. Om dig Vi söker en strategisk och operativ digital stjärna som vill bidra till att driva trafik, leads och affärsresultat genom smart annonsering, datadriven analys och insiktsstyrd optimering. Du har koll på annonsering och SEO, men tänker även i termer som awareness, consideration och conversion. Vi verkar i en snabbfotad och föränderlig miljö där du ges stort ansvar och utrymme att påverka, vilket du motiveras av. Vi söker dig som är kreativ och lösningsfokuserad med förmågan att växla mellan strategiskt tänkande och operativt genomförande samt är van att prioritera och strukturera ditt arbete för bästa resultat. Vi önskar att du: Har flera års erfarenhet av digital marknadsföring och datadrivet tillväxtarbete i en B2B-miljö. Har erfarenhet av Google Ads, Meta Business Manager och LinkedIn Campaign Manager. Är van att arbeta med HubSpot eller liknande CRM/marketing automationsplattform. Har stark analytisk förmåga och en nyfikenhet på vad som driver resultat. Har intresse för AI och erfarenhet av att använda AI-verktyg inom marknadsföring. Har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot marknadsföring eller liknande. Om oss Flex Applications är ett svenskgrundat techbolag i framkant av systemlösningar inom HR-, Workforce Management- och löneteknologi. Sedan 1990 har vi utvecklat innovativa digitala lösningar som automatiserar, effektiviserar och optimerar personaladministration. Vårt mål är tydligt: att transformera HR genom teknik. Från DOS till Windows, vidare till webbaserade plattformar, AI-driven analys och smarta mobilappar – vår utvecklingsresa speglar den teknologiska evolutionen. Idag är vi en marknadsledande aktör med 150 experter och tusentals kunder som dagligen förlitar sig på våra avancerade system för sömlös och intelligent HR-hantering. Med vår vision "Revolutionizing HR through technology" fortsätter vi att driva branschen framåt genom skalbara molnlösningar, automatisering och datadriven innovation. Vi bygger framtidens HR-teknologi – tillsammans med våra kunder. Och vi har bara börjat. Vad erbjuder vi dig? Hos oss får du flexibel arbetstid och möjligheten att arbeta delvis på distans. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag på 5 000 SEK, semesterväxling för extra ledighet och kontinuerliga karriärutvecklingsmöjligheter inom Visma-koncernen. Du får även förmånliga rabatter via Benify och kan njuta av frukost och fika på våra moderna och centralt belägna kontor. Dessutom är vår starka gemenskap något vi värnar om, med sociala aktiviteter, konferenser och roliga företagsevent Vad händer nu? Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-04-27. Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före ansökningstidens utgång. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Lotta Erdtman, lotta.erdtman@flexapplications.se. Välkommen med din ansökan!
Administration, ekonomi, juridik
Örebro

Projektledare IT

4/4/2025

Transportstyrelsen

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet På it-avdelningens strategisektion arbetar vi med att utveckla och förbättra Transportstyrelsens it-stöd och digitala tjänster. Vi söker nu en projektledare inom it som vill vara med och driva strategiskt viktiga initiativ. Som projektledare kommer du att leda projekt från start till mål, koordinera delprojekt och säkerställa att vi levererar enligt verksamhetens behov. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/ Du kommer att - leda och driva it-projekt från initiativ till genomförande och leverans - ansvara för planering, resursfördelning och uppföljning av projektmål - samordna och kommunicera med intressenter inom och utanför Transportstyrelsen - arbeta med verksamhetsutveckling och processförbättringar inom it - representera it-avdelningen i styrgrupper, nätverk och samarbetsforum - utveckla arbetssätt, verktyg och metoder för effektiv projektledning inom it. Du måste ha - relevant akademisk examen inom it eller motsvarande arbetslivserfarenhet - flerårig aktuell erfarenhet av att leda it-projekt där verksamhetsprocesser, tekniska beroenden och flera intressenter behöver samordnas - erfarenhet av förändringsledning och verksamhetsutveckling - erfarenhet av att arbeta i en agil eller hybrid projektmiljö. Det är meriterande om du också har - certifiering inom projektledning (ex. PMP, PRINCE2, SAFe eller motsvarande) - erfarenhet av säkerhetskänslig verksamhet - arbete inom offentlig sektor. Vi vill att du - är självgående och har ett stark driv som tar ansvar för din uppgift - är en trygg kommunikatör som uttrycker dig engagerat och anpassar sig till situation och målgrupp - har en god förmåga att leda, motivera och samordna dina projekt - tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor - har god analytisk förmåga och kan förklara komplexa frågor på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Martin Christiansen på 010-495 45 40 eller martin.christiansen@transportstyrelsen.se. ST, Axel Frick och Saco-S, Benedicte Johansson nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ett komplett CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-3867. Vi behöver din ansökan senast den 28 april 2025. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas.  Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. https://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning It Avdelning It består av fem enheter med tillhörande sektioner. Vi är cirka 300 medarbetare. Vi stöder samtliga avdelningar inom Transportstyrelsen både strategiskt och operativt i it-frågor. Vi arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur.
Data/IT
Örebro

Sektionschef It

3/31/2025

Transportstyrelsen

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet Nu får du chansen att tillsammans med engagerade och stöttande kollegor vara med och fortsätta bygga en modern och effektiv it-organisation som motsvarar verksamhetens behov.  En viktig ledstjärna i uppdraget är att kunna leda i förändring och skapa bra samarbete med andra funktioner inom enheten, avdelningen och övriga myndigheten.  Du kommer att vara chef för en sektion som stödjer organisationen med kompetens och tekniska förutsättningar för att fatta datadrivna beslut samt med andra effektiviserande, automatiserade åtgärder.  På sektionen finns kompetenser som systemutvecklare, it-arkitekter och scrum master. Du kommer ha personalansvar för ca 10 st anställda samt vid behov även ansvara för ett antal konsulter. Sektionen arbetar i agila team och medarbetarna finns idag i Örebro och Kista.  Tillsammans ska vi fortsätta arbetet för att möta framtidens krav på organisation och teknik, med medborgare och näringsliv i fokus - och vi söker dig som vill vara med på den resan!  Ditt ledarskap Som chef ansvarar du för verksamheten inom din sektion och du arbetar aktivt med personal-, budget- och arbetsmiljöfrågor. Du leder och skapar goda förutsättningar för medarbetarna i deras arbete och företräder arbetsgivaren. Som chef på Transportstyrelsen deltar du aktivt i ledningsgrupparbete där du ska bidra till att både den egna verksamheten och Transportstyrelsen utvecklas på ett positivt sätt inom ramen för vårt uppdrag med medborgare och näringsliv i fokus. Du kommer att - arbeta med lednings- och styrningsarbete, på både kort och lång sikt  - leda och utveckla medarbetare - vidareutveckla arbetssätt och it-verksamheten, både inom den egna sektionen och inom avdelningen   - arbeta med planering och uppföljning inom de verksamhetsområden som du ansvarar för - arbeta med kompetensförsörjning, inklusive rekrytering och konsultavrop - ansvara för budget och ekonomiuppföljning. Du måste ha - relevant akademisk utbildning inom it eller annan motsvarande kunskap/erfarenhet som vi bedömer likvärdig  - aktuell flerårig erfarenhet av att ha arbetat som chef inom it med personal-, arbetsmiljö-, budget- och verksamhetsansvar  - erfarenhet av att leda utvecklings- och förändringsarbete. Det är meriterande om du också har - erfarenhet av agilt ledarskap och arbetssätt - erfarenhet av att leda systemutvecklingsnära arbete - erfarenhet av den typ av verksamhet som sektionen ansvarar för. Vi vill att du - är förändringsinriktad och mål- och lösningsfokuserad  - är drivande och har en helhetssyn  - är strategisk, strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt  - är initiativrik och entusiasmerande  - har god förmåga att fatta beslut  - är lyhörd, har en god kommunikativ förmåga och vågar ta diskussion för verksamhetens bästa  - har lätt för att ta kontakter, skapa och behålla goda relationer både inom Transportstyrelsen och utanför myndigheten  - har god förmåga att skapa engagemang hos medarbetarna  - har öppet sinne, nyfikenhet och vilja att utveckla och utvecklas i takt med verksamhetens förändring.  Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med ett chefsförordnande på fyra år, med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vid frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Therése Engdahl, 010 – 495 62 07, therese.engdahl@transportstyrelsen.se. ST, Siv Nederman och Saco-S, Benedicte Johansson nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.  Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ett komplett CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-3510. Vi behöver din ansökan senast den 22 april 2025. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas.  Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. https://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning It Avdelning It består av fem enheter med tillhörande sektioner. Vi är cirka 300 medarbetare. Vi stöder samtliga avdelningar inom Transportstyrelsen både strategiskt och operativt i it-frågor. Vi arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur.
Chefer och verksamhetsledare
Örebro

Koda för ett närmare Sverige? Vi söker systemutvecklare!

3/28/2025

Trafikverket

Vill du arbeta med modern teknik och utveckla system som påverkar människors vardag? Som systemutvecklare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Var med och gör Sverige närmare! Koda för ett närmare Sverige? Vi söker systemutvecklare! Arbetsuppgifter Alla vill ha en smidig och grön resväg, men hur åstadkommer man det? Vi satsar på framtidens infrastruktur och som systemutvecklare hos oss bidrar du direkt till ett mer robust transportsystem, genom innovativa tekniklösningar som funkar lika bra på kontoret som på språng. Med hjälp av din kompetens blir vägar lagade, fler tåg i tid och varje resa lite säkrare - samhällsnytta helt enkelt! I rollen kommer du ingå i team, som driver dagens och framtidens utveckling där ni tillsammans har stora möjligheter att påverka. Vi har ett tätt samarbete mellan utveckling och förvaltning vilket innebär att uppdragen varierar, både i form av utvecklingsprojekt men även i form av förvaltningsuppdrag. Arbetet präglas av samverkan och ett agilt arbetssätt. På Trafikverket erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter och många karriärvägar internt. I rollen kommer du bland annat att: skriva förvaltningsbar kod som dagligen används av ett stort antal användare ha en öppen dialog med nyttjande verksamhet och externa intressenter hitta och genomföra förbättringar i både befintliga och kommande system jobba med automation av testning och driftsättningar Ett exempel på en av våra leveranser är Miljöwebben som t.ex. samlar all information om information om miljöföreteelser som finns i Trafikverkets anläggning - alltifrån kartläggning av invasiva arter till kulturminnen. Vi utvecklar också systemen som hjälper oss överblicka och planera vårt viktiga underhållsarbete på ett systematiskt sätt. Övrig information Valbara placeringsorter för denna tjänst är: Borlänge eller Örebro. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten finns det möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid Kvalifikationer Gillar du utmaningar och att tänka i nya banor, kommer du att trivas hos oss! För att snabbt komma in i arbetet behöver du ha en grundläggande back-end förståelse, men vi är måna om att ta tillvara på dina styrkor och kommer anpassa rollens innehåll beroende på var ditt huvudsakliga intresse ligger. Det är ett plus om du har aktuell erfarenhet av att arbeta med dataimportering och integrationer. Vi arbetar nära våra produktägare och därför behöver du ha förmåga att snabbt analysera de kravställningar vi får in, för att se hur vi kan hantera behoven på bästa sätt utifrån tid, innehåll och tillvägagångssätt. Den här rollen passar dig som är ansvarstagande, vill vara med och påverka och drivs av att ta egna initiativ. Det innebär att du är nyfiken, gärna tar reda på och testar saker själv tills du hittar en lösning, men även kan dra nytta av andras kompetens. För att lyckas med vårt uppdrag behöver vi både lyssna in och dela med oss av det vi kan till varandra, därför behöver du vara kommunikativ och samarbeta väl med andra som del av teamet. Vi ställer också krav på en hög säkerhetsmedvetenhet i utvecklingsarbetet. Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning om 180hp (120p) med inriktning IT, alternativt annan utbildning i kombination med för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av programmering inom Microsoftplattformen t.ex. .NET, C#, Angular eller SQL goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har flerårig arbetslivserfarenhet inom systemutveckling, som bidrar till att du kan vara helt självgående med förmåga att inspirera och lära ut till andra arbetat mycket både frontend och backend ("fullstack") aktuell, praktisk erfarenhet av automation (driftsättnings- och/eller testautomation) aktuell, praktisk erfarenhet av container-teknik (Kubernetes, Redhat Openshift etc.) erfarenhet av GIS, gärna ArcGIS plattformen erfarenhet av Azure DevOps i närtid
Data/IT
Örebro

Systemtekniker inom PKI

3/28/2025

Trafikverket

Nyfiken på PKI och redo att utvecklas? Vi söker nu en systemtekniker till PKI Operation team som får möjlighet att växa i rollen och arbeta i en spännande, komplex IT-miljö! Trafikverket befinner sig just nu i början av en spännande resa där vi är på gång med att bygga en robust och säker PKI (Public key Infrastructure) förmåga för att kunna möta upp nya interna behov men också externa krav och samarbetsbehov. En ny virtuell organisation och roller ska etableras och till PKI Operation team söker vi nu en systemtekniker med erfarenhet inom området. Vi kan erbjuda dig ett roligt, intressant och utvecklande arbete i en stor och komplex IT-miljö som är kopplad till samhällskritisk infrastruktur. Vill du vara med på denna resa? Systemtekniker inom PKI Arbetsuppgifter PKI ingår som en del i Trafikverkets inloggningstjänst där PKI Operation team ska ha ett tydligt ansvar för att drifta, vidareutveckla och förvalta Trafikverkets PKI-infrastruktur. För tjänsten som systemtekniker ser vi gärna att du har några års erfarenhet av snarlikt arbete inom it-infrastruktur och IAM-lösningar, men framför allt att ditt hjärta klappar lite extra för just PKI.  Din huvudsakligen arbetsuppgifter kommer vara drift av PKI-system samt hantera inkomna larm och incidenter. Ett och annat utfärdande, förnyelse och återkallande av certifikat blir det också och att hålla driftdokumentationen uppdaterad. Tillsammans med teamets systemspecialister medverkar du även i förvaltningsaktiviteter och livscykling av Trafikverkets PKI-infrastruktur. Detta arbete planeras i iterationer enligt agilt arbetssätt tillsammans med hela teamet som består av systemspecialister, systemtekniker (du), scrummaster och produktägaren. Teamet har ett gemensamt ansvar för att prioritera och upprätthålla en stabil drift av Trafikverkets PKI-plattformar. Beredskapstjänstgöring kan bli aktuellt. Övrig information Möjliga placeringsorter för denna tjänst är Borlänge, Gävle, Göteborg, Stockholm eller Örebro. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer kommer att ske digitalt via Skype och är planerade att genomföras under vecka 19. För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid Anställningen är placerad i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra. Kvalifikationer Vem är du? Som vår nya kollega ser vi att du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa nya relationer och personliga kontakter. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp för att hitta lösningar på uppkomna problem. På ett målmedvetet och strukturerat sätt tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och visar engagemang och intresse till att ta initiativ för att driva din, teamets och leveransens utveckling framåt. Du har god kommunikationsförmåga och har ett högt säkerhetsmedvetande och hanterar förändringsarbete på ett ansvarsfullt sätt. Vi söker dig som har relevant utbildning inom IT eller motsvarande kunskaper/utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig erfarenhet av felsökning och drift av PKI-system grundläggande förståelse för Active Directory Domain Services (ADDS) erfarenhet av Active Directory Certificate Services (ADCS) erfarenhet av Windows server OS 2019 och senare goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av certifikatbaserade inloggningsmetoder EJBCA protokoll så som SCEP, NDES, ACME och CMP Linux server scriptspråk så som Powershell, Phyton, Bash eller liknande Hardware Security Module (HSM) Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Data/IT
Örebro