Vi söker nu en erfaren handläggare till myndighet för digital förvaltning (Digg) för att bidra till den digitala utvecklingen inom offentlig förvaltning. Sök till uppdraget redan idag!
Om uppdraget
Vi söker en erfaren handläggare som ska arbeta som handläggare för analys- och uppföljningsarbete inom digital utveckling. Uppdraget innebär att arbeta med analyser och uppföljningar av digitaliseringen inom svensk offentlig förvaltning på nationell nivå.
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemanniamed start från och med 2025-04-03 och beräknas pågå till och med 2026-04-02, med möjlighet till förlängning 12 månader.Uppdraget uppskattas till 100% under avtalstiden men omfattningen kan variera över tid.Arbete kan ske delvis på distans men Digg kräver närvaro en (1) dag per vecka på kontoret i Sundsvall eller Stockholm.Dina arbetsuppgifterRollen innebär bland annat att utföra kostnads- ochnyttoanalyser av de byggblock som ingår i den digitala infrastrukturen. Analyserna ska belysa effekterna för offentlig förvaltning på kommunal, regional och statlig nivå samt nyttan för samhället i stort. Där det inte är möjligt att kvantifiera nyttorna kommer dessa att beskrivas kvalitativt. Det krävs en nära dialog med Diggs team för att säkerställa kvalitet och framdrift i arbetet.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
Utföra kostnads-nyttoanalyser med utgångspunkt i Diggs analysmodell
Utveckla och implementera modeller för uppföljning inom digitaliseringsområdet
Genomföra uppföljningar av större projekt inom offentlig förvaltning
Stötta Digg med rapportskrivning, analyser och framtagning av presentationsmaterial
Facilitera workshops och skapa tydliga beslutsunderlag
Dina kvalifikationer
Minst 10 års erfarenhet av arbete inom svensk offentlig förvaltning
Aktuell erfarenhet av analys och uppföljning av offentlig förvaltningsdigitalisering på nationell nivå (senaste tre åren)
Gedigen kunskap om förutsättningarna för digitalisering inom offentlig sektor
Erfarenhet av att utveckla uppföljningsmodeller och genomföra uppföljningar av större projekt (minst två projekt med över 100 respondenter de senaste fem åren)
Förmåga att skriva rapporter och skapa tydliga presentationer
Erfarenhet av att leda workshops och facilitera diskussioner
Erfarenhet från forskarutbildning och/eller innehar doktorsexamen
En kommunikativ och samarbetsinriktad personlighet som passar in i en dynamisk arbetsmiljö
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 3e februari 2025.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070 884 96 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Nu söker vi för kunds räkning en HR-konsult med start omgående! Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om uppdraget
Vår kund i Stockholm är i behov av enHR-konsult, detta är ett konsultuppdrag på 100% via oss på Bemannia som startar så snart som möjligt för att sedan pågå fram till och med ett halvår framåt.
Arbetstider är 39,5 timme/vecka, 8-16.45 mån-tors och 8-16 på fredagar. Flex-avtal finns. Det finns även möjlighet att arbeta hemifrån del av veckan, överenskommelse med Hr-chef.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR-konsult kommer du att arbeta med fokus påFlex HRM som är det HRM-system vår kund använder för tidrapportering, anställningar, reseräkning, lön mm. Du kommer vidare att arbeta medrekryteringsrutiner med avseende på registerkontroll, arbetstillstånd, företrädesrätt, tim-avlönade och rätt dokumentering. Även konkret stöd/uppföljning hur det fungerar i praktiken för våra chefer när det kommer till anställningsformer och regelverk. I anslutning till detta även vara behjälplig med komptensförsörjningsplanering utifrån uppdaterade befattningsbeskrivningar.
Schemafrågor och arbetstider är ytterligare ett område. Påbörja en analys och om utrymme finns ta fram underlag till en uppdatering av nuvarande flextidsavtal.
Exempel pådina arbetsuppgifter:
Få ordning på on- och off-boarding
Se över ändringsmallar
Säkerställa inlagd information/inställningar
Dina kvalifikationer
Utbildning inom HR
Några års erfarenhet från praktiskt HR-arbete
Systemvana
Praktisk erfarenhet från att ha arbetat med chefsstöd
Förståelse för kopplingen mellan lön och HR
Analytisk och administrativ förmåga, men även kommunikativ
God arbetsrättslig kompetens inklusive regelverket gällande LAS
För att lyckas i uppdraget behöver du kunnatänka flöden och helhet, samt ha en förståelse och vilja för att processer ska fungera över tid.
Meriterande
Erfarenhet från kollektivavtal inom kommunal sektor
Flex HRM
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 24januari.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Sanna Perjons, Sanna.Perjons@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070 884 96 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vi söker nu en upphandlingschef för upphandling och inköp som vill ta en nyckelroll i att utveckla och driva verksamheten framåt!
Om uppdraget
Till Skolfastigheteri Uppsala söker vi en upphandlingschef för ett konsultuppdrag via oss på Bemannia. Uppdraget är ettheltidsuppdrag på 100% med start så snart som möjligt och pågår6 månader framåt.Du kommer att kunna arbeta på distans under uppdragets gång.Dina arbetsuppgifter
Som chef för upphandling och inköp ansvarar du för att leda och utveckla skolfastigheter upphandlings- och inköpsenhet. Du har encentral roll i att forma framtidens inköp inom Skolfastigheter genom att:
Bygga och utveckla teamet – Inspirera och vägled medarbetarna mot gemensamma mål
Driva upphandlingar – Planera, genomföra och säkerställa framgångsrika upphandlingar som följer lagstiftning ochstrategiska mål.
Utforma strategier – Utveckla strategier som främjar hållbarhet och kostnadseffektivitet
Leda förhandlingar med leverantörer – förhandla fram bästa möjliga avtal och säkerställ att vi får kvalitativa ochgynnsamma villkor
Effektivisera processer – hitta smarta lösningar för att optimera skolfastigheter inköpsrutiner och förbättra kvaliteten i helainköpskedjan
Stötta organisationen – var en rådgivande kraft för kollegor och säkerställ att man håller en hög standard i upphandling ochinköp.
Dina kvalifikationer
Erfarenhet av arbete som ledare
Erfarenhet av att arbeta i en dynamisk organisation där samarbete är viktigt
Erfarenhet av att kombinera operativt och strategiskt arbete
Gedigen kunskap inom offentlig upphandling
Stort engagemang för förbättringsarbete
Erfarenhet av att arbeta i en dynamisk organisation där samarbete är nyckeln till framgång
För att lyckas i uppdraget ser vi att du som upphandlingschefdrivs av att skapa hållbara resultat och har ett stort engagemang för förbättringsarbete.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 22 januari 2025
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 194 50 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.