Jobbannonser som erbjuder distans i Uppsala

Letar du efter jobb på distans med säte i Uppsala? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Uppsala som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 10 av 12 annonser

IT-samordnare

1 d

REGION UPPSALA

IT-Support Vår verksamhet IT-support är en enhet på IT-avdelningen som inom Region Uppsala är en heltäckande IT-organisation och en viktig del av regionens verksamhet. Vi erbjuder spännande, varierande och givande uppdrag i en stimulerande arbetsmiljö. På IT-avdelningen arbetar ca 190 engagerade och kunniga medarbetare fördelade på sex enheter; Drift, Strategisk IT, Support, Säkerhet, Teknisk plattform och Verksamhetsstöd. IT-avdelningens uppdrag är att genom funktionell teknik möjliggöra effektiv resursanvändning i alla regionens verksamheter; från vården och tandvården till kollektivtrafiken och kulturen. Regionens ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På Ledningskontoret finns avdelningen för ekonomi och styrning, avdelningen för regional utveckling, IT-avdelningen, HR-avdelningen, hälso- och sjukvårdsavdelningen, information- och kommunikationsavdelningen samt regiondirektörens stab. Ledningskontoret har cirka 1 000 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss! Ditt uppdrag I rollen som IT-samordnare fungerar du som ett stöd till regionens medarbetare och de arbetsuppgifter som främst ingår är: • Allmän IT-support, installationer, felsökning och åtgärdande av problem. • Handhavandestöd av datorer, kringutrustning och mobiltelefoner. • Administration av användare i regionens olika system. • Support av digitala möten och fysiska möten. • Kontakt med användare över telefon och ärendehanteringssystem Tjänsten är placerad i Uppsala på Akademiska sjukhuset och innefattar support på distans mot hela Region Uppsala och våra externt anslutna samarbeten vi har. Du kommer att vara en del av IT-avdelningens organisation och kan komma att delta i våra övergripande projekt kring utveckling även på andra förvaltningar inom Region Uppsala. Vi har ett hybridarbetsätt där vi har förmånen att kunna arbeta på distans vissa dagar när arbetet tillåter. Dina kvalifikationer Gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller serviceyrken är meriterande B-Körkort (önskvärt) Kunskap om regionens mest förekommande IT-system såsom Office 365, CM (IT Client Manager) och AD (Active Directory) är meriterande Din kompetens Självständighet - Du har mod att agera efter din egen övertygelse. Självgående - Du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare på ett strukturerat sätt. Flexibel - Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Strukturerad - Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt inom uppsatta tidsramar. Problemlösande analysförmåga - Du behärskar komplexa frågor och har förmågan att analysera och lösa komplicerade problem. Samarbetsförmåga - Du arbetar bra med andra människor, är lyhörd och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Relationsskapande - Du är socialt aktiv, skapar kontakter och underhåller relationer i yrkesmässiga sammanhang. Muntlig kommunikation - Du talar välformulerat och engagerat i olika sammanhang, lyssnar in och är mottaglig för motparten. Pedagogisk insikt - Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren, baserat på dennes förutsättningar att ta till sig kunskap. Serviceinriktad - Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vi erbjuder Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Christopher From Umberg, Gruppchef, christopher.from.umberg@regionuppsala.se Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51 SACO - Örjan Olsmats, 072-209 45 44 Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Data/IT
Uppsala

Fritt och flexibelt heltidsjobb som digital psykolog hos Din Psykolog

5 d

Din Psykolog Vård Sverige AB

Vårt fantastiska psykologteam växer och nu söker vi dig som vill hjälpa människor över hela Sverige att må bättre, samtidigt som du får större frihet jämfört med många andra arbetsplatser. Hos oss får du ett flexibelt arbete med fokus på psykologisk behandling och alliansskapande. Vi värderar dig högt och vill kunna erbjuda attraktiva villkor för att du ska vilja börja och stanna kvar. Du får Jobba hemifrån Jobba vart du vill. Allt arbete sker på distans över nätet. Slipp tidskrävande pendling och få mer tid till annat som är viktigt i livet. Samtidigt är du en del av ett fantastiskt psykologteam med stöd från kollegor och chefspsykologer när du behöver det. Flexibla arbetstider Jobba när du vill. Du bestämmer själv över ditt schema och om du vill jobba förmiddag, eftermiddag, vardag eller helg. Din arbetsdag endast 6,5 timmar som heltidsanställd. Du får alltså en bättre balans mellan arbete och fritid. Minimal administration Fokusera på att göra skillnad för dina patienter! Lägg mindre tid på administration och mer på varierande och meningsfullt behandlingsarbete. Tack vare vår digitala plattform, gedigna materialbank och fantastiska tech-team. Dessutom är din närmaste chef psykolog och tillsammans med teknisk support får du snabbt stöd när frågor eller problem dyker upp. Om rollen Som psykolog hos oss kommer du genom IKBT och videosamtal att genomföra bedömningar och ge psykologisk behandling. Vi är en del av primärvården och behandlar klienter med mild till måttlig psykisk ohälsa. Därtill kommer du att få delta på extern- och intern handledning, workshops, digital fika och månadsmöte tillsammans med dina psykologkollegor För att lyckas och trivas i rollen så vill vi att du Är legitimerad psykolog med grundläggande psykoterapiutbildning KBT (Steg 1). Har minst ett års erfarenhet av psykologisk behandling. Är folkbokförd i Sverige. Har goda datorkunskaper. Om oss Din Psykolog är en växande digital psykologmottagning, och söker nu dig som vill vara en del av vår resa och skapa den bästa tjänsten för psykologer och patienter. Vi lägger stor vikt vid att våra patienter känner sig trygga, hörda och sedda, och att våra psykologer känner sig fria, självständiga och delaktiga. Därför består vårt psykologteam av människor med bred erfarenhet, god empati och ett stöttande förhållningssätt till varandra. Vi ser fram emot din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Hälso- och sjukvård
Uppsala

Är du nyfiken på att jobba extra som psykolog online?

5 d

Din Psykolog Vård Sverige AB

Vårt fantastiska psykologteam växer och nu söker vi dig som vill hjälpa människor över hela Sverige att må bättre, samtidigt som du får större frihet jämfört med många andra arbetsplatser. Hos oss får du ett flexibelt arbete med fokus på psykologisk behandling och alliansskapande. Vi värderar dig högt och vill kunna erbjuda attraktiva villkor för att du ska vilja börja och stanna kvar. Du får Jobba hemifrån Jobba vart du vill. Allt arbete sker på distans över nätet. Slipp tidskrävande pendling och få mer tid till annat som är viktigt i livet. Samtidigt är du en del av ett fantastiskt psykologteam med stöd från kollegor och chefspsykologer när du behöver det. Flexibla arbetstider Lägg ditt eget schema och jobba när du vill (hälften på kvällar och helger). Du bestämmer själv hur mycket du vill jobba (minimum 10 h/vecka, stegvis ökning så att du får en god start). Enkelt att kombinera med andra tjänster och delar i livet, för en god balans mellan arbete och fritid. Minimal administration Fokusera på att göra skillnad för dina patienter! Lägg mindre tid på administration och mer på varierande och meningsfullt behandlingsarbete. Tack vare vår digitala plattform, gedigna materialbank och fantastiska tech-team. Dessutom är din närmaste chef psykolog och tillsammans med teknisk support får du snabbt stöd när frågor eller problem dyker upp. Om rollen Som psykolog hos oss kommer du genom IKBT och videosamtal att genomföra bedömningar och ge psykologisk behandling. Vi är en del av primärvården och behandlar klienter med mild till måttlig psykisk ohälsa. Därtill kommer du att få delta på extern handledning, IKBT-möte, terminsmöte och workshops. För att lyckas och trivas i rollen så vill vi att du: Är legitimerad psykolog med grundläggande psykoterapiutbildning KBT (Steg 1) Har minst ett års erfarenhet av psykologisk behandling Är folkbokförd i Sverige Har goda datorkunskaper Trivs med att jobba med psykologisk behandling och alliansskapande Om oss Din Psykolog är en växande digital psykologmottagning, och söker nu dig som vill vara en del av vår resa och skapa den bästa tjänsten för psykologer och patienter. Vi lägger stor vikt vid att våra patienter känner sig trygga, hörda och sedda, och att våra psykologer känner sig fria, självständiga och delaktiga. Därför består vårt psykologteam av människor med bred erfarenhet, god empati och ett stöttande förhållningssätt till varandra. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Hälso- och sjukvård
Uppsala

Upphandlingschef till Skolfastigheter i Uppsala

6 d

Bemannia AB (Publ.)

Vi söker nu en upphandlingschef för upphandling och inköp som vill ta en nyckelroll i att utveckla och driva verksamheten framåt! Om uppdraget Till Skolfastigheteri Uppsala söker vi en upphandlingschef för ett konsultuppdrag via oss på Bemannia. Uppdraget är ettheltidsuppdrag på 100% med start så snart som möjligt och pågår6 månader framåt.Du kommer att kunna arbeta på distans under uppdragets gång.Dina arbetsuppgifter Som chef för upphandling och inköp ansvarar du för att leda och utveckla skolfastigheter upphandlings- och inköpsenhet. Du har encentral roll i att forma framtidens inköp inom Skolfastigheter genom att: Bygga och utveckla teamet – Inspirera och vägled medarbetarna mot gemensamma mål Driva upphandlingar – Planera, genomföra och säkerställa framgångsrika upphandlingar som följer lagstiftning ochstrategiska mål. Utforma strategier – Utveckla strategier som främjar hållbarhet och kostnadseffektivitet Leda förhandlingar med leverantörer – förhandla fram bästa möjliga avtal och säkerställ att vi får kvalitativa ochgynnsamma villkor Effektivisera processer – hitta smarta lösningar för att optimera skolfastigheter inköpsrutiner och förbättra kvaliteten i helainköpskedjan Stötta organisationen – var en rådgivande kraft för kollegor och säkerställ att man håller en hög standard i upphandling ochinköp. Dina kvalifikationer Erfarenhet av arbete som ledare Erfarenhet av att arbeta i en dynamisk organisation där samarbete är viktigt Erfarenhet av att kombinera operativt och strategiskt arbete Gedigen kunskap inom offentlig upphandling Stort engagemang för förbättringsarbete Erfarenhet av att arbeta i en dynamisk organisation där samarbete är nyckeln till framgång För att lyckas i uppdraget ser vi att du som upphandlingschefdrivs av att skapa hållbara resultat och har ett stort engagemang för förbättringsarbete. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 22 januari 2025 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 194 50 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Chefer och verksamhetsledare
Uppsala

Senior Software Developer

1/13/2025

Phadia AB

Job Description Do you have a passion for innovative ideas and groundbreaking discoveries? With over $1 billion invested annually in R&D, at Thermo Fisher Scientific you’ll help address some of the world’s toughest challenges, from giving cancer patients hope, ensuring safe drinking water and helping law enforcement tackle cases through forensics. We empower our teams to put science into meaningful action and give our R&D colleagues the autonomy, resources and tools they need to take science a step beyond. Location Specific Information This position is based in Uppsala, where Thermo Fisher develops, manufactures, and markets complete blood test systems to support the clinical diagnosis and monitoring of allergy, asthma and autoimmune diseases. With 1,900 employees worldwide, and 1,000 in Sweden, we are the global leader in in-vitro allergy testing and the European leader in autoimmunity diagnostics. See how our R&D professionals in Sweden are enjoying our innovative work atmosphere and the role they are playing in helping humankind: https://www.youtube.com/watch?v=AW6AYxC4l10 Discover Impactful Work Are you looking for a meaningful job at an international company with strong values? Would you like to use your knowledge as a senior software developer and provide products enabling diagnosis of allergies and autoimmune diseases to customers around the world? If you’re passionate about providing high quality software products, we encourage you to apply. We are strengthening our software development team within product development, and you will play an important role in providing software products for our diagnostic devices. We can offer you an exciting and rewarding career where you will get an excellent opportunity to develop your technical and professional skills in one of the world's largest life science companies. A day in Life with us You will work with design and development of software with focus on the application software for controlling our Phadia Instruments. The software team is responsible for several desktop and web-based software products, which are used for running Phadia Laboratory Systems and for the world-wide support of instruments. You will, for example: Development of specifications based on customer requirements Design, implement and test software Drive database implementation and maintenance work, throughout the product life cycle Participate in integration and verification work Participate in design reviews Participate in and drive new ways of working, including introducing new technologies Working with risk management and handling of complaints in accordance with our quality management system Writing and updating product documentation Participate in product maintenance and 3rd line support for our customers worldwide Keys to Success To succeed in this role, you are agile, resilient, and take ownership for your development. You never compromise on quality and always act responsibly remembering that our customers always come first. You speak and write excellent English. We operate in a heavily regulated industry, so it is important that you have a structured way of working and documenting your work in line with the quality system. You are a great teammate who finds it easy to collaborate and communicate with others, and you are comfortable in leading and motivating your team members. Thermo Fisher Scientific is a global company, so it is important that you enjoy working in an international and changing work environment, in a team that wants to have fun at work helping each other to create great products. Education Preferred education level: Master’s degree in Computer Science, Computer Engineering or related fields. Graduate degree is desirable. Experience At least 6 years of work experience preferred as a software developer or equivalent role. Proficient in MS Windows desktop application development using MVVM, C#, .NET, WPF, SQL Server. Strong understanding of the software development lifecycle. Experience with Agile and DevOps methodologies and CI/CD pipelines. Experience from either software, hardware or system testing in a regulated environment. Experience from Windows security, application security, SDLC, DevSecOps or similar. Familiarity with medical/in-vitro-diagnostic equipment, associated software and common deployment models. Work Environment You will work from our office in Uppsala, Sweden with possibility for remote work in line with our policies. Benefits Thermo Fisher Scientific offers employment with an innovative, forward-thinking organization, and outstanding career and development prospects. We offer an exciting company culture that stands for integrity, intensity, involvement, and innovation! We believe it is not only the salary that matters when you decide to take up employment with us. We also offer a range of attractive benefits, together with a meaningful purpose and an exciting working environment where you can truly develop your potential. We offer competitive remuneration, annual incentive plan bonus, healthcare, and a range of employee benefits such as health benefits, flexible working hours, and a bonus scheme for all employees. Apply today http://jobs.thermofisher.com
Data/IT
Uppsala

Arbeta hemifrån som Mötesbokare inom hemlarm - Heltid/Deltid - Uppsala

1/11/2025

PartnerFlow Group AB

Jobba som Mötesbokare / Besöksbokare hemifrån! Vi söker dig som gillar att arbeta på distans / hemifrån och har god vana att arbeta med telefonen som verktyg. Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom mötesbokning, telefonförsäljning, kundtjänst eller fältförsäljning. Du får välja själv om du söker som anställd eller om du vill arbeta med ditt egna bolag och fakturera oss för försäljningen du skapar (F-Skatt krävs i detta fall). Om uppdraget Som Mötesbokare / Kundbokare kommer du boka möten till fältsäljare inom hemlarm via telefon mot radhus och villaägare. Uppdragsgivaren som vi representerar har i dagsläget ca 2500 kunder och expanderar snabbt på den svenska marknaden. Syftet med samtalet är att erbjuda ett möte med en av uppdragsgivarens fältsäljare som då gör ett hembesök. Arbetstider: Måndag - Fredag (med möjlighet att arbeta helger mellan 10:00 - 18:00 om det passar). Omfattning: Heltid / Deltid (Anpassningsbart) Plats: Distansarbete (Hemifrån) Fördelar med att arbeta hos oss Möjlighet att ha eget bolag och fakturera oss för din försäljning (F-skatt) Höga provisioner utan tak Möjlighet att växa inom bolaget och skapa en karriär inom försäljning Kostnadsfri sälj-och produktutbildning Grundkrav för att kunna jobba med oss: Dator med god internetuppkoppling Headset för att kunna prata ostört i telefon Du bör vara: Trygg och van att arbeta med telefonen som verktyg Målmedveten och tävlingsinriktad. Trivas med att arbeta på distans/hemifrån Inneha hög socialkompetens Ha lätt att bygga relationer Rekryteringsprocess Vår rekryteringsprocess är helt och hållet digital, vi kommer kontakta dig per mail med tid för intervju om du går vidare. Intervjuer sker löpande. Vill du starta i gång din karriär omgående? Tveka inte på att skicka en ansökan redan idag så får du en tid för intervju inom kort. Vid övriga frågor mejla till: rekrytering@partnerflow.se Om företaget PartnerFlow Group AB är ett svenskt företag med mångårig erfarenhet inom försäljning och affärsutveckling och innehar flertalet uppdrag B2C & B2B. Hos oss arbetar drivna personer med ett stort intresse för försäljning och att skapa värde för våra kunder. Vi hjälper uppdragsgivare att affärsutveckla deras produkt och nå ut till nya kunder via mötesbokning, telemarketing och field-sales. https://www.partnerflow.se Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Administration, ekonomi, juridik
Uppsala

IT Projektledare

1/7/2025

REGION UPPSALA

IT-avdelningen, IT-Verksamhetsstöd Vår verksamhet Region Uppsalas ledningskontor har rollen att styra, stödja och samordna Region Uppsalas verksamheter. Förvaltningen arbetar för att genomföra mål och uppdrag som beslutats av regionfullmäktige samt styrelser och nämnder. Det sker i samarbete med övriga förvaltningar, bolag och externa samarbetspartners. Vi ska vara en naturlig samarbetspartner för kärnverksamheten och underlätta för dem i deras dagliga arbete. Vi behöver nu förstärka IT-avdelningen med en teknisk projektledare. Är du en person som är trygg i att ta ledande position, drivs av att se verksamheten utvecklas och gillar när det är full fart är det här en roll för dig. Som teknisk projektledare är du den som implementerar alla möjliga sorters system i regionens IT-miljö. Du kommer att ha tio nära kollegor som arbetar med ungefär samma sak och du kommer att ha massor av kollegor med expertis inom allt från riskanalys och projektledning till serverdrift, databasadministration, IT säkerhet med mera, för att bistå i att leverera dina uppdrag. I din roll får du möjligheten att använda alla projektledarens verktyg och egenskaper. Region Uppsala utgår från pm3 som förvaltningsmodell och för IT-leveransen lutar vi oss mot PROJEKTiL och UPPDRAGiL, och ISO2000. Ditt uppdrag Som teknisk projektledare är ditt huvudsakliga ansvar att realisera lösningar utifrån IT-avdelningens behov. Ditt arbete präglas av goda samarbeten och du har många kontaktytor såväl internt på IT-avdelningen och övriga Region Uppsala som externt med leverantörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter med stöd av expertis: · Säkra en välfungerande och driftsäker IT-miljö · Agera teknisk kravställare och diskutera tekniska lösningar med externa leverantörer och beställare · Leverera projektdokument, såsom Projektdirektiv, Projektplan, Slutrapport. · Delta i upphandlingar · Identifiera behov och även driva arbete kring dessa i projektform · Driva IT-relaterade projekt · Arbeta för gemensamma arbetssätt och en god dokumentation · Agera bryggan mellan verksamhet och IT Dina kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet inhämtad på annat sätt och har minst tre års erfarenhet av att vara tongivande i IT-nära arbete. Du är drivande och trivs med att samarbeta med andra för att hitta den bästa vägen framåt. Ditt mål är alltid att nå goda resultat. Du har förståelsen för att det kräver både smidighet, kommunikationsförmåga och respekt för andras behov och perspektiv. Du kan kommunicera effektivt och tydligt med beställare på en teknisk nivå. Du är en person som är självgående, lyhörd och intresserad av tekniska lösningar och du trivs med att ha tydliga målsättningar med ditt arbete. Erfarenheter från arbete med större IT-lösningar är meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Din kompetens Som person är trygg, har självinsikt och har en förmåga att skilja på det personliga och professionella. Du har väl grundade och tydliga värderingar och styrs av dessa i avgörande situationer i arbetet. Du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare på ett strukturerat sätt där du även planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt inom uppsatta tidsramar. Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar, väger samman komplex information och visar omdöme vid agerande och beslutsfattande. Du ser helheter, tar hänsyn till det större perspektivet och ser till hela verksamhetens bästa. Vi erbjuder En tillsvidaretjänst på 100%. Din arbetsplats är dels på vårt moderna kontor mitt i centrala Uppsala samt vårt kontor på Akademiska Sjukhuset där mycket av mötena och arbetet utförs. Som arbetsgivare vill vi skapa förutsättningar för att våra medarbetare ska ha det bra, så att man kan känna sig trygg och ha kvalitet i livet utanför jobbet. Förutom att vi har ett av Sveriges bästa kollektivavtal erbjuder vi subventionerade UL-biljetter och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Vi erbjuder också våra medarbetare en flexibel arbetsplats, med möjlighet att arbeta delvis på distans utifrån överenskommelse. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Kontakta rekryterande enhetschef Daniel Svanberg 018-617 19 47. Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51 SACO - Örjan Olsmats, 072-209 45 44 Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Kontroll mot misstanke- och belastningsregister kommer att göras avseende alla personer som arbetsgivaren har för avsikt att anställa eller anlita för patientnära arbete utifrån att de kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare, områden som omfattas av fakultativa registerutdrag. Detta gäller således alla som kommer att arbeta patientnära även om arbetsuppgifterna i nuläget inte är tänkta att huvudsakligen innehålla arbete med ovan nämnda patientgrupper. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Data/IT
Uppsala

Head of Research at the Nordic Africa Institute

12/20/2024

Nordiska Afrikainst

About the Nordic Africa Institute (NAI) The Nordic Africa Institute, a Swedish government agency founded in 1962, stands at the forefront of advancing research and informing policy for sustainable development in Africa. We are a knowledge hub for collaborative research, library services and communication that supports a deeper understanding of contemporary African perspectives, challenges and opportunities. As a Swedish research-led public agency and as a beneficiary of several Nordic governments, we are uniquely positioned to play a strategic role in analyzing the challenges and opportunities facing Africa. We believe that credible, legitimate and relevant knowledge can help inform the decision-making that affects people’s lives. Serving as a vital knowledge hub for a deeper understanding of contemporary Africa in the Nordics, our institute fosters collaboration and knowledge exchange between African and Nordic researchers and policymakers and contributes to sharing African perspectives. Our mission is to generate insights that contribute to informed decision-making and policy development, with a commitment to fostering cooperation, building capacity, and enhancing the visibility and understanding of African issues both regionally and globally. NAI regards co-creation and dialogue as key tools in knowledge building. NAI’s library services provide an excellent repository on contemporary Africa, while its communications unit is constantly developing and tailoring formats that facilitate learning and understanding. NAI strives to communicate in ways that are practical, useful and attractive to its main target groups. The Nordic Africa Institute adheres to key values associated with the Swedish civil service: democracy, legality, objectivity, freedom of opinion, respect, efficiency and service. The leadership at NAI is trust-based, and the Institute upholds a culture of equality, diversity and inclusion. Three C’s are embedded within this: Culture, Competence and Capacity. NAI recognizes the shared values of involvement, communication, trust and transparency. Position Overview We are seeking a highly qualified and experienced academic scholar with strong management skills for the position of Head of Research. This is a permanent position, but the appointment as Head of Unit is time-limited to five years. This crucial leadership role involves overseeing the institute's research agenda, contributing to the implementation of the institute’s strategy, and ensuring the production of high-quality, impactful research that informs Nordic and African policy-makers and indirectly contributes to sustainable development. The ideal candidate will possess a strong academic background, strong experience in policy engagement, demonstrated leadership skills, and a commitment to the institute's mission of fostering collaboration and knowledge-sharing across diverse perspectives and between science and policy.  Key Responsibilities • Strategically and operationally lead the research unit in a professional, social, and compliant manner, and by Swedish labor laws • Develop and implement the institute’s overarching research agenda, ensuring its alignment with and contribution to the institute’s organizational strategy • Provide leadership and direction to the research unit and scholarship holders, ensuring the highest research quality standards of • Active participation in and contribution to the work of the Management Group, contributing to the Institute’s strategic decision-making • Promote cross-unit collaboration within the institute • Cultivate and manage partnerships with academic institutions, government agencies, and other relevant stakeholders • Contribute to policy dialogues in the Nordics and in Africa. Oversee the dissemination of research findings from the institute to inform policymakers • Contribute to enhancing the institute’s impact and evidencing the contribution through NAI´s monitoring, evaluation and learning framework • Engage in active fundraising to support research initiatives and attract external research grants • Promote interdisciplinary research and academic collaboration among African and Nordic researchers • Represent the institute in national and international forums, advocating for evidence-based policy development Qualifications • Professor level within a social sciences discipline • Extensive experience in research leadership and management positions within an academic or policy institution • Proven track record of publishing high-quality research in peer-reviewed journals • Demonstrated ability to secure external research funding • Strong interpersonal skills and ability to work collaboratively in a transdisciplinary and multi-cultural environment • Excellent written and verbal communication skills in English • Demonstrated and proven commitment to the values of inclusivity, collaboration, and mutual respect Merits • Experience of engaging with Nordic decision-makers • Working knowledge in additional languages spoken in the Nordic and/or African regions is a merit Benefits • Competitive individual salary based on qualifications and experience. • Opportunity to contribute significantly to meaningful research projects and policy dialogue with decision-makers. • Flexible working hours and the possibility of remote work. • Generous wellness allowance. • Access to professional development opportunities and the experience of working in a high-caliber research institution. • Access to academic resources and networking opportunities within the Nordic academic community. • Attractive benefits typical of the Swedish public sector. Application Process Interested candidates are invited to submit their application, including a cover letter and curriculum vitae, through our online portal by Friday 7 February 2025. If you have questions regarding this position, please send an email to nai@nai.uu.se or contact our HR specialist Hanna Björk hanna.bjork@nai.uu.se. The Nordic Africa Institute is committed to promoting equality and diversity and encourages applications from all qualified individuals regardless of gender, age, ethnicity, or differing abilities. Join us in making a significant impact through research and collaboration. Apply today to become part of the Nordic Africa Institute's mission to provide deeper understanding amongst Nordic decision-makers and associated change-makers of contemporary African perspectives and societal dynamics.
Chefer och verksamhetsledare
Uppsala

Kundsupport och utbildning

12/4/2024

CogWork AB

Vi söker dig som gillar att arbeta med människor. Du kommer att presentera vår tjänst för nya kunder och ansvara för utbildning och onboarding. Du kommer även att planera och genomföra utbildningar av nya och befintliga kunder. Merparten av kundkontakten sker digitalt via verktyg som Zoom och TeamViewer. Det krävs ingen utbildning men du behöver ha god datorvana och ha lätt att lära dig att använda olika IT-tjänster. Du måste vara bra på att lyssna till och förstå kundernas behov. Du behöver också vara pedagogisk och ha lätt att entusiasmera andra. Vana av att arbeta med filmklipp på YouTube, Instagram mm är ett plus. Du kommer att ha möjlighet att delvis jobba hemifrån men förväntas, speciellt inledningsvis, att mestadels jobba från kontoret i centrala Uppsala.
Data/IT
Uppsala

Systemutvecklare till Road Service och Growth Areas

12/2/2024

BM System AB

BM System AB är ett Uppsalabaserat mjukvaruföretag med en tydlig högteknologisk profil. Vi är ledande inom utveckling av avancerade IT-system för ledning och positionering av mobila resurser, och har under lång tid levererat GPS-baserade ledningssystem till samhällsbärande verksamheter, som bl.a. säkerhetsbranschen, räddningstjänsten, sjukhus, service, transport och entreprenad. Vi är idag ca 60 anställda och expanderar ytterligare. För att möta den ökande efterfrågan på våra system och tjänster söker vi därför en systemutvecklare.Vi hoppas att du vill ta chansen att tillsammans med oss utveckla system som gör skillnad, varje dag året runt. Om jobbet Du kommer ingå i vårt team som jobbar med nyutveckling och underhåll av BM Road Service System eller våra system inom Growth Areas. Road Service System är ett ledningssystem anpassat för drift- och underhållsarbeten inom gator och parkee och kan användas både av beställare och utförare. Affärsområdet Growth Areas inkluderar bl.a. BM Hospital Logistics System som är ett transportledningssystem speciellt anpassat för arbeten med transport och logistik på sjukhus. Som systemutvecklare hos osskommer du att arbeta med fullstackutveckling i .NET. Arbetet innebär att: Utveckla och förbättra våra befintliga system samt utveckla nya funktioner baserat på kundernas behov. Samarbeta med andra teammedlemmar för att identifiera och lösa tekniska problem. Vår tekniknivå är hög, och du kommer att utveckla din kompetens både på djupet och på bredden. Om dig Du är en problemlösare med god analytisk förmåga med brinnande intresse för systemutveckling och teknik. För att passa i rollen trivs du med att samarbeta och vill utvecklas tillsammans med ditt team, samtidigt som du kan arbeta självständigt med personligt ansvar och initiativförmåga. Du vill ständigt lära nytt och utvecklas och ser positivt på kunskapsdelning för att stärka teamets samlade kunskap. Vi vill att du har: Högskoleutbildning inom datavetenskap eller motsvarande Goda kunskaper inom objektorienterad programmering Ett stort driv att utvecklas och ta till dig ny teknik God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har: Erfarenhet som systemutvecklare inom .NET/C# Kunskaper inom: .NET/C#,ASP.NETMVC, SQL, TypeScript/JavaScript Erfarenhet av att arbeta med DevOps-metoder Goda kunskaper inom UX-design Vi erbjuder Vi på BM System erbjuder en arbetsplats i våra fina lokaler i Fyrislund i Uppsala. Om du önskar kommer du också ha möjlighet att vissa dagar i veckan arbeta på distans. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta och vidareutvecklas i en stimulerande och flexibel miljö som uppmuntrar egna initiativ, förslag och idéer. Vi genomför regelbundet roliga aktiviteter där du får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former. Vi har även friskvårdsbidrag, friskvårdstimmeoch kollektivavtal. Ansökan Skicka in ditt CV redan idag då ansökningar hanteras löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Daniel Widén, danielw@bmsystem.se
Data/IT
Uppsala