Jobbannonser som erbjuder distans i Malmö

Letar du efter jobb på distans med säte i Malmö? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Malmö som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 10 av 11 annonser

Senior Scrum Master

4 d

Epical Sweden AB

Epical is a pure-play data consultancy with services and expertise to support and enable the management, utilization and protection of our clients' data. We're not just experts in data; we're visionaries who empower our clients to exceed expectations. Join our thought leading team which deliver results beyond the expected - where empowerment is a matter of course, continues development is a promise and a collaborative approach is a fact. What is the role all about? We are looking for an experienced Scrum Master to lead agile teams in large and complex organizational environments - ensuring efficient delivery of projects. In this role, you will play a key role in guiding and supporting our teams in the adoption and implementation of agile methodologies, particularly within the information security/cybersecurity domain. You will serve as a certified SAFe (Scaled Agile Framework) practitioner, providing expertise and guidance on scaled agile implementation. Key responsibilities Lead and facilitate agile ceremonies, including sprint planning, daily stand-ups, sprint reviews, and retrospectives. Mentor and coach team members on agile principles, promoting self-organization and continuous improvement. Monitor and track sprint progress, identifying risks and implementing mitigation strategies as needed. Interact closely with stakeholders to ensure transparency and effective communication throughout the project lifecycle. Why should you apply? At Epical we are on an exciting journey, establishing a new-minted data consultancy brand in the market, steering, and shaping our Digital Trust key offerings as well as expanding in the Nordic region. You will be a key player in our Digital Trust community, working with high-profile clients in interesting and developing projects. In addition to that, you will further develop Epical's agile delivery models. Your expected qualifications Previous experience as a Scrum Master Previous experience of delivering Identity solutions Experience in the Identity and Access Management/Directory Services domain Certified SAFe (Scaled Agile Framework) practitioner Leading agile teams within the information security/cybersecurity domain Strong leadership, communication, and collaboration skills Professional proficiency in Swedish and English, written as well as spoken Meritorious Experience of leading agile teams in larger/global organizations is advantageous Interaction with product owners, program managers, and portfolio managers, either through direct experience or collaboration What do we offer? The opportunity to join a team of Nordic’s leading experts in Digital Trust Stimulating and interesting assignments, working with large customers in complex environments – usually in team-based project deliveries X-Nordic An organization that supports work-life balance and the possibility to work remotely. Continuing education - courses, and compensation for certification Let’s secure the Nordic’s together, one step at a time If you are a seasoned Scrum Master with a passion for leading agile teams in complex environments, we want to hear from you! Warm welcome with your application. Selection will take place on an ongoing basis. All roles at Epical are permanent, with the flexibility to work from home or any of our offices across Sweden (Stockholm, Gothenburg, Malmö, Västerås, Örebro, and Skövde). To qualify, you must reside in Sweden and have a valid work permit. If this sounds like the opportunity you’ve been looking for, we’d love to hear from you!
Data/IT
Malmö

Mjukvaruutvecklare till Effnet

4 d

Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Brinner du för programmering, har ett genuint teknikintresse och är intresserad av att jobba med teknologi i framkant inom 5G och framtidens telekommunikation? Då har vi tjänsten för dig! Effnet är ett växande bolag med platt organisation och korta beslutsvägar. Samarbetsvilja och en inkludering genomsyrar företagets processer och de strävar kontinuerligt efter att nå produktivitet och effektivitet. Kollegorna uppmuntras att ta initiativ och delta i alla olika aspekter av arbetet. Som anställd finns det unika möjligheter att utvecklas tillsammans med vårt team som har mycket hög kompetens inom 5G, mjukvarudesign och programmering. Bolagets globala kunder och partners ger dig även en möjlighet att, om du så önskar, bygga ditt professionella nätverk av människor runt om i världen och att anta olika roller som berikar din egen utveckling samt delta i företagets affärsutveckling. Nu söker vi å Effnets vägnar en mjukvaruutvecklare som vill jobba med ledande teknologi inom 5G. Om du har ett stort intresse av programmering, problemlösning och av att lära dig så har du nu möjlighet att bli en del av och utvecklas tillsammans med Effnets team. Som del av Effnets utvecklingsteam kommer ni med agila arbetssätt tillsammans att bygga ny funktionalitet i Effnets befintliga och nya produkter. Du kommer att programmera i C/C++, med stöd och funktionalitet från de modernaste versionerna av C++-standarden. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du kommer bli direkt anställd av Effnet. Effnet erbjuder en möjlighet att arbeta på distans och du kan därför befinna dig var du vill i landet. Du kommer i så fall bli inbjuden till Effnets kontor i Luleå under din introduktion samt regelbundet efter det, exempelvis för att vara med i våra personalaktiviteter. Detta är en heltidstjänst med start omgående eller så snart vi hittar rätt person. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som hunnit få några års erfarenhet av mjukvaruutveckling. Det absolut viktigaste är att vi ser att du har ett stort genuint intresse för teknik och programmering samt; Det är meriterande om: • Du har en examen inom datateknik • Du har kunskaper inom C++ • Du har programmering som hobby och har projekt på github som du är stolt över. Du talar och skriver engelska utan problem. Du drivs av din vilja att utvecklas och utöka dina kunskaper inom mjukvaruutveckling och telekommunikation. Du har lätt för att samarbeta med andra och ser dig själv som en lagspelare. Den här rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting, vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Henna Vaalto via e-post: Henna.Vaalto@studentconsulting.com. Låter detta som en tjänst för dig? Passa på att söka redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Data/IT
Malmö

Testutvecklare

4/10/2025

Skatteverket

Vill du jobba med teknik i framkant, samtidigt som du bidrar till samhällsnyttan? På Skatteverkets IT-avdelning bygger vi inte bara bra system, utan också grunden för ett välfungerande samhälle. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Vi jobbar med så mycket mer än bara skatt, våra IT-system skapar även förutsättningar för bland annat folkbokföring, demokratiska val, brottsbekämpning och internationella samarbeten. Att transformera vår komplexa verksamhet till intuitiva och effektiva lösningar för kunden är en del av den kreativa utmaningen och möjliggörs av Skatteverkets ambition att vara i framkant när det gäller arbetssätt och teknik.  Samhällsnyttan är i fokus och vårt uppdrag är långsiktigt, därmed satsar vi på hållbara och framtidssäkra lösningar med låg teknisk skuld. Vi befinner oss i en pågående systemförnyelse där vi inför modern teknik och utvecklar vår arkitektur. Utvecklingsmiljön omfattar bland annat Red Hat OpenShift, Java, SpringBoot, React, Jenkins och Cypress. Du är en del av ett självorganiserande och tvärfunktionellt systemutvecklingsteam där vi arbetar tillsammans för att nå gemensamma mål. Teamet har ett helhetsansvar för sina leveranser och jobbar i en kultur där samarbete, innovation och kontinuerlig förbättring står i fokus. Fokus är på testutveckling, det vill säga att utveckla och genomföra testlösningar och testfall för de system som teamet ansvarar för. Du vidareutvecklar och optimerar vårt testautomationsramverk samt ansvarar för effektiv körning av automatiserade tester och analyserar resultaten. Vidare är du delaktig i vår devops-process och bidrar till systemutveckling vid behov. Brinner du för testautomatisering och vill vara en del av ett team där kvalitet och bra långsiktiga lösningar står i fokus? Då är detta rollen för dig! Här kan du läsa mer om hur det är att jobba med it hos oss och ta del av vad några av våra medarbetare berättar om sina jobb: https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/jobbamedithososs.4.13948c0e18e810bfa0c55ba.html Hos oss får du möjlighet till ständig utveckling och lärande i arbetet. Vi jobbar aktivt med kompetens- och teknikutveckling genom exempelvis innovationssprintar. Du har kunniga kollegor som du utbyter erfarenheter med och du kan utveckla både bredd och spets hos oss. Tack vare att vi är en stor IT-organisation finns det möjligheter till intern rörlighet. Det är viktigt för oss att du har balans mellan jobb och fritid och vi erbjuder bland annat flexibel arbetstid och möjlighet att delvis jobba hemifrån. Du får en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Du tillhör it-avdelningen med placering i Malmö där cirka 90 kollegor samarbetar med dig. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha god samarbetsförmåga, vara hjälpsam och ha ett gott bemötande - ha ett strukturerat och metodiskt arbetssätt och kunna göra avgränsningar - ha förmågan och viljan att lära dig nya saker, vara flexibel och öppen för förändringar - agera medvetet och professionellt utifrån en god självinsikt - kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut - uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du ska även ha: - relevant eftergymnasial IT-utbildning - minst 1 års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av testutveckling eller testautomation - aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av systemutveckling - aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av mjukvarutestning och agila testmetodiker. Det är önskvärt att du har en universitets- eller högskoleutbildning inom IT om minst 180  högskolepoäng (120 poäng). Det är också önskvärt att du har relevant och aktuell arbetslivserfarenhet eller erfarenhet från studierna av systemutveckling i Java, testning av mikrotjänster och containerbaserade lösningar, samt av API-testning och Cypress. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Data/IT
Malmö

Nutanix DevOps System Administrator

4/9/2025

NXT Interim Malmö AB

For our client, we are looking for several senior DevOps System Administrators to install, develop, and maintain Nutanix platforms. In this role, you are expected to have a deep understanding of the Nutanix platform and its ecosystem, along with the ability to train and educate other employees in this area. We provide training and onboarding related to the client's specific business and regulatory requirements, as well as additional training where needed. Your Profile We are looking for candidates with the following: Required Skills: Proven experience in installing, configuring, and maintaining Nutanix platforms. Documented experience in working within DevOps teams. A willingness to train others in your areas of expertise. Interest in learning new skills as required. Documented experience in working with automation. Ability to follow regulatory requirements imposed on the team. Capability to produce documentation that meets high standards. Ability to work well in distributed teams. Preferred Skills: Experience with Ansible and Terraform. Working with business-oriented deliveries. NKP and/or general Kubernetes experience. Desired Skills: GitOps experience and expertise in CI/CD pipelines. Experience working in security-sensitive environments. Awareness of regulatory standards such as NIST/DEF STAN/KSF or similar. Ability to design Nutanix infrastructure and capabilities based on customer requirements. Additional Information Location: Malmö This is a project-based employment with NXT Interim Malmö AB for the period January - December 2025. We follow collective agreements. Security clearance is required for many of our roles, including this one. Therefore, you must be a Swedish citizen to qualify for this position. Client Offers For our client's account, we offer a dynamic and challenging environment where your skills are appreciated and developed. You will play a key role in creating solutions for the future. Does this sound like an interesting opportunity? Apply today and let us tell you more. We need an application, including your CV, in English, that matches our client’s requirements. Selection and interviews take place continuously, so do not wait to send in your application, as the tender period is short. NXT Interim and NXT Recruitment are niche and innovative companies operating in the consulting and recruitment industry. We are active in HR, IT, Finance, Sales, and Marketing and have 20 years of experience in the field. We offer our consultants benefits such as health insurance, remote work options, and several other perks that enhance their everyday life.
Data/IT
Malmö

Logistiksystemspecialist till OneMed

3/31/2025

OneMed Sverige AB

Vill du arbeta som systemspecialist och har flera års erfarenhet av logistikmjukvara? Är du målinriktad, analytisk och vill vara en del av vår utveckling inom lagerautomation? Då kan detta vara nästa steg för dig! Om tjänsten OneMed Sverige har idag en delvis automatiserad lagerverksamhet med stora tillväxtambitioner och söker därför efter ytterligare medarbetare till utvecklingsavdelningen inom IS/IT. Hos OneMed blir du en del av ett snabbväxande och dynamiskt bolag med en stark historik och spännande framtidsutsikter. Vi står inför en spännande förändring för vår lagerverksamhet belägen i Göteborg. Vi lämnar tre befintliga lagerlokaler i och flyttar in i ett toppmodernt nybyggt lager med avancerad automation och hög nivå av systemintegration. Då du i denna roll kommer att vara en del i såväl detta projekt som framtida systemdrift kopplat till lagret i Göteborg ingår en del tjänsteresor i rollen. Övriga IS/IT kollegor finns placerade på kontoren i såväl Göteborg som Malmö.  I rollen som systemspecialist kommer du få stora möjligheter att utveckla , forma och optimera våra system från grunden. Genom dataanalys och automatisering kommer du att genomföra förbättringar och utveckla smarta lösningar som gör verklig skillnad. Här får du möjligheten att påverka, experimentera och vara en del av en tekniskt framstående logistikmiljö. I denna roll blir du en del i ett kundfokuserat team som ansvarar för att säkerställa att våra logistiksystem är optimerade, integrerade och kontinuerligt utvecklas för att stödja verksamhetens behov. Du kommer att arbeta nära supply chain-avdelningen och ha en central roll i arbetet med ständiga förbättringar, systemutveckling och mjukvaruuppdateringar, samtidigt som du säkerställer att våra lösningar fungerar effektivt och stabilt i den dagliga driften. Vi använder Astro (WMS), Werx (WCS) och nShift (TM), men det är inte ett krav att du har erfarenhet av just dessa system – det viktigaste är att du har arbetat med liknande system och har en god förståelse för hur de interagerar inom lager- och transportprocesser. Arbetsuppgifter • Kontinuerligt förbättra och utveckla våra logistiksystem för att öka effektiviteten. • Implementera WMS, WCS och TM-ändringar i samverkan med Supply Chain. • Planera och genomföra mjukvaruuppdateringar och säkerställa en stabil drift vid nya releaser. • Analysera och förbättra supply chain-processer genom systemanpassningar och dataanalys. • Stötta och utbilda användare i systemen och skapa effektiva arbetsflöden. • Driva och/eller delta i förbättringsprojekt inom supply chain tillsammans med både IT och verksamheten. • Agera som brygga mellan IS/IT och verksamheten, och se till att tekniska lösningar möter affärsbehoven. Vem vi söker Vi söker dig som har: • En god förståelse för logistikprocesser och hur IT-system stödjer dessa. • Erfarenhet av ständiga förbättringar och förändringsarbete inom IT/logistik. • Förmåga att planera och genomföra systemuppdateringar utan att störa verksamheten. • Erfarenhet av systemintegration och processoptimering. • Stark analytisk förmåga och intresse samt ett lösningsorienterat arbetssätt. • Erfarenhet av att arbeta med logistiksystem, såsom WMS, WCS och TM. • Akademisk utbildning inom exempelvis Systemvetenskap, Logistik, IT och/ eller motsvarande erfarenhet. Meriterande är: • Kunskap i SQL för att hantera och analysera data från systemen. • Erfarenhet av systemintegrationer och databashantering. Vi erbjuder Hos OneMed och vår IS/IT avdelning blir du en del i ett utvecklingsorienterat team med stark teamkänsla.      Utöver detta erbjuder vi även: • OneMed eftersträvar att vara en flexibel arbetsgivare som ger goda möjligheter att kombinera arbete och privatliv. I denna roll ges du möjlighet till hybridarbete och kan efter onboardingperiodens slut arbeta hemifrån upp till 2 dagar per vecka.   • Nyrenoverade kontorslokaler i Västra hamnen samt tillgång till gym i kontorsfastigheten. • Friskvårdsbidrag á 4000kr/ år samt tillgång till Benifex (f.d Benify) och Lifeplan.  • Förskottssemester Ansök och kontakt Ansök genom att skicka in CV och personligt brev genom länken nedan, ansökningar tas ej emot genom mail. Ansök senast 2025-04-27.  För frågor kring tjänsten kontakta: Mattias Bergqvist, mattias.bergqvist@onemed.com.  Som en del av vår rekryteringsprocess ingår testverktyg samt utdrag ur belastningsregistret för slutkandidater.    OneMed Sverige täcker hälso- och sjukvårdens behov när det kommer till medicinskt material, utrustning och beredskap - snabbt, smidigt och med kvalitet. Vi drivs av en trygg och säker vård samt av att förbättra livskvaliteten för alla som är i behov av, eller utför, vård. Utöver förbättringar i vardagen, strävar vi efter en rättvis och hållbar värdekedja för alla. Det är så vi gör skillnad, varje dag, året om. OneMed erbjuder cirka 30 000 certifierade produkter inom medicinskt material och utrustning. Varje enskild produkt är ett värdefullt bidrag till ett förbättrat vårdresultat och samhälle. Patienten får en bättre behandling, vårdtiden kortas och totalkostnaden sänks. Vi är med våra cirka 400 medarbetare på fyra orter, en viktig del av Sveriges vård och beredskap. År 2023 uppgick vår omsättning till 3,7 Mdr SEK. OneMed är en del av Asker Healthcare Group, bestående av mer än 40 företag som stödjer hälso- och sjukvård i Europa.
Data/IT
Malmö

1st line supporttekniker till kund i Malmö!

3/31/2025

Poolia AB

Om tjänsten Vår kund växer och behöver nu förstärka med en duktig supportekniker! Som 1st line supporttekniker hos vår kund i Malmö arbetar du tätt tillsammans med 2nd line och andra funktioner i organisationen. Kunden är alltid i fokus och du ger dem alltid bästa möjliga service. Start är enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande. Observera att tjänsten utgår från Malmö, med viss möjlighet att jobba hemifrån ibland. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som 1st line supporttekniker kommer du att hantera ärenden från kunder både via samtal och e-post. Ni har generellt sett ett växlande tempo då er vardag styrs av kundunika händelser och allt du gör ska hålla hög kvalitet och servicenivå. Vi tror på att våra medarbetare gör ett bra arbete när de trivs, så det är viktigt för oss att hitta just dig som trivs i vår tempofyllda vardag. Det är viktigt att du är pålitlig, initiativrik och värdesätter goda kundrelationer. Då det är en första linjesupport med ett stort antal kunder med olika avtal och SLA nivåer och det viktigt att du är duktig på att felsöka hungrigt när det krävs. Det är även viktigt att följa satta eskalationsrutiner när de finns. Den administrativa delen är stor och dokumentation av ärenden är ett naturligt inslag i det dagliga arbetet. Det genuina intresset för IT underlättar ditt arbete varje dag. Arbetet kommer vara intensivt och utmanande, men du omges av härliga kollegor som har nära till skratt! Arbetstiderna är främst dagtid mellan 8-17 måndag till fredag. Du kommer även att jobba kvällpass en vecka (inklusive helgen) ca varannan månad vilket går på rotation i teamet och är baserat på hur många ni är. Vem är du? Vi vill helst att du har en eftergymnasial utbildning inom IT, gärna yrkeshögskola. Du kan även söka tjänsten om du har fått motsvarande IT kunskaper på egen hand eller om ditt driv att lära dig nya saker och din arbetsmoral är hög då det är två jätteviktiga saker för oss. Kanske har du läst IT på gymnasiet och sedan arbetat med liknande arbetsuppgifter, det värderas också högt. Ett krav är dock att du är talar och skriver både engelska och svenska flytande. Det är meriterande om du har arbetat och/eller har kännedom om Active Directory, Windows operativsystem, Linux, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP), Ärendehanteringssystem, felsökning, mobila enheter, skrivarhantering och Office365. För att trivas och tycka det är kul måste du ha ett inre driv att alltid vilja ge förstklassig service till dina kunder! Du och ditt team är ett lag och tillsammans ska ni se till att hjälpa era fina kunder med tempo och hög klass. Du är personen som alltid ställer upp för ditt lag och dina kunder. För att lyckas i rollen som 1st line supporttekniker måste du vara strukturerad, fokuserad och ha koll på läget Om verksamheten Du kommer att vara anställd av Poolia som konsult. Som konsult erbjuds du möjlighet att ta certifikat och premieras om du lyckas. Det finns även möjlighet att delta på aktiviteter hos både kund och Poolia. Vid din sida från Poolia har du din konsultchef, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en del av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång! Vi vill att du ska må bra och trivas under tiden du är anställd på Poolia och kunden som du ska arbeta hos. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!
Data/IT
Malmö

Systemutvecklare till företag i centrala Malmö

3/31/2025

Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Är du en erfaren utvecklare som letar efter nästa steg i din karriär? Trivs du i ett mindre team där du får möjlighet att ta stort ansvar? Då har vi tjänsten för dig! Vår kund som har kontor i centrala Malmö letar just nu efter en medarbetare till sitt IT-team. Det är ett mindre team där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att arbeta med systemutveckling och underhåll av deras befintliga system. Kunden har ett databassystem utvecklat i Filemaker Pro. Om du har erfarenhet av detta är det ett stort plus. Om inte, så kommer du att få lära dig på plats. Detta är en heltidstjänst förlagd till sedvanliga kontorstider, måndag till fredag. Du kommer utgå från företagets kontor i Malmö, men har möjlighet att arbeta på distans. DETTA SÖKER VI - Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med utveckling och underhåll av system. Vi ställer inga krav på utbildning utan erfarenhet kan kompensera detta. - Du har mycket god erfarenhet av att arbeta med SQL-databaser, PHP, JavaScript och XML - Det är meriterande om du har erfarenhet av Docker och FileMaker Pro - Du är flytande i tal och skrift i engelska. Som person är det viktigt att du är flexibel och kan anpassa dig samt omprioritera dina arbetsuppgifter om behov uppstår. Vi ser att du är en person som kan hitta lösningar utanför boxen och har en god problemlösningsförmåga. Eftersom du kommer arbeta i ett mindre team är din kommunikationsförmåga av största vikt då ni arbetar tätt tillsammans dagligen. Låter detta som en tjänst för dig? Passa på att sök redan idag! Vi hanterar alla ansökningar löpande. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Data/IT
Malmö

Enterprise Architect, to Inter IKEA Group Malmö

3/31/2025

Experis AB

Join Us as an Enterprise Architect - Help Shape the Future of IKEA's Supply Chain! Are you ready to make a real impact at a global brand loved by millions? We're looking for an Enterprise Architect with a combination of technical expertise and business insights. You'll be a key player in our Data & Technology team, leading the design of modern, scalable architecture as part of our ongoing transformation journey At IKEA, we're on a constant journey to create a better everyday life for the many. As we grow and evolve, we're constantly reinventing ourselves to meet our customers' needs. We're transforming our digital capabilities by uniting core business processes, people, data, and technology. An enabler for us to become an even better home furnishing company in the future. A journey that needs passionate people who embrace change, dare to question and want to make a difference. If that sounds like you, we'd love to have you on board! The Role What You Will Do * Define, lead and own parts of the Data & Technology architecture work. Setting the vision and direction for different digital products areas and technology enablers. * Co-create agile roadmaps and guide teams toward a future-state architecture. * Secure architectural guidelines, design principles and lead architectural decisions * Collaborate and align with stakeholders on different levels across the organization. * Build strong stakeholder relationships and influence through clear communication. * Contribute to strategic discussions and hands-on solutioning across the organization. In short: you'll design, lead, align, and communicate to drive impact. About you This is a senior position, so we believe that you have previous experience working with similar responsibilities. It is not a must with an architectural background you could have been working in other technology/digital related roles like leading products, engineering, tech strategy or other tech related functions. Of course, there need to be an interest in architecture and having an architectural mindset in the role. But most important is your personality and your ability to take ownership, building relationships, communicate and manage stakeholders on different levels. There will be a wide range of technology topics to cover so you need to have an overall good broad "full-stack" understanding without diving into the very specifics of things. Example topics could be Data & Analytics, AI & ML, Automation, Integrations, API & events, Standardization, Cloud computing and more. We do not expect you to be the expert in all areas, you will have time and opportunity to upskill and learn as we go. About us Inter IKEA Group unites Retail Concept, Range, and Supply to improve and expand the IKEA home furnishing offer. This role is within IKEA Supply and the Supply Chain Development organization, focusing on producing and delivering products efficiently across global markets. IKEA values a culture of openness, innovation, and personal growth, offering global career development in a fast-paced, inclusive environment aimed at creating a better everyday life for many people. The IKEA culture and values are important for your success and growth within the company. You can read more about our values and life at IKEA on our website www.ikea.com or just watch this video: https://bit.ly/ikea-what-if Additional information Preferred work locations are Malmö or Älmhult, Sweden. Full-time remote work is not available. How to apply In this recruitment IKEA is collaborating with Experis IT, with long and extensive experience in recruiting IT managers and specialists. If you have any questions regarding the position or recruitment process, please contact Recruitment Consultant Jenny Flygare by e-mail; jenny.flygare@se.experis.com or by phone to 070 - 255 71 43. To apply for the position, please use www.experis.se, found in the job listing. The selection and interview process are ongoing so submit your application as soon as possible. We look forward to receiving your application!
Data/IT
Malmö

Automationsingenjör | Service & Support av styrsystem

3/28/2025

AFRY AB

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.   Jobbeskrivning Service & support-verksamheten på AFRY i Malmö växer och vi söker en automationsingenjör med intresse för service och support av styrsystem. Det är en rolig och omväxlande roll med många kundkontakter och ett nära samarbete med kollegor. Du blir en del av ett engagerat team med en stark kultur av samarbete och kunskapsdelning, både lokalt och med kollegor i andra regioner och teknikområden. Vi har en etablerad kundbas med flera stora företag och myndigheter inom industrin. Det innebär att du får inblick i spännande projekt som påverkar samhället. Tjänsten erbjuder goda utvecklingsmöjligheter, och du får regelbunden utbildning i våra kunders system. I den här rollen blir du en del av vår supportgrupp, som hanterar dygnet runt-support alla årets dagar. Varje kollega har cirka tio supportveckor per år. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar felundersökning av PLC-styrsystem, uppföljning av supportärenden samt ansvar för kundkontakt och att föreslå förbättringslösningar. Du ansvarar även för planering och genomförande av systemunderhåll samt årliga systemgenomgångar. Dokumentation sker i JIRA ärendesystem, och arbetet innefattar även tilläggsuppgifter såsom PLC-programmering, testning, dokumentation och driftstart. Kvalifikationer Som person är du är initiativrik, öppen och ansvarstagande. Vi värdesätter ett gott affärsmässigt förhållningssätt då våra kontaktytor, både internt och externt, bygger på samarbete och goda relationer. Utöver dessa personliga kompetenser söker vi dig som har: Några års erfarenhet av programmering inom ABB PLC styrsystem inom industrin. Kunskap inom ABB styrsystem, främst ABB 800xA. Erfarenhet av systemunderhåll som till exempel patchning av ABB 800xA servrar. Körkort (B) då resor är en del av arbetet. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande med utbildning inom ABB System Assessment/System Health Check samt kunskap och erfarenhet av programmering inom Siemens och Mitsubishi styrsystem. Ytterligare information Det går bra att jobba hemifrån om man behöver ibland, men vi samarbetar mycket med kolleger och brukar vara på kontoret. Teamet består av tre kollegor som arbetar tätt tillsammans, samtidigt som vi är en del av ett större marknadsområde där vi samarbetar med två sektioner. Totalt är vi cirka 38 trevliga kollegor i Malmö. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner. Utöver detta erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag och företagshälsovård, bonus vid tips som leder till rekrytering, en trygg anställning med kollektivavtal och flexibla arbetstider. Du får arbeta med några av branschens största aktörer och får tillgång till AFRYs stora interna nätverk, som erbjuder både professionell utveckling och sociala aktiviteter genom Club AFRY. Lär gärna känna oss bättre via denna länk: https://afry.com/sv/bli-en-del-av-afry/lar-kanna-oss. Varmt välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-04-25. Uppdragen för denna tjänst kommer huvudsakligen vara i säkerhetsklassade roller och omfattas av försvarssekretess. Svenskt medborgarskap samt en godkänd säkerhetsprövning kan bli ett krav för anställning. Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Eva, som gärna besvarar dina funderingar. För frågor kring rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till Klara. Eva Nyberg Sektionschef eva.nyberg@afry.com Klara Willard Talent Acquisition Partner klara.willard@afry.com Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Data/IT
Malmö

Utvecklare till dataskydd och informationssäkerhet, Koncernkontoret

3/28/2025

REGION SKÅNE

Gör skillnad. Varje dag. Är du redo för en ny utmaning där din kompetens inom dataskydd och informationssäkerhet verkligen gör skillnad? Då kan detta vara tjänsten för dig! Tjänsten som utvecklare är placerad på Enheten för informationssäkerhet, dataskydd och informationsoffentlighet som ingår i Område information på Koncernkontorets stab. Inom enheten är vi cirka 14 medarbetare som i dagsläget arbetar med informationssäkerhet, dataskydd och informationsoffentlighet. Arbetet bedrivs regionövergripande på taktisk/strategisk nivå och stödjer koncernledningen och förvaltningarna i det systematiska informationshanteringsarbetet. ARBETSUPPGIFTER Som regionövergripande utvecklare bidrar du med din professionalism för att driva och utveckla Region Skånes systematiska arbete med information på systemnivå. Du har blicken vid horisonten för att se vad som kommer längre fram och genomför analyser, föreslår åtgärder samt tar fram styrande dokument inom ditt ansvarsområde. Du arbetar målinriktat i ditt uppdrag att förvalta och vidareutveckla Region Skånes ledningssystem för informationssäkerhet och dataskydd. En central del av ditt arbete är att identifiera Region Skånes behov och utmaningar inom området och koppla dem till vidareutveckling av Region Skånes samlade förmåga och verksamhet. I rollen använder du din breda kunskap inom området för att styra, utveckla och påverka arbetet med framför allt dataskydd och informationssäkerhet inom Region Skåne. Du följer även upp det systematiska arbetet och kontinuerligt anpassa åtgärder utifrån organisationens behov och risker. Därtill bidrar du med din expertkunskap och erfarenhet både internt och i samverkan med andra myndigheter och organisationer. Detta gör du genom att driva utveckling och leda möten för att nå regionövergripande mål inom informationssäkerhets- och dataskyddsområdet. Placeringsort för tjänsten är Malmö eller Kristianstad enligt överenskommelse. Vi erbjuder möjlighet till att arbeta på distans utifrån verksamhetens behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en universitets-/högskoleutbildning inom aktuellt kunskapsområde alternativt annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har relevant erfarenhet av informationssäkerhet eller dataskydd, riskhantering och efterlevnad, gärna kopplat till hälso- och sjukvårdsområdet. Vidare har du erfarenhet av att leda, utveckla och implementera processer och projekt. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta enligt ISO 27000-serien eller ISO 9000-serien. Även erfarenhet från offentlig verksamhet är önskvärt, men inget krav. Har du certifiering inom dataskydd eller informationssäkerhet, som exempelvis CIPP, CISSP, CISM och/eller CISA eller relevant arbetslivserfarenhet inom områdena, är det också meriterande. Som person ser vi att du drivs av en stark vilja att bidra till en god informationshantering i offentlig verksamhet där sjukvårdsspecifika frågeställningar är huvudfokus. Du har en naturlig fallenhet för att se och förklara samband mellan olika områden och du grundar dina argument på underbyggda data. För att lyckas i rollen ser vi att du är noggrann med ett högt kvalitetstänk samtidigt som du kan se till helheten. Du har förmågan att kommunicera på ett pedagogiskt och strukturerat sätt där du enkelt anpassar din kommunikation efter mottagare och situation. Du arbetar i ett team på en regionövergripande nivå och vi ser därför att du trivs i samarbetet med andra, samtidigt som du kan arbeta självständigt i en flexibel miljö. Därtill värdesätter vi att du är lösningsfokuserad och har förmåga att tänka nytt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Låter detta som en spännande roll för dig? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Administration, ekonomi, juridik
Malmö