Jobbannonser som erbjuder distans i Göteborg

Letar du efter jobb på distans med säte i Göteborg? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Göteborg som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 10 av 32 annonser

Operativ underhållstekniker/ingenjör inom El till SEEL

Idag

RISE Research Institutes of Sweden AB

Vill du arbeta i en avancerad och spännande maskinpark med högteknologisk utrustning? Trivs du i en mindre organisation där du får stora möjligheter till att påverka och utveckla riktningen framåt? Då har du kommit rätt! Om oss Swedish Electric Transport Laboratory, är en provningsanläggning för forskning och utveckling inom elektromobilitet, ägd och driven av RISE och Chalmers i ett gemensamt bolag. Vi är i en tillväxtfas och finns på tre toppmoderna anläggningar i Säve Göteborg, Nykvarn och i Borås. Vi är idag runt 30 engagerade medarbetare i form av tekniker, ingenjörer och forskare med olika bakgrund och expertområden. Placering är på SEEL:s huvudkontor i Säve, Göteborg. Det finns möjlighet till viss flexibilitet att arbeta hemifrån om det stämmer med övrig verksamhetsplanering.  Här kan du läsa mer om oss: SEEL Swedish Electric Transport Laboratory. Om rollen Du kommer tillhöra vårt Drift- och underhållsteam som underhåller riggar och stödsystem. Att vara en del av uppbyggnaden av vår underhållsorganisation på SEEL innebär en unik möjlighet att göra verklig skillnad och påverka framtiden. Här får du vara med och utveckla strategin för hur underhållet ska utföras, vilket skapar en spännande och utmanande arbetsmiljö där dina idéer och erfarenheter värdesätts. Idag är vi sex personer i teamet som jobbar med underhåll, processer och instruktioner, automation, IT, el mot provobjekt, kalibrering och teknik. I rollen är du tekniskt ansvarig för el i rigg process- och fastighetsmiljö. Du säkerställer prestandan och därmed uptime mot provningskunder och arbetar med felsökning och installation vid förbättringar. Du lägger upp och uppdaterar både FU med instruktioner samt anläggningsregistret i underhållssystemet och utför förebyggande underhåll enligt plan.  Du hanterar felanmälningar, planerar och bereder arbetsordrar i underhållssystemet Maintmaster, samt utför felsökning och uppdateringar i fastighets- och riggmiljö. Vid larm gör du första linjens felsökning, hanterar loggfiler och samverkar med leverantörer.  Vem är du? Du är en strukturerad person med en analytisk förmåga. Samtidigt är du flexibel och lösningsorienterad, vilket gör att du kan hantera flera parallella uppgifter utan att kompromissa med leveranskvaliteten. Du trivs i en serviceinriktad roll där du har nära kontakt med både leverantörer och kunder. Dessutom har du en god samarbetsförmåga och bidrar aktivt till teamets framgång genom att stötta kollegor och ta ansvar även utanför ditt eget område. Krav: Du har en teknisk gymnasie- eller universitetsutbildning och några års erfarenhet som underhållsingenjör.  Du är utbildad elektriker med B-behörighet och kan läsa och förstå elritningar samt arbeta med omformare.  Vidare har du erfarenhet från PLC styrsystem. Du har goda IT-kunskaper, inklusive arbete i Office-paketet. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort krävs för tjänsten.  Meriterande: Har du arbetat i R&D provningsmiljö inom antingen fordonsindustrin, flyg eller maritim är det meriterande. Likaså med erfarenhet från kalibreringsverksamhet.  Truckkörkort är meriterande samt systemvana i PUMA Drivlina och MORPHEE Energilager.  Har du arbetat i underhållssystem Maintmaster så är det meriterande. Är vi rätt för varandra? Arbetet är omväxlande och ger stor frihet under ansvar. Den avancerade och spännande maskinparken gör jobbet både tekniskt utmanande och inspirerande. Dessutom erbjuder SEEL flexibilitet i arbetsupplägget, vilket är ett starkt erbjudande för den som söker en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö. Tillsammans med engagerade ingenjörer, tekniker och forskare på SEEL kommer du få stor utveckling, det kan vi garantera! Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer är du välkommen att kontakta chef för Drift och underhåll på SEEL Kjell Niklasson på +46 10 722 33 46. Sista ansökningsdag är den 15:e augusti 2025. Urval och intervjuer sker i augusti och september. Befattningen kan komma att bli placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning kan komma att ske i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Våra fackliga representanter är: Linda Ikatti, Unionen, +46 10 516 51 61 och Ingemar Petermann, SACO, +46 10 228 41 22.
Installation, drift, underhåll
Göteborg

Administratör inom Product Masterdata till ledande företag i Göteborg!

2 d

Academic Work Sweden AB

Är du redo att ta din karriär till nästa nivå i ett ledande företag som värderar innovation och kvalitet? Nu söker vår kund en engagerad och detaljorienterad administratör inom Product Masterdata för att stärka deras team i Göteborg. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Vår kund är ledande inom sin bransch och deras passion för kvalitet och innovation har satt de i framkant av branschen i årtionden. I rollen som Product Masterdata Administrator kommer du att ha möjlighet att arbeta tillsammans med talangfulla yrkesmänniskor som brinner för det de gör. Deras samarbetsinriktade och stöttande miljö främjar tillväxt, kreativitet och kontinuerligt lärande. Om allt fungerar bra och om arbetsuppgifterna tillåter är det möjligt att arbeta hemifrån 2 dagar/vecka, den första månaden kommer dock att vara 100% på kontoret. Ditt huvudsakliga ansvar kommer vara koordinering och administration av masterdata. Det innebär att du kommer att stötta projekt för både nylanseringar och förändringar av befintliga produkter genom att komplettera produktdata i ERP- och MDM-system. Dessutom kommer du att ha ansvaret för att säkerställa att all produktdata i systemen och specifikationsdokumenten är korrekt och komplett för samtliga produkter som påverkas av de projekt där du, som Produkt Masterdata Administrator, är involverad. En viktig del av din roll är att säkerställa att leveransdatum hålls inom varje projekts tidsram. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Koordinering och administration av masterdata * Stödja projekt för nya lanseringar och förändringar av befintliga produkter genom att uppdatera produktdata i ERP- och MDM-system * Säkerställa korrekt data för produktmärkning och specifikationer som används vid tillverkning VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis systemvetenskap, teknik, logistik eller ekonomi med inriktning mot IT, eller motsvarande förvärvad kunskap - Har tidigare erfarenhet av ERP-system, helst Microsoft Dynamics 365 FO (Finance and Operations), samt en generell omfattande förståelse för IT-system - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då detta används i det dagliga arbetet - Besitter höga kunskaper inom MS Office-program, särskilt MS Excel Det är meriterande om du har - Har arbetat med liknande uppgifter tidigare För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Social - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Data/IT
Göteborg

Intervjuare på deltid till Research One

3 d

Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Vill du ha ett flexibelt extrajobb där du får prata med människor och bidra till samhällsutveckling? Trivs du med att arbeta självständigt och lägga upp din egen arbetsdag? Research One AB är ett Göteborgsbaserat företag som arbetar med marknads- och opinionsundersökningar, främst inom turism och evenemang. De genomför intervjuer på plats runt om i Sverige – på allt från fjällanläggningar och festivaler till köpcentrum och resecentrum. Företaget samarbetar med kommuner, regioner och destinationsbolag för att samla in värdefull information om besökares upplevelser. De söker just nu fyra intervjuare på deltid som trivs med att möta människor och vill bidra till samhällsnära undersökningar! Som intervjuare kommer du att kontakta personer via telefon och genomföra intervjuer inom ramen för ett pågående projekt hos Research One. Intervjutiderna är redan inbokade i ett system och du väljer själv när du vill genomföra dem – dagtid, kväll eller helg. Det innebär ett mycket flexibelt arbete där du själv kan styra över din arbetstid. Du kan använda egen dator eller välja att låna dator eller surfplatta från kunden. En färdig intervjumall finns att följa, vilket gör det enkelt att komma igång. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting och jobbar som konsult hos Research One. Arbetstiderna är flexibla och du har möjlighet att arbeta hemifrån. Du förväntas börja uppdraget med en introduktion den 11 september och arbeta en halvdag den dagen. Därefter förväntas du arbeta minst 16 timmar per månad under oktober, november och december. För dig som vill arbeta mer finns även möjlighet att hjälpa till med att boka in intervjuer. Detta arbete kräver dock att du utgår från kontoret och använder kundens telefon på plats. Kontoret ligger på Åvägen i Göteborg. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som: • Är studerande, pensionär eller vill arbeta extra vid sidan av annan sysselsättning • Talar och skriver obehindrat på svenska • Har god datorvana • Har möjlighet att arbeta minst 16 timmar per månad Som person ser vi gärna att du är social och utåtriktad – du tycker om att prata med människor och känner dig bekväm i samtal med olika personer. Du är även noggrann, ansvarstagande och självgående – du tar initiativ, håller god struktur i ditt arbete och ser till att uppgifter blir slutförda i tid. Dessutom är du flexibel och lösningsorienterad, vilket gör att du enkelt anpassar dig till förändringar och hanterar nya situationer med ett positivt förhållningssätt. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Kultur, media, design
Göteborg

Processjurist

3 d

Preventia Finans AB

Är du en lösningsorienterad person med ett starkt driv för ständig förbättring som dessutom presterar bäst i en expansiv och händelserik vardag? Då har Preventia Finans den perfekta rollen för dig! Beskrivning av tjänsten Vi söker en processjurist till Preventia Finans. I din roll som processjurist hos oss verkar du för att fastställa tvistiga fordringar både i och utanför domstol. Du företräder även våra kunder i hyresnämnden. Om tjänsten Juristavdelningen på Preventia växer och vi är nu i behov av ytterligare en processjurist i vårt team. På Preventia är vi en härlig grupp med rådgivare, jurister, säljare, IT och ledning med stor erfarenhet av inkassoarbete. Som Processjurist på Preventia får du en omväxlande och rolig vardag där arbetet kretsar kring kvalificerat juridiskt arbetet med fokus på tvistelösning. Du arbetar med att driva dina egna civilrättsliga processer i domstol för våra klienters räkning. Tvisterna rör i första hand fordran, men även konkursansökningar eller hyresrättsliga frågor i hyresnämnd förekommer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kretsar kring att upprätta inlagor, stämningsansökningar och yttranden. Du kommer även få stora möjligheter till domstolsprocesser i form av muntliga förberedelser, huvudförhandlingar och sammanträden i hyresnämnden. I rollen planerar du ditt eget arbete och arbetar löpande efter uppsatta mål och förväntningar. Din profil Vi söker en jurist med juristexamen och en stor vilja att processa. Tidigare arbetslivserfarenheter från inkassobranschen och/eller tingsmeritering är meriterande. Personliga egenskaper Du har en förmåga att inge förtroende i kontakt med våra klienter och i din roll som ombud i domstol. Du besitter naturligtvis mycket goda juridiska kunskaper. Du är därtill lösningsorienterad och lyhörd för klientens behov och förväntningar. Du är ansvarstagande och har ett affärsmässigt synsätt vilket gör att du har förmåga att åstadkomma resultat i linje med våra förväntningar. Därtill är du nyfiken och strävar efter att ständigt förbättra både din egen och bolagets resultat och arbete. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift och är därtill en van datoranvändare som behärskar sedvanliga ordbehandlingsprogram. Vad vi erbjuder Preventia befinner sig i en expansiv fas vilket medför att du som processjurist kommer få stora möjligheter att styra ditt eget arbete och din egen vardag. Tillsammans med vår Bolagsjurist kommer du att få möjlighet att bygga och sätta din prägel på ett växande juristteam. Preventia strävar efter att vara landets bästa arbetsplats. Preventia erbjuder ett flexibelt arbetsliv där arbete på kontoret kan varvas med arbete på distans. Vi erbjuder även arbetstidsförkortning på din och dina barns födelsedagar. Preventia erbjuder även en möjlighet till kompetensutveckling i form av årliga interna- och externa utbildningar.
Administration, ekonomi, juridik
Göteborg

Chapter Area Lead - Data Architect (Sweden)

6 d

Volvo Business Services AB

Your Role As a Chapter Area Lead, you will have two key responsibilities: Data Architect Domain Expert Serve as a key contributor within a product team, working on functional and technical deliverables while tackling everyday business challenges. Stay ahead of industry trends, continuously updating your knowledge and sharing insights across the Group. Build strong internal and external networks, ensuring cross-functional collaboration is seamless and effective. People Leader & Competence Development Create an environment where Data Architects can grow their skills and expertise. Coach and mentor chapter members, fostering their professional development and attracting new talent. Lead by example, promoting best practices, tools, and methods that align with our evolving ways of working. Your Impact As part of the Data Architect Chapter Leadership Team, spanning five international locations, you will report to the Head of Chapter Data Architects and contribute to: Building and developing Data Architect competencies, attracting and nurturing top talent. Establishing a strong Data Architect community across Volvo Group to enhance knowledge sharing. Defining and refining working methods for Data Architects to ensure efficiency and innovation. Bringing in external insights and best practices to strengthen the chapter. Managing capacity planning and responding to new requests for Data Architects. Who You Are You are ready to take your career to the next level, collaborating with incredible people worldwide. To succeed in this position, you should have: A university degree or equivalent experience. Several years of hands-on experience as a Data Architect practitioner. A proven track record of leadership within line organizations or projects. You are passionate about designing end-to-end scalable data solutions, ensuring alignment with enterprise architecture and industry standards. As a Data Architect and technical leader, you actively participate in and guide development efforts, leveraging the full capabilities of our cloud data platform, including data ingestion and replication, data lakes and warehouses, and advanced data consumption technologies such as AI/ML, analytics, reporting, visualization, and API data access. You excel at developing, documenting, and maintaining logical and physical data models, ensuring they reflect our evolving environment and meet business needs. You are a collaborative team player, working closely with internal teams including compliance, privacy, risk, security, support, and operations. The ideal candidate is a strategic thinker and proactive problem solver who thrives in managing change and ambiguity. You effectively communicate data-driven solutions to stakeholders at all levels and have a strong passion for leading, inspiring, and developing people. Your Leadership Approach As a Line Manager, you will define priorities based on a customer-centric mindset, driving the business forward by transforming ideas into tangible value—be it financial, cultural, or social. You will foster a culture of continuous improvement and learning, ensuring our team delivers maximum impact. As part of being a leader we do expect you to be in the office in Gothenburg frequently but we do offer some flexibility with remote work as well. Does this sound exciting? Apply today! Last application date for this opportunity is 26th March. We will be conducting interviews on an ongoing basis, and the position may be filled before the application deadline. Union representatives for Swedish applicants: Akademikerna – Mikael Johansson, +46 73 9023430 Unionen – Lajla Dahlsjö, +46 31 3224575 Ledarna – Carina Sachade, +46 73 9024083
Chefer och verksamhetsledare
Göteborg

Senior Hardware Engineer

6 d

Frontgrade Gaisler AB

Are you ready to take your career to new heights with a world-leading company in the space industry? Frontgrade Gaisler is looking for a Senior Hardware Engineer to join our experienced team in central Gothenburg. Job description As a Senior Hardware Engineer you will participate in the complete development process of system-on-chip designs based on our IP cores, from architectural design, through development and verification, to implementation and prototype validation. In a project you will take on a leading technical role, such as architectural design and technical investigations, development team leading, and work package management. Your job tasks include: Development of RTL models of IP cores and system-on-chip designs using VHDL Verification and FPGA prototyping of designs Implementation in target technologies, including both ASIC and FPGA Technical support to customers and sales organization Qualifications To be a good fit for this position you need to have several years’ experience in RTL design in VHDL as well as verification and implementation, preferably targeting FPGA or ASIC development. You have a M.Sc. or Ph.D. in a relevant field and thrive on solving complex problems. Your background includes working with some of the following areas: FPGA tools from Intel/Altera, Microsemi, AMD/Xilinx, Lattice and/or NanoXplore ASIC design using Synopsys and Cadence synthesis tools, DFT and PG Verification in VHDL and/or SystemVerilog You understand the importance of documentation, like sharing your competence with your colleagues and taking responsibility for your work tasks. Deadlines are something you are used to working with and you understand the importance of adapting your communication to the person or group you’re addressing. Working both independently and in a team suits you well and you’re always eager to learn more. What we offer Besides being a part of an experienced team and working with challenging tasks we also offer: Hybrid workplace, allowing remote work two days per week Health care insurance Regular health check-ups Annual wellness allowance of 5000 SEK Extra paid days off in connection to Swedish holidays Please note that, due to the summer holidays, we will start reviewing applications in August. Thank you for your patience!
Yrken med teknisk inriktning
Göteborg

Controller Finance and Projects

6 d

Frontgrade Gaisler AB

Curious about advancing your finance career in a world-leading company within the space industry? Frontgrade Gaisler is looking for a skilled and driven Controller in Finance and Projects to join our Finance team in central Gothenburg. Job description As a Finance and Project controller, you report directly to the Finance Manager and work in a close collaborate on a daily basis. Your primary responsibilities include preparing and analyzing financial data, participating in month-end closings and the annual reporting process, and providing day-to-day support to the Finance Manager in daily operations. You will also serve as a support for our Finance Assistant. The role requires close cross-functional collaboration with our Project Managers and Supply Chain team, you will support project relates financial activities such as calculations, outcome monitoring, budgeting, and inventory analysis. You will also be responsible for preparing calculations and documentation for reporting on government-funded projects to entities such as the EU, the Swedish National Space Agency, Vinnova, and ESA. You will also be responsible for providing user support for various modules within our ERP and project management systems. Prior experience with Power BI report creation is considered advantageous. Our current systems include Visma Net (ERP), Severa (Project module) For the group consolidation we use Oracle Pbcs. In this role, the workload is divided approximately 50% Finance Controller and 50% Project Controller tasks. The Finance team currently consists of three members, including the Finance Manager. This is a full-time position based at our office in central Gothenburg, with the possibility to work remotely up to two days per week. Requirements 5 years of relevant work experience Solid experience in accounting, auditing, and project accounting Experience working in an international company Excellent Excel skills Experience working with larger ERP systems (e.g., Oracle, SAP, Navision) Fluent in both Swedish and English, spoken and written University degree in Finance or Accounting, with a strong knowledge of Swedish accounting standards Preferred qualifications Power BI Visma Net Severa Ad hoc analyses K3 Group consolidating US GAAP IFRS Personal qualities Strong analytical skills Structured and organized Good team player Solution-oriented Flexible and adaptable to the needs of the business Ability to work independently and take initiative Enjoys working in a role that involves a variety of tasks About us Frontgrade Gaisler is a world leader in the space industry, making a real difference by providing cutting-edge products for mission-critical solutions in space. Our customer base is worldwide in an exciting and growing market, working on a scale that benefits humanity on Earth and extends across the solar system. Please note that, due to the summer holidays, we will start reviewing applications in August. Thank you for your patience!
Administration, ekonomi, juridik
Göteborg

Säljare & Account Manager På Remote

6 d

ARM Consulting AB

Säljare – Jobba hemifrån, oavsett var i världen du befinner dig! Älskar du försäljning och önskar att du kunde jobba på distans – från var som helst i världen? Då är det här jobbet för dig. Vi söker nu flera säljare till vårt växande team. Snittlön: 40 000kr/månad Lönespann: 25 000 – 80 000 (provisionsbaserat + bonusar) Arbetstider: 09:00 - 16:00 Vad du får: -Kostnadsfri säljutbildning -Tävlingar med priser som presentkort och utlandsresor -Utvecklingsmöjligheter inom bolaget -Stöd från ett team av erfarna telefonförsäljare -Jobba hemifrån – oavsett var du befinner dig -Fantastiska kollegor Vi söker dig som: - Har erfarenhet av telefonförsäljning (Inget krav) -Är målinriktad och älskar att nå resultat -Trivs med att arbeta självständigt -Har hög social kompetens och bygger snabbt förtroende -Har dator, headset och bra internetuppkoppling Rekryteringsprocess: Vi håller en enkel och snabb rekryteringsprocess digitalt.Du får information och nästa steg via e-post. Håll därför utkik i inkorgen efter din ansökan. Vid frågor maila: info@atlasleads.se Jobbtyp: Heltid, Tillsvidare
Försäljning, inköp, marknadsföring
Göteborg

Erfaren Systemspecialist BI-system

7 d

Länsstyrelsen i Västra Götalands län

Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framför allt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå. Länsstyrelsernas verksamhet har en stor bredd och verkar inom områden som är högst aktuella i dagens samhälle. Digitalisering är en stark drivkraft för länsstyrelserna där IT ofta har en nyckelroll i att realisera behoven. Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för samtliga 21 länsstyrelser i Sverige. Arbetsbeskrivning Som systemspecialist och utvecklare inom BI-system kommer du att: - Designa, utveckla och förvalta planerings- och uppföljningssystem - Arbeta med datamodellering, databasutveckling, integrationer och ETL-flöden - Agera lösningsarkitekt i vissa uppdrag och stödja andra utvecklare i tekniska vägval - Samarbeta nära verksamheten för att identifiera behov och omsätta dessa i tekniska lösningar - Delta i vidareutvecklingen av vår DevOps- och agila arbetskultur. Vi strävar att arbeta med agila arbetssätt och med DevOps-kultur i nära samarbete med verksamheten och driften och arbetar i team med korta iterationer. Vi utvecklar alltid vår verksamhet och du behöver därför vara öppen för att dina arbetsuppgifter kan komma att förändras över tid. Placeringsort är Göteborg. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med goda möjligheter att arbeta på distans upp till 50 %. Kvalifikationer Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet av att arbeta som systemspecialist och utvecklare med planerings- och uppföljningssystem. Du har högskoleutbildning om minst 3 år inom IT och med minst 5 års erfarenhet av arkitektur, implementation och anpassning av planerings- och uppföljningsverktyg. Du har goda kunskaper av datamodellering, databasutveckling, script och integrationer. Vi ser gärna att har arbetat inom offentlig förvaltning och har arbetat som lösningsarkitekt. Du har även god förståelse för och erfarenhet av ekonomi- och HR-processer. Du har kommit i kontakt med andra BI-verktyg som används inom IT-branschen. För att lyckas med rollen kommer du behöva använda din kommunikativa förmåga och kunna agera som coach inom området. Du är en lagspelare med ödmjuk attityd som tillsammans med kollegor trivs med att samtala dig fram till bästa lösningarna för verksamheten. Du har också ett genuint driv att vilja lära och utvecklas i ditt arbete. Du har även goda kunskaper i professionell engelska, både muntligt och skriftligt. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten till våra team och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning som speglar länens befolkning. Bra att veta I denna rekrytering har vi ersatt det personliga brevet med ett antal urvalsfrågor. Intervjuer och eventuella arbetsprover kommer att ske under augusti månad.  Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. För en del anställningar kan därför svenskt medborgarskap komma att krävas. Läs mer om säkerhetsprövning Personalsäkerhet - Säkerhetspolisen (sakerhetspolisen.se). 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor om hanteringen av skyddade personuppgifter, ta kontakt med HR via e-post hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen vänder du dig till rekryterande chef, se kontaktuppgifter nedan.
Data/IT
Göteborg

Leasing Manager

7 d

AB Lindex

Do you have previous experience in lease negotiations and knowledge of Swedish rental legislation? Are you at the beginning of your career as a Leasing Manager? Great! We are looking to expand the Swedish Leasing Team at our head office, located at the Central Station in Gothenburg!   Your role in our team You will be part of the Retail Development team, within the Commercial Department, which manages and develops Lindex's Global Store Portfolio. You play an active role in shaping and executing, on a local level, all activities that support the Lindex Global Store Portfolio network to improve profitability in line with the Store Portfolio Strategy, as well as managing landlord-tenant relationships. This position involves many stakeholders, and you will collaborate with both external and internal contacts. You will work closely with our Global Leasing Team and our Swedish building and maintenance team. We understand that you want to know more about the role! You will prepare lease documentation and ensure compliance with both legal and company standards. You will also negotiate lease agreements for renegotiations, re-establishments, rebuilds, and new stores. In addition, the role includes preparing the basis for, and executing, lease terminations.   Is this you? Then you might be just the person we’re looking for. You bring a strategic mindset combined with operational drive, and you thrive when working closely with others to move things forward. You’re energised by change, eager to grow, and comfortable navigating a dynamic environment. You take ownership of your development, value feedback, and are always looking for smarter ways of working – especially through digital tools. You believe in teamwork and are motivated by the opportunity to make a real impact. We also see that you have: A bachelor’s or master’s degree in Economics, Real Estate, or Law Knowledge of Swedish rental law and practice Work experience within commercial leasing and retail Meritorious: experience in retail expansion and leading retail projects Excellent communication and negotiation skills Good knowledge of MS Office Strong financial and analytical skills   We are Lindex. A growing global fashion company from Sweden. Our dedication to women, sustainability, and the customer runs through everything we do. It’s a focus we carry in every step going forward. We are in the middle of an exciting transformation — best described as becoming a global and sustainable fashion company, where being digital comes naturally at every step. Everything we do is powered by people, and we believe in doing things together — because that’s when we can have a greater impact. This mindset, combined with the determination and innovative spirit of our teams, has consistently driven us to deliver positive financial results. If you value flexibility and teamwork, just like we do, you’ll feel right at home. We offer a hybrid work setup, with your primary work location at our Gothenburg head office and the option to work remotely when possible. If this resonates with you, then we’re probably a great match.   Do you have a good feeling about this and want to join our journey? Apply today — we can’t wait to get to know more about you. Since we’re eager to find the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the stated end date. And since we like to keep things simple, please apply online (and not via email).
Chefer och verksamhetsledare
Göteborg