Jobbannonser som erbjuder distans i Göteborg

Letar du efter jobb på distans med säte i Göteborg? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Göteborg som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 10 av 45 annonser

Platform Engineer

Idag

AB Lindex

Are you a skilled Platform Engineer with expertise in Microsoft Azure, device connectivity, Wi-Fi and networks? We are creating the next generation of smart stores and at the same time innovating the future of retail. Together with the team developing our stores, your role as Platform Engineer is central and with your competence in the Microsoft ecosystem – you make it happen! If this sounds like you, we want you in our team! Your role in our team. You are part of our IT Technology team, working as a Platform Engineer in the cross skilled team working with developing our stores together with colleagues both within tech and business. In you daily work as a Platform Engineer, you work with different initiatives in our store experience domain making sure that our technical solutions, from infrastructures and hardware to different software and management tools is automated to its maximum degree. Working hands-on and supporting the stores and customers always working on finding the best solution are part of your role. Is this you? With your competence in technology and infrastructure you are always looking to improve and develop our services, making sure we give the store users and our customers the best experience. At Lindex, we seek constant improvement, and you are a natural part of making us even better. You are a doer and you drive projects from start to end. leading yourself and being active in your own development and giving and taking feedback are all things you know well. You believe in togetherness and you are motivated by the possibility to make an impact. Also, this probably sounds like you: Several years of experience handling infrastructure and device management Knowledge in networking, Wi-Fi and infrastructure monitoring tools Proven experience with automated processes for device setup, configuration and updates Proficiency in Microsoft Entra ID, Microsoft 365, IoT solutions, and technical troubleshooting as well as Intune and Android device management Experience in certificate management and single sing-on technology In-depth knowledge of automation technologies and IT security practices Fluent in Swedish and English, both spoken and written Meritorious: Retail work experience We are Lindex. A growing global fashion company from Sweden. Our dedication to women, sustainability and the customer runs through everything. It is a focus we have in every step of our journey. A journey towards being a global, brand-led and sustainable fashion company where digital-first is a natural mindset in everything we do. Since we believe in flexibility, we are offering a hybrid work set-up meaning your primary work location is at our head office in the heart of Gothenburg with the option to work remote when possible. At Lindex, everything we do is powered by people. We are like a big family here, with values to help us grow. And we believe in doing things together. Because two are more than one and together we can make a greater impact. If you feel the same, then we are probably a great match. Do you have a good feeling about this and want to join our journey? Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. Since we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email.)
Data/IT
Göteborg

Systemtekniker - Övervakning med Zabbix

1 d

Trafikverket

Är du en teknikintresserad och nyfiken person med erfarenhet av Zabbix som vill bidra till att säkra Sveriges transportsystem? Då kan du vara den vi söker! Systemtekniker - Övervakning med Zabbix Arbetsuppgifter Ditt arbete handlar om att övervaka IT-infrastruktur och telekommunikation längs vägar, broar, tunnlar och järnvägar i hela Sverige, och säkerställa att dessa system fungerar stabilt och effektivt. Vi på Övervakning IT inom Operativt Center ansvarar för implementering, utveckling, drift och förvaltning av Trafikverkets övervakningsplattformar. Just nu står vi inför spännande utmaningar då vi ska införa Zabbix som ny plattform. Du kommer ingå i ett team där utbildningar och certifiering inom området kommer genomföras löpande, samtidigt som vi bygger upp den nya plattformen på hela Trafikverket. Vi vill utveckla och effektivisera vår övervakningsinfrastruktur och tjänsteutbud genom att uppmuntra till kreativitet och innovation, hitta smarta lösningar för att generera nästa generations övervakning som t.ex. IAAC, MAAC, självservice, prediktiv övervakning. Samtidigt bygger vi upp en kompetens dit kunderna på ett enkelt sätt kan vända sig för att få hjälp. Ditt arbete innebär: en spännande fas inom Övervakning IT, där vi introducerar nya produkter och funktioner för att underlätta övervakning av både IT-infrastruktur och Trafikverkets applikationer ett utvecklande arbete i ett nytt team där du får möjlighet att arbeta med den senaste tekniken ett agilt arbetssätt, där vi arbetar enligt Scrum delaktighet i utformningen av vårt kompetenscenter för övervakning och observabilitet, som är ett för oss nytt och högt prioriterat område på alla nivåer inom Trafikverket drift, förvaltning och utveckling i vår verksamhet Övrig information För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Anställningen är placerad i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid Kvalifikationer Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du har en stark samarbetsförmåga och drivs av en vilja att utvecklas och nå framgång tillsammans med andra. Du är strukturerad, tar initiativ och ansvar för dina uppgifter och har förmågan att bygga säkra och kvalitativa lösningar. Ditt breda teknikintresse och engagemang för IT gör att du ständigt vill utvecklas och hålla dig uppdaterad inom området. Du gillar förändringar och är bra på att kommunicera med andra. Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning inom IT. Alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet i närtid som vi bedömer likvärdig Zabbix Certified Specialist eller motsvarande erfarenhet grundläggande kunskaper inom Linux-administration grundläggande kunskaper inom Windows Server-administration grundläggande databaskunskaper vana av skriptutveckling har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta agilt (gärna enligt Scrum) Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Data/IT
Göteborg

Systemspecialist - Övervakning med Zabbix

1 d

Trafikverket

Är du en teknikintresserad och nyfiken person med erfarenhet av Zabbix som vill bidra till att säkra Sveriges transportsystem? Då kan du vara den vi söker! Systemspecialist - Övervakning med Zabbix Arbetsuppgifter Ditt arbete handlar om att övervaka IT-infrastruktur och telekommunikation längs vägar, broar, tunnlar och järnvägar i hela Sverige, och säkerställa att dessa system fungerar stabilt och effektivt. Vi på Övervakning IT inom Operativt Center ansvarar för implementering, utveckling, drift och förvaltning av Trafikverkets övervakningsplattformar. Just nu står vi inför spännande utmaningar då vi ska införa Zabbix som ny plattform. Som Systemspecialist med inriktning på Zabbix spelar du en nyckelroll i att utveckla och effektivisera vår övervakningsinfrastruktur och tjänsteutbud. Du kommer ingå i ett team där utbildningar och certifiering inom området kommer genomföras löpande, samtidigt som vi bygger upp den nya plattformen på hela Trafikverket. Vi vill utveckla och effektivisera vår övervakningsinfrastruktur och tjänsteutbud genom att uppmuntra till kreativitet och innovation, hitta smarta lösningar för att generera nästa generations övervakning som t.ex. IAAC, MAAC, självservice, prediktiv övervakning. Samtidigt bygger vi upp en kompetens dit kunderna på ett enkelt sätt kan vända sig för att få hjälp. Ditt arbete innebär: bidra med djupgående expertis och ta ansvar för de mer komplexa utmaningarna, designbeslut och optimering leda implementering av system och lösningar arbete med krav- och behovsanalyser samt kontinuerlig omvärldsbevakning en spännande fas inom Övervakning IT, där vi introducerar nya produkter och funktioner för att underlätta övervakning av både IT-infrastruktur och Trafikverkets applikationer. ett utvecklande arbete i ett nytt team där du får möjlighet att arbeta med den senaste tekniken ett agilt arbetssätt, där vi arbetar enligt Scrum delaktighet i utformningen av vårt kompetenscenter för övervakning och observabilitet, som är ett för oss nytt och högt prioriterat område på alla nivåer inom Trafikverket drift, förvaltning och utveckling i vår verksamhet Övrig information För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Anställningen är placerad i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid Kvalifikationer Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du har en stark samarbetsförmåga och drivs av en vilja att utvecklas och nå framgång tillsammans med andra. Du är strukturerad, tar initiativ och ansvar för dina uppgifter och har förmågan att bygga säkra och kvalitativa lösningar. Ditt breda teknikintresse och engagemang för IT gör att du ständigt vill utvecklas och hålla dig uppdaterad inom området. Du gillar förändringar och är bra på att kommunicera med andra. Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 hp (120p) med inriktning IT. Alternativt har du annan utbildning i kombination med erfarenhet i närtid som vi bedömer likvärdig Zabbix Certified Professional eller motsvarande erfarenhet grundläggande databaskunskaper goda kunskaper inom Windows Server-administration goda kunskaper inom Linux-administration vana av skriptutveckling har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har grundläggande utvecklingskunskaper i C# (Windows + Linux) vana av automationssystem som Ansible eller DSC erfarenhet av att arbeta agilt (gärna enligt Scrum) erfarenhet av att arbeta med någon förvaltnings- och/eller projektstyrningsmodell (exempelvis pm3, ITIL)) Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Data/IT
Göteborg

Avdelningssamordnare till Länsstyrelsernas IT-avdelning

2 d

Länsstyrelsen i Västra Götalands län

Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framför allt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå. Länsstyrelsernas verksamhet har en stor bredd och verkar inom områden som är högst aktuella i dagens samhälle. Digitalisering är en stark drivkraft för länsstyrelserna där IT ofta har en nyckelroll i att realisera behoven. Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för samtliga 21 länsstyrelser i Sverige. Vill du arbeta i en varierad och central roll där du får möjlighet att utveckla verksamheten och stötta ledning och chefer? Vi söker nu en koordinator med stort engagemang och god förmåga att skapa struktur, där du blir en viktig del av vår IT-avdelning. Om rollen Som avdelningssamordnare är du en nyckelperson för att säkerställa att den dagliga verksamheten fungerar smidigt. Du arbetar nära avdelningschef, enhetschefer, kommunikatör och ledningsgruppen och ger kvalificerat administrativt och organisatoriskt stöd. Rollen erbjuder stor variation i både arbetsuppgifter och innehåll och ger möjlighet att utvecklas och att påverka. Arbetsuppgifter  De viktigaste arbetsuppgifterna inkluderar att: - Stötta avdelningens chefer i det dagliga arbetet. - Utveckla arbetsmetoder och arbetssätt för planering, beredning och uppföljning av ledningsgruppens arbete och verksamhetsplan. - Koordinera introduktion samt beställning av behörighet och utrustning för nya medarbetare. - Planera och samordna avdelningsgemensamma utbildningar, seminarier och arrangemang. - Ansvara för specifika uppdrag kopplat till utvecklings- och kvalitetsfrågor. - Medverka i redovisningar och återrapporteringar, samordna remissvar och tertialrapportering samt diarieföring. - Sköta planering och genomförande av möten, konferenser och andra arrangemang. - Arbeta med avdelningens interna kommunikation, exempelvis uppdateringar av intranät och andra digitala kanaler. Kvalifikationer - Dokumenterad erfarenhet av koordinerande roller i en dynamisk verksamhet där ansvarstagande och självledarskap varit centralt. - Mycket god digital kompetens samt goda kunskaper i Officepaketet. - Mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift, särskilt vad gäller digitala kanaler och presentationer. Personliga egenskaper  För att lyckas i rollen ser vi att du är: - Initiativtagande och proaktiv med förmåga att se möjligheter till utveckling och förbättring. - Strukturerad och ordningsam och van att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. - Serviceinriktad och prestigelös med god samarbetsförmåga och ett positivt förhållningssätt. - Flexibel och förändringsbenägen då avdelningen är i ständig utveckling. - Självständig och trygg i att arbeta både själv och i team. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser det som en självklarhet att du bidrar till ett gott arbetsklimat och samarbetar för att utveckla avdelningen. Vad erbjuder vi dig? Du får intressanta och varierande arbetsuppgifter samt goda utvecklingsmöjligheter. Som statlig myndighet har vi en viktig roll i samhället och ett stort ansvar. Som medarbetare hos oss är du med och tar det ansvaret. Vi vet att balans i livet är en förutsättning för att kunna göra ett bra jobb. Därför värnar vi om en god arbetsmiljö och erbjuder förmåner som bidrar till att göra den balansen möjlig. Som anställd på Länsstyrelsen har du bland annat rätt till friskvårdsbidrag, ersättning för läkarbesök och läkemedel och andra förmåner. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med delvis möjlighet att arbeta på distans upp till 50%. Läs mer om oss på vår webb https://www.lansstyrelsen.se/vastra-gotaland/om-oss/jobba-hos-oss/jobba-pa-it-avdelningen.html. Vi finns också på https://www.linkedin.com/company/10571725/admin/dashboard/ Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning som speglar länens befolkning. Välkommen med din ansökan! Bra att veta Tjänsten är placerad i Göteborg, med möjlighet till distansarbete del av arbetstiden. Vissa möten kräver fysisk närvaro. Anställningen är en tidsbegränsad anställning om 12 månader. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. Läs mer om säkerhetsprövning på säkerhetspolisens hemsida: Personalsäkerhet - Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.  Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor om hanteringen av skyddade personuppgifter, ta kontakt med HR via e-post hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen vänder du dig till rekryterande chef, se kontaktuppgifter nedan.
Data/IT
Göteborg

Arbeta hemifrån som Mötesbokare - Endast Heltid - Distans - Göteborg

3 d

PartnerFlow Group AB

Jobba som Mötesbokare / Besöksbokare hemifrån! Vi söker dig som gillar att arbeta på distans / hemifrån och har god vana att arbeta med telefonen som verktyg. Vi kräver att du tidigare arbetat inom mötesbokning, telefonförsäljning, kundtjänst eller fältförsäljning och därav är van med invändningshantering. Om uppdraget Som Mötesbokare / Kundbokare kommer du boka möten till fältsäljare inom hemlarm via telefon mot radhus och villaägare. Detta innebär kalla samtal ut till kunderna via vår dialer. Uppdragsgivaren som vi representerar har i dagsläget ca 2500 kunder och expanderar snabbt på den svenska marknaden. Syftet med samtalet är att erbjuda ett möte med en av uppdragsgivarens fältsäljare som då gör ett hembesök. Arbetstider: Måndag - Fredag 09:00 - 18:00 Omfattning: Endast heltid Plats: Distansarbete (Hemifrån) - Vilket innebär att du måste kunna sitta ostört och ha all utrustning som behövs (Dator, hörlurar, god Internet uppkoppling). Lön: Hög provision baserat på antal bokningar som blir genomförda, dvs oavsett om det blir affär eller ej för fältsäljaren (Inget tak, Ingen grundlön, ingen garantilön). Fördelar med att arbeta hos oss Höga provisioner utan tak Möjlighet att växa inom bolaget och skapa en karriär inom försäljning Kostnadsfri sälj-och produktutbildning Grundkrav för att kunna jobba med oss: Dator med god internetuppkoppling Headset för att kunna prata ostört i telefon Ergonomisk plats att sitta hemifrån där du inte störs av annat Tala flytande Svenska Du bör vara: Trygg och van att arbeta med telefonen som verktyg Erfaren att ringa upp kalla kunder Målmedveten och tävlingsinriktad. Trivas med att arbeta på distans/hemifrån Inneha hög socialkompetens Ha lätt att bygga relationer Rekryteringsprocess Vår rekryteringsprocess är helt och hållet digital, vi kommer kontakta dig per mail med tid för intervju om du går vidare. Intervjuer sker löpande. Vill du starta i gång din karriär omgående? Tveka inte på att skicka en ansökan (CV) redan idag, och om du har de kvalitéer vi eftersöker kontaktar vi dig för en digital intervju på Teams. Vid övriga frågor mejla till: rekrytering@partnerflow.se Om företaget PartnerFlow Group AB är ett svenskt företag med mångårig erfarenhet inom försäljning och affärsutveckling och innehar flertalet uppdrag B2C & B2B. Hos oss arbetar drivna personer med ett stort intresse för försäljning och att skapa värde för våra kunder. Vi hjälper uppdragsgivare att affärsutveckla deras produkt och nå ut till nya kunder via mötesbokning, telemarketing och field-sales. https://www.partnerflow.se https://www.partnermeet.se
Administration, ekonomi, juridik
Göteborg

Administrativ säkerhetsskyddshandläggare

3 d

Länsstyrelsen i Västra Götalands län

Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framför allt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå. Länsstyrelsernas verksamhet har en stor bredd och verkar inom områden som är högst aktuella i dagens samhälle. Digitalisering är en stark drivkraft för länsstyrelserna där IT ofta har en nyckelroll i att realisera behoven. Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för samtliga 21 länsstyrelser i Sverige. Arbetsbeskrivning Vi söker en engagerad administrativ säkerhetsskyddshandläggare med erfarenhet av arbete med säkerhetsskydd i säkerhetskänslig verksamhet och som vill vara med genom att skapa gemensamma förutsättningar och förbättringar för att driva Länsstyrelsernas IT-avdelnings arbete med säkerhetsskydd framåt. Du kommer att ha en central roll i vårt arbete med att skydda känslig information och säkerställa att säkerhetsskyddet efterföljs på ett effektivt sätt, du kommer att vara sammanhållande inom hantering av bland annat säkerhetsskyddsavtal, registerkontroller, registervård, rutiner med mera. Arbetet innebär kontakter både internt inom myndigheten och externt mot leverantörer och andra myndigheter. Din förmåga att kommunicera och bygga relationer kommer att vara avgörande för att lyckas i rollen och bidra till vårt gemensamma mål. Som administrativ säkerhetsskyddshandläggare kommer du att vara med och forma framtiden för säkerhetsskydd inom vår organisation. Du kommer att arbeta i en dynamisk och erfaren arbetsgrupp. Rollen kan utifrån verksamhetens förändrade behov också komma att ändras över tid. Dina primära arbetsuppgifter innebär att: Handlägga säkerhetsskyddssavtal, registerkontroller och utföra registervård. Utarbeta och implementera rutiner som följer gällande lagstiftning och myndighetens riktlinjer. Stödja vid genomförandet av säkerhetsskyddsbedömningar och informationsklassning. Arbeta nära andra enheter för att främja en säkerhetskultur och utbilda personalen i säkerhetsskydd. Följa upp och rapportera efterlevnad av säkerhetsföreskrifter/policys och rutiner samt föreslå förbättringar där det behövs. Hantera ärenden relaterade till säkerhetsskydd, inklusive utredningar av incidenter och avvikelser. Kvalifikationer Krav En relevant eftergymnasial utbildning såsom högskole- eller yrkeshögskoleutbildning inom säkerhetsområdet, eller annan utbildning, kompetens och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Goda kunskaper om lagar, förordningar, föreskrifter och vägledningar inom säkerhetsskyddsområdet. God digital kompetens och god förmåga att använda officepaketet. Meriterande Erfarenhet säkerhetsskyddsarbete i offentlig verksamhet. Signalskyddskompetens, arbetat som sambandsansvarig eller inom krisberedskap, civilförsvar och dess planering. Erfarenhet av bedömningar inom offentlighet och sekretesslagen. Erfarenhet av arbete med informationssäkerhet. Erfarenhet av att hålla föreläsning/bedriva utbildning. Erfarenhet av analys och utredningsarbete. Erfarenhet av tillsynsarbete. Säkerhetsteknisk kunskap och intresse. Goda dokumentationsfärdigheter för instruktioner, rapporter, beslutsunderlag och andra relevanta handlingstyper. Personliga egenskaper Som person är du drivande och tar initiativ. Du har god förmåga att samarbeta med andra och skapar goda relationer med fokus på samverkan. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du kan hantera flera uppgifter samtidigt och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du har god kommunikativ förmåga vilket märks på ditt sätt att förmedla information på ett klart och tydligt sätt, både skriftligt och muntligt. Du har god förmåga att förstå komplexa samband, skapa dig en helhetsbild, göra antaganden, samt analysera och växla perspektiv utifrån ett snabbt förändrat omvärldsläge eller förändrad politisk inriktning. Vi ser det som självklart att du är prestigelös, bidrar till en lärande kultur och ett gott arbetsklimat. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten. Du ansöker till jobbet via denna länk: Administrativ säkerhetsskyddshandläggare Vad erbjuder vi dig? Du blir del av ett kunnigt och välfungerande team som delar med sig av sin kompetens. Du får intressanta och varierande arbetsuppgifter samt goda utvecklingsmöjligheter. Som statlig myndighet har vi en viktig roll i samhället och ett stort ansvar. Som medarbetare hos oss är du med och tar det ansvaret. Vi vet att balans i livet är en förutsättning för att kunna göra ett bra jobb. Därför värnar vi om en god arbetsmiljö och erbjuder förmåner som bidrar till att göra den balansen möjlig. Som anställd på Länsstyrelsen har du bland annat rätt till friskvårdsbidrag, ersättning för läkarbesök och läkemedel och andra förmåner. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med delvis möjlighet att arbeta på distans om arbetsuppgiften så tillåter. Läs mer om oss på vår webb Jobba på IT-avdelningen. Vi finns också på Linkedin. Bra att veta Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. Läs mer om säkerhetsprövning på säkerhetspolisens hemsida: Personalsäkerhet - Säkerhetspolisen. Svenskt medborgarskap kan komma att krävas. Urval och intervjuer sker löpande. Placeringsort är Vänersborg eller Göteborg. Resor kan förekomma i tjänsten. Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se
Data/IT
Göteborg

Funktionschef Karta och samhälle inom Applikationsstöd IT

3 d

Länsstyrelsen i Västra Götalands län

Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framför allt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå. Länsstyrelsernas verksamhet har en stor bredd och verkar inom områden som är högst aktuella i dagens samhälle. Digitalisering är en stark drivkraft för länsstyrelserna där IT ofta har en nyckelroll i att realisera behoven. Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för samtliga 21 länsstyrelser i Sverige. Om jobbet Vill du vara en del av digitaliseringsarbetet på en myndighet som spelar en viktig roll inom säkerhet, demokrati och hållbarhet? Har du ledarerfarenhet inom IT-området och är en skicklig förändringsledare med fokus på utveckling och samarbete? Då kan du vara vår nya chef för funktionen Karta och samhälle inom enheten Applikationsstöd IT. Enheten ansvarar för utveckling och förvaltning av system, integrationer och applikationsplattformar. Du ingår i enhetens ledningsgrupp där du har en strategisk roll och bidrar med verksamhetsutveckling och förändringsarbete. I rollen som chef för funktionen Karta och samhälle IT är du första linjens chef och ansvarar för 18 engagerade medarbetare som arbetar med drift och förvaltning av vår GIS-plattform samt utveckling av applikationer inom både GIS-området och samhällsplanering. Vi bedriver ett internt arbete med att förbättra våra processer och du blir en nyckelperson för att driva detta arbete vidare. Du har: - leverans-, resultat-, budget- och personalansvar, alltså ett helhetsansvar för din funktion - ansvar för funktionens leverantörs- och avtalshantering - rollen objektägare IT för de olika tekniska tjänsterna som ligger inom ramen för ditt leveransansvar. Tillsammans med ett engagerat och kompetent chefsteam leder du förändring som förbättrar och effektiviserar leverans, förvaltning och utveckling i syfte att möta dagens och morgondagens behov. Vi utvecklar alltid vår verksamhet och du behöver därför vara öppen för att ditt uppdrag även kan förändras över tid. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med möjlighet att arbeta på distans enligt överenskommelse. Länsstyrelsernas IT-avdelning finns i hela Sverige. Placeringsort är främst Göteborg eller Karlstad men andra placeringsorter kan vara aktuella. Ditt ledarskap Ditt ledarskap präglas av intresse och förmåga att utveckla såväl verksamhet som människor. Du har ett tillitsfullt förhållningssätt och kan delegera arbetsuppgifter. Som ledare är du trygg och entusiasmerande, skapar tydlighet och engagemang. Ditt fokus är att driva utveckling och att nå uppsatta mål. Du skapar förtroendefulla relationer samt främjar tvärfunktionellt arbete både inom organisationen och med andra samverkansparter. Du tänker strategiskt med ett brett perspektiv på frågor och har en helhetssyn över verksamhetens behov. Om dig Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller arbetsrelaterad erfarenhet som anses likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av chefsuppdrag med personalansvar från en stor och komplex IT-organisation. För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att arbeta med tekniska leveranser inom applikation och/eller IT-infrastruktur samt ha god förmåga att driva större förändringsarbeten. Du har vana av att arbeta i styrgrupper och att hantera leverantörer, tjänste- och konsultavtal. Det är meriterande om du har arbetat med geografiska informationssystem (GIS) och gärna med Esri´s ArcGIS Enterprise. Erfarenhet av agila utvecklingsmetoder liksom arbete med IT- och informationssäkerhet ses också som meriterande. Som funktionschef arbetar du nära både interna och externa intressenter, vilket kräver att du har en utmärkt kommunikativ förmåga med mycket goda kunskaper i svenska som är vårt arbetsspråk. Även kontakter på engelska förekommer och din förmåga att kommunicera med till exempel leverantörer på engelska är god. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länens befolkning. Varmt välkommen med din ansökan! Bra att veta Läs mer om oss på vår webb https://www.lansstyrelsen.se/vastra-gotaland/om-oss/jobba-hos-oss/jobba-pa-it-avdelningen.html. Vi finns också på https://www.linkedin.com/company/10571725/admin/dashboard/ Resor förekommer i tjänsten. Arbetstid: Förtroendearbetstid, där vi utgår från 40 timmar per vecka. Urval sker löpande och vi har planerat att ha de första intervjuerna digitalt från vecka 17 och framåt. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. För en del anställningar kan därför svenskt medborgarskap komma att krävas. Läs mer om säkerhetsprövning https://sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/sakerhetsskyddsatgarder/personalsakerhet.html.  Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor om hanteringen av skyddade personuppgifter, ta kontakt med HR via e-post hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen vänder du dig till rekryterande chef, se kontaktuppgifter nedan.
Chefer och verksamhetsledare
Göteborg

Funktionschef med utvecklingsfokus inom Applikationsstöd IT

3 d

Länsstyrelsen i Västra Götalands län

Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framför allt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå. Länsstyrelsernas verksamhet har en stor bredd och verkar inom områden som är högst aktuella i dagens samhälle. Digitalisering är en stark drivkraft för länsstyrelserna där IT ofta har en nyckelroll i att realisera behoven. Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för samtliga 21 länsstyrelser i Sverige. Om jobbet Vill du vara en del av digitaliseringsarbetet på en myndighet som spelar en viktig roll inom säkerhet, demokrati och hållbarhet? Har du ledarerfarenhet inom IT-området och är en skicklig förändringsledare med fokus på utveckling och samarbete? Vill du leda uppbyggnaden av en ny funktion inom en väletablerad enhet? Då kan du vara vår nya chef för funktionen Projekt- och utvecklingsstöd inom enheten Applikationsstöd IT. Inom enheten bildar vi nu en ny funktion med omkring tio medarbetare, där vi samlar kompetenser inom bland annat verksamhetsutveckling, projektledning, krav- och test samt andra enhetsövergripande roller. Du är första linjens chef och bygger upp funktionen och säkerställer att vi utvecklar våra processer och arbetssätt på ett effektivt sätt och du arbetar tätt tillsammans med bland annat projektkontor och andra funktioner inom enheten. Det här jobbet passar dig som vill fortsätta utvecklas i ditt ledarskap och samtidigt ha operativa uppdrag. Enheten ansvarar för utveckling och förvaltning av system, integrationer och applikationsplattformar. Du ingår i enhetens ledningsgrupp där du har en strategisk roll och bidrar med verksamhetsutveckling och förändringsarbete. Du har: leverans-, resultat-, budget- och personalansvar, alltså ett helhetsansvar för din funktion ansvar för funktionens leverantörs- och avtalshantering ansvar att utveckla de processer och kompetensområden som finns inom funktionen ansvar att driva särskilda enhetsövergripande frågor Tillsammans med ett engagerat och kompetent chefsteam leder du förändring som förbättrar och effektiviserar leverans, förvaltning och utveckling i syfte att möta dagens och morgondagens behov. Vi utvecklar alltid vår verksamhet och du behöver därför vara öppen för att ditt uppdrag även kan förändras över tid. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med möjlighet att arbeta på distans enligt överenskommelse. Länsstyrelsernas IT-avdelning finns i hela Sverige. Placeringsort är främst Göteborg eller Karlstad men andra placeringsorter kan vara aktuella. Ditt ledarskap Ditt ledarskap präglas av intresse och förmåga att utveckla såväl verksamhet som människor. Du har ett tillitsfullt förhållningssätt och kan delegera arbetsuppgifter. Som ledare är du trygg och entusiasmerande, skapar tydlighet och engagemang. Du vågar utmana din omgivning med fokus att driva utveckling och att nå uppsatta mål. Du skapar förtroendefulla relationer samt främjar tvärfunktionellt arbete både inom organisationen och med andra samverkansparter. Du tänker strategiskt med ett brett perspektiv på frågor och har en helhetssyn över verksamhetens behov. Du ser möjligheterna i förändring och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt när förutsättningarna i organisationen ändras. Om dig Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller arbetsrelaterad erfarenhet som anses likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av ledarskap från en stor och komplex IT-organisation, där du haft roller som exempelvis förändringsledare, teamledare eller projektledare. Har du varit chef med personalansvar tidigare är det ett stort plus. För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att arbeta med tekniska leveranser samt ha god förmåga att driva större förändringsarbeten. Du har stor vana av att arbeta med verksamhetsutveckling och processledning och har erfarenhet av agil utvecklingsmetodik. Det är meriterande om du har arbetat med krav- och testprocesser samt att ha arbetat i en DevSecOps-miljö. Erfarenhet av leverantörs- och tjänsteavtal liksom arbete med IT- och informationssäkerhet ses också som meriterande. Som funktionschef arbetar du nära både interna och externa intressenter, vilket kräver att du har en utmärkt kommunikativ förmåga med mycket goda kunskaper i svenska som är vårt arbetsspråk. Även kontakter på engelska förekommer och din förmåga att kommunicera med till exempel leverantörer på engelska är god. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länens befolkning. Varmt välkommen med din ansökan! Bra att veta Läs mer om oss på vår webb Jobba på IT-avdelningen. Vi finns också på Linkedin. Resor förekommer i tjänsten. Arbetstid: Förtroendearbetstid, där vi utgår från 40 timmar per vecka. Urval sker löpande och vi har planerat att ha de första intervjuerna digitalt från vecka 17 och framåt. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. För en del anställningar kan därför svenskt medborgarskap komma att krävas. Läs mer om säkerhetsprövning Personalsäkerhet - Säkerhetspolisen (sakerhetspolisen.se).  Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor om hanteringen av skyddade personuppgifter, ta kontakt med HR via e-post hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen vänder du dig till rekryterande chef, se kontaktuppgifter nedan.
Chefer och verksamhetsledare
Göteborg

Leveransområdesansvarig IT inom Basplattformar

3 d

Länsstyrelsen i Västra Götalands län

Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framför allt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå. Länsstyrelsernas verksamhet har en stor bredd och verkar inom områden som är högst aktuella i dagens samhälle. Digitalisering är en stark drivkraft för länsstyrelserna där IT ofta har en nyckelroll i att realisera behoven. Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för samtliga 21 länsstyrelser i Sverige. Arbetsuppgifter Lockas du av att leda team och utveckla serverinfrastruktur? Vi söker dig med bred IT-kompetens och verksamhetsförståelse som trivs allra bäst när du leder och engagerar ditt team för att nå våra mål.  Som leveransområdesansvarig inom funktionen Basplattformar utvecklar och ansvarar du för vår Windows och Linux serverinfrastruktur. Du driver leveransen till verksamheten och till din hjälp har du ett engagerat team bestående av nio skickliga specialister och tekniker. Du kommer även samarbeta med övriga leveransområdesansvariga, förvaltningsledare och projektledare inom IT-avdelningen. Arbetsuppgifterna är varierande och du får bland annat: - Leda ett sammansvetsat och engagerat team. - Vara med och driva framtagandet av tekniska lösningar. - Presentera tekniska lösningar för beslut. - Planera teamets arbete både på kort och lång sikt. - Leda uppdrag och mindre projekt. Du arbetar nära chef och arkitekt för planering och prioritering av arbetsuppgifter. I rollen ingår även att ta fram underlag för budget och uppföljning. Vi jobbar trots geografisk spridning nära varandra med specialistkompetenser inom olika områden. Länsstyrelsernas IT-avdelning finns över hela landet. Hos oss har du möjlighet att välja stationeringsort, du kan välja Göteborg, Vänersborg, Karlstad, Mariestad eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med goda möjligheter till distansarbete del av arbetstiden. Kvalifikationer Vi söker dig som tidigare haft en ledande roll i ditt arbete och är van att leda och arbeta på distans. Du har erfarenhet av stora IT-miljöer när det gäller drift, livscykelhantering och budgetarbete. Du har en högskoleutbildning inom IT-området eller motsvarande erfarenheter/kvalifikationer. Du kan jobba självständigt samtidigt som du är bra på att samordna grupper, skapa engagemang och delaktighet. Du kommer att ha kollegor runtom i Sverige och nyckeln är att kunna samarbeta väl i en distribuerad organisation. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är pedagogisk i ditt sätt att kommunicera och anpassar ditt budskap till mottagaren i både tal och skrift.  Meriterande - Erfarenhet av offentlig förvaltning. - Erfarenhet av ITIL. Personliga egenskaper I den här rollen har du många kontaktytor du behöver därför vara kommunikativ, ha lätt för att skapa förtroende och bygga goda relationer. Din samarbetsförmåga är mycket god vilket innebär att du lyssnar, kommunicerar och löser meningsskiljaktigheter som kan uppstå i arbetssituationer på ett konstruktivt sätt. För att trivas som leveransområdesansvarig ser vi att du är självgående, tar ansvar för dina och teamets uppgifter. Ditt arbetssätt är strukturerat där du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt utifrån ett helhetsperspektiv. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Bra att veta Välkommen med din ansökan! Vi ser gärna att den är på svenska då det är vårt arbetsspråk. Du ansöker till jobbet via denna länk: https://lansstyrelsen.varbi.com/what:job/jobID:819542/ https://www.lansstyrelsen.se/vastra-gotaland/om-oss/jobba-hos-oss/jobba-pa-it-avdelningen.html kan du hitta mer information om hur det är att arbeta på Länsstyrelsernas IT-avdelning. Anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. För en del anställningar kan därför svenskt medborgarskap komma att krävas. Läs mer om säkerhetsprövning Personalsäkerhet - Säkerhetspolisen (sakerhetspolisen.se). Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se
Data/IT
Göteborg

Redovisningsekonom / Financial controller

3 d

Bokio Group AB

Om Bokio Bokio är ett snabbt växande SaaS-bolag som erbjuder bokföringsprogram, finansiella tjänster samt en rad andra olika tjänster till småföretagare. Genom att digitalisera och automatisera den löpande bokföringen hjälper vi idag företagare och redovisningsbyråer i Sverige att effektivisera sina verksamheter. Med ett internationellt team bestående av 80+ anställda i Göteborg och Stockholm söker vi nu efter en redovisningsekonom/ financial controller till vår finansavdelning. På Bokio välkomnar vi en öppen och dynamisk arbetsmiljö där varje dag är unik. Vi drivs av engagemang och tar oss an nya utmaningar med nyfikenhet och en pragmatisk inställning. För att trivas hos oss ser vi gärna att du är bekväm med att ta ansvar, arbetar strukturerat och är flexibel. Om rollen Som nästa medlem till vår finansavdelning kommer du att utgå från vårt huvudkontor, beläget i centrala Göteborg. Du kommer att samarbeta nära och rapportera direkt till vår VP of Finance. I rollen kommer du att arbete med bland annat: Leda månads-, kvartals- och årsbokslut Ansvara för löpande redovisning tillsammans med Finance Assistant Upprätta moms- och skattedeklarationer Ansvara för intern och extern finansiell rapportering Göra kassaflödesanalyser och kostnadsuppföljningar Stötta i budgetarbete och förbättringsförslag Driva på utveckling av automatiserade processer och användning av AI inom finansteamet Om dig Vi söker efter dig som är engagerad, noggrann och vill ta ett brett ansvar för redovisning och rapportering i ett snabbväxande och entreprenörsdrivet bolag. Du kommer att spela en viktig roll i vårt lilla men effektiva ekonomiteam, där vi erbjuder goda möjligheter till utveckling inom redovisning, analys och affärsinriktat ekonomistöd. Vi söker dig som har: Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi/redovisning Några års (ca 2–3) erfarenhet av kvalificerad redovisning, gärna från varierande storlek av bolag Goda kunskaper inom redovisning, bokslutsarbete och moms Erfarenhet av att arbeta i eller nära ett boksluts- och rapporteringsflöde Erfarenhet av ekonomisystem (gärna Bokio, Fortnox, Visma eller liknande) Mycket goda kunskaper i Excel (samt Google Sheets) Mycket goda kunskaper i engelska då vi är en internationell organisation För att trivas i rollen tror vi och värdesätter: Att du är analytisk och strukturerad Att du trivs med självständigt arbete, men också gärna bidrar där det behövs Att du känner dig trygg med att ta ansvar, samtidigt som du är öppen för att be om hjälp när det behövs Att du är nyfiken och intresserad av att lära dig, växa och att utvecklas i din roll Att du är nyfiken och driven att sätta dig in i och förstå verksamheten Att du har god kommunikationsförmåga och nära till samarbete med andra team och parter inom organisationen. Det är också ett plus att kunna prata om ekonomi med dem som inte själva är ekonomer. Livet på Bokio På Bokio är du välkommen för vem du är, oavsett var du kommer ifrån eller hur du ser ut. Vi har skapat en kultur på Bokio där empati och mångfald står i centrum, där du har möjligheten att jobba tillsammans med intressanta och talangfulla människor från hela världen. Bokio som arbetsplats är ett utökat vardagsrum, med de bästa kollegorna och bästa stödet, alltid. Att jobba på Bokio är roligt, intensivt och innovativt - ta en titt hur det kan se ut här! Förmåner Möjligheten att jobba tillsammans med intressanta och talangfulla människor från hela världen Flexibla möjligheter att jobba hemifrån några dagar per vecka Två fantastiska kontor i centrala Göteborg och Stockholm Möjligheter att utveckla din kompetens genom spännande utmaningar Vi investerar i din tillväxt och lärande genom veckovis dedikerad inlärningstid, utbildningsbudget, lärplattformar etc 30 dagars semester, heltäckande friskvårdsbidrag, pension enligt ITP-nivåer och andra förmåner Observera att Bokio genomför bakgrundskontroller som en avslutande del av alla rekryteringsprocesser. Mer information delas längre fram i processen eller på begäran.
Administration, ekonomi, juridik
Göteborg