Är du en nyfiken och driven säljaremed känsla för god service som vill vidareutvecklas tillsammans med oss? Då är det dig vi behöver till vårt säljteam! Du kommer att jobba med stora och medelstora kunder i dagligvaruhandeln.
Vitec Nordman är en del av Vitec Software Group och en ledande leverantör av säljstödsystem (Salesforce automation systems) och artikelinformation för leverantörer inom dagligvaruhandeln med säljteam i Norden. Vi är marknadsledande inom säljstöd för företag vars säljare besöker butiker i Norden.
Vi erbjuder dig
Som KAM (Key Account Manager) kommer du att ha en nyckelroll och ett helhetsansvar över ett antal av våra kunder. Du kommer att ansvara för onboarding, löpande uppföljning och support av befintliga kunder för att säkerställa hög kundnöjdhet och retention. I din vardag så kommer du även att driva kundprojekt som inkluderar systemanpassningar, integrationer och optimeringsinsatser, samtidigt som du arbetar strategiskt med kunder för att identifiera hur vår lösning kan bidra till deras långsiktiga affärsmål.
Förutom detta så kommer du också
Att bidra till att utveckla våra tjänster genom kund- och branschinsikter, detta sker genom nära samarbete med produktteamet och dina kollegor inom sälj och marknad.
Att utbilda och vägleda kunder i bästa praxis för att maximera deras värde av systemet.
Aktivt arbeta med nykundsbearbetning.
Kommunicera och utbilda marknaden om produktens erbjudande genom presentationer, webinarer och branschevent.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av säljledning inom säljorganisationer, särskilt inom dagligvaruhandeln. Erfarenhet av att skapa och vidareutveckla långsiktiga affärsrelationer och samarbeten med dina kunder, gärna inom en teknisk eller systemrelaterad miljö är meriterande. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av nykundsbearbetning och en stark vilja att aktivt driva tillväxt.
För att lyckas som KAM hos oss är du en person med eget driv som motiveras av att arbeta målfokuserat. Du har stor social kompetens och agerar professionellt.
Du har erfarenhet av att driva kundprojekt och förmågan att hantera samt driva dialoger med kunder på olika nivåer inom deras organisation.
Förutom det vi redan nämnt så har du
Förmåga att arbeta strategiskt med kunder och identifiera samt agera på affärsmöjligheter.
Analytisk förmåga att förstå kunddata och engagemangsmönster för att identifiera risker och möjligheter.
Förmågan att samarbeta tvärfunktionellt med produktteam och säljteam för att skapa värde och tillväxt för kunderna.
För att kunna föra en bra dialog med våra kunder så behöver du kunna uttrycka dig professionellt och samtidigt ledigt i både tal och skrift på svenska och engelska.
Vi erbjuder
Som anställd hos oss kommer du till ett härligt gäng av kollegor där vi har roligt tillsammans och hjälper varandra. Vi har goda friskvårdsförmåner och en flexibilitet i arbetet vilket innebär att man till viss del kan arbeta på distans.
Låter det intressant?
Vill du veta mer är du välkommen att höra av dig till sälj- och marknadschef Jenny Sands påjenny.sands@vitecsoftware.com. Jenny är bortrest till 14 april kontakta under denna period sofia.enberg@vitecsoftware.com.
Sista ansökningsdag är 2025-04-23, men skicka gärna in din ansökan redan idag då vi går igenom urvalet löpande.
Vi ser fram emot att höra av dig!
Plats: Västra Sverige, Skåne eller i Stockholm
Om Vitec Software Group
Vitec är ledande inom Vertical Software och har sitt ursprung och huvudkontor i Umeå. Våra produkter har utvecklats utifrån specifika behov inom olika nischer i samhället. Medarbetarnas expertis, i kombination med vår gemensamma företagskultur och affärsmodell, möjliggör ständiga förbättringar och innovationer. Vi växer genom våra affärsenheters framgångar och genom förvärv. Allt vi gör, gör vi med ett långsiktigt perspektiv. För vi är att lita på – idag och imorgon. Vitec har 1 660 anställda, är noterat på Nasdaq Stockholm och hade 2024en nettoomsättning på 3 334 miljoner kronor. Läs mer påvitecsoftware.com.