Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Välkommen till oss
Verksamhetsområdet Lön och Pension ansvarar för stadens löneadministration och ger service till stadens förvaltningar, medarbetare och förtroendevalda.
Idag är vi cirka 60 anställda, organiserade i tre löneenheter. Inom verksamhetsområdet arbetar även stadens pensionshandläggare. Kundfokus och service är centrala delar i vår verksamhet. Med ett starkt medarbetarengagemang strävar vi efter att ständigt förbättra våra rutiner och arbetssätt.
Nu söker vi dig som lockas av att arbeta med löneadministration för en av Sveriges största arbetsgivare!
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig varierande arbetsuppgifter, engagerade kollegor och ett positivt arbetsklimat som präglas av öppenhet. Utöver det har vi goda anställningsförmåner som till exempel:
kompetensutveckling
friskvårdsbidrag á 3000 kr/år
flextid
vinter- samt sommararbetstid
semesterväxling
förmånlig tjänstepension
subventionerad massage
möjlighet att arbeta hemifrån när arbetet/verksamheten tillåter.
Läs gärna om våra förmåner inom Stockholm stad här
Vi sitter i aktivitetsbaserat landskap i moderna lokaler nära Globens t-bana, shoppingcenter och Slakthusområdets utbud av restauranger.
Varmt välkommen att söka tjänsten hos oss!
Din roll
Som löneadministratör hos oss har du en viktig roll - du är med och ser till att omkring 56 000 medarbetare i Stockholms stad får rätt lön varje månad. Du tillhör en av tre löneenheter och ingår i en grupp om cirka 20 medarbetare. Ni ansvarar för olika förvaltningars löner och arbetar i stadens egna lönesystem. En stor del av arbetet innebär manuell registrering av anställningar, avvikelserapportering, kontroller och återkoppling till stadens chefer. Arbetet följer tydliga rutiner och genom metoden daglig styrning samarbetar och fördelar vi arbetet så att stadens medarbetare får rätt lön i rätt tid. Vårt strukturerade arbetssätt bidrar till en sund och god arbetsmiljö.
Våra kunder och service har ett starkt fokus hos oss och du besvarar frågor, ger information och stöd både i vår telefonisupport och via ärendehanteringssystem. Vår telefonisupport bemannas under kontorstid utifrån schema. Du blir coachad i hur vi bemöter kunderna på bästa sätt för att uppnå hög kundnöjdhet. I uppdraget ingår också att internutbilda samt handleda kollegor.
Nyfiken på att se hur det är att arbeta som löneadministratör hos oss? Besök oss gärna via följande länk
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har
yrkeshögskoleutbildning som lönespecialist eller löneekonom alternativt är du auktoriserad lönekonsult
erfarenhet av att arbeta i en IT-miljö med vana att arbeta i flera program samtidigt
god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och i skrift.
Det är meriterande om du har
erfarenhet av att arbeta inom löneområdet
erfarenhet av support där du besvarat frågor via telefon och mejl
erfarenhet av arbete inom löneområdet från det kommunala avtalsområdet och/eller från en större organisation.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är pedagogisk och tydlig i din kommunikation. Du trivs med att ge god service och uppskattar att samarbeta med andra. Arbetet präglas av periodvis högt tempo och varierande arbetsuppgifter, vilket ställer krav på god koncentrationsförmåga, struktur samt förmåga att hantera flera ärenden parallellt. Du arbetar noggrant och lägger märke till detaljer och sådant som inte stämmer.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten.
Övrigt
I denna rekrytering kommer det ingå tester som en del i bedömningen i samband med urval.
Vi rekryterar utan det personliga brevet för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Trafikkontoret ansvarar för att sköta om och utveckla Stockholms offentliga rum, så att de är trygga, attraktiva, framkomliga och hållbara. Uppdraget innefattar allt ifrån att ta hand om den befintliga stadsmiljön till att genomföra strategiska investeringsprojekt och planera för morgondagens växande storstad. För att klara vårt uppdrag är vi ca 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en stad i framkant med hållbara transportlösningar och levande miljöer, både idag och i framtiden.
Välkommen till oss
Vill du med din kompetens bidra till att utveckla marknaden och skapa mervärde för medborgare och näringsliv? Nu utökar vi vår organisation - sök jobbet som inköpare och bli vår kollega! Uppdraget innehåller framförallt operativa arbetsuppgifter.
I din roll som inköpare får du ett ansvar för direktupphandlingar, avrop och förnyade konkurrensutsättningar inom olika kategorier så som tekniska konsulter, it, mindre bygg- och anläggnings entreprenader, m.m. Du arbetar även med att hitta effektiviseringar och förbättringar kopplade till kontorets etablerade operativa inköpsprocesser samt arbetar lösningsorienterat för bättre affärer med våra operativa inköp.
Tjänsten är i en enhet med stark sammanhållning och engagemang med en tydlig gemensam riktning. Vi erbjuder dig ett lärorikt och utvecklande arbete med stort eget ansvar. Hos oss har vi en lärande kultur där vi i gruppen stöttar varandra, bollar idéer och delar med oss av vår kunskap.
Vi erbjuder
En arbetsplats där vi hjälper och stöttar varandra i det vardagliga arbetet och värnar om den goda arbetsmiljön. Du ges möjlighet till personlig utveckling samt till delaktighet och inflytande på arbetsplatsen.
Arbetsplatsen är centralt belägen i Tekniska nämndhuset på Fleminggatan 4, eller ute på det projekt du arbetar med. Vi har flexibla arbetstider samt möjlighet till växling av semesterdagstillägg mot extra ledighet. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehovet finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån. Arbetsmiljö och hälsa är viktigt för oss. Vi erbjuder friskvårdsersättning, friskvårdstimme och möjlighet att delta i friskvårdsaktiviteter. Välkommen att växa i en växande stad - där din insats verkligen gör skillnad!
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: Att arbeta i Stockholmsstad Stockholm stad på LinkedIn och våra Förmåner
Din roll
Som inköpare hos oss kommer du tillhöra en enhet på 15 personer, dina kollegor kommer bland annat bestå av upphandlare, hållbarhetsspecialist och avtalscontroller. Arbetet som inköpare innebär många korta och snabba inköpsärenden med mycket kontakter såväl internt som externt samt rådgivning till verksamheten. Förutom att löpande hantera inkommande inköpsärenden innebär rollen bland annat också att ge råd och service till beställarna med deras inköp.
Din kompetens och erfarenhet
För att lyckas som Inköpare krävs att du har
• relevant akademisk eller eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• ca ett års arbetslivserfarenhet från inköpsarbete inom offentlig sektor med erfarenhet av att ha genomfört direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar i enlighet med LOU
• en mycket hög förmåga i svenska språket när det kommer till tal och skrift
Det är meriterande om du även har
• erfarenhet av AB och ABK09
• arbetat i Kommers
• arbetat i en politiskt styrd eller större organisation.
Som person är du serviceinriktad, noggrann, lyhörd och har ett diplomatiskt förhållningssätt gentemot dem du arbetar med. Du har förmåga att prioritera, är lösningsorienterad och drivande. Du gillar att arbeta i högt tempo och växla mellan operativa och strategiska frågor. Det är viktigt att du alltid agerar affärsmässigt och professionellt.
Övrigt
När du skickar in din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här tjänsten. Det är viktigt att du svarar så utförligt som möjligt på frågorna samt att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Endast CV, på svenska, önskas.
Sista ansökningsdag är senast den 26 maj. Intervjuer kommer att ske den 2 och 3 juni. I denna rekryteringsprocess kommer de kandidater som går vidare få göra arbetspsykologiska tester.
Startdatum för tjänsten är enligt överenskommelse.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Välkommen till oss
Är du i början av din karriär och söker en roll där du får möjlighet att växa och utvecklas? Att arbeta med hyresavtal, hyresförhandlingar och stöd till verksamheter i hyresfrågor innebär spännande och varierande uppgifter tillsammans med engagerade kollegor.
Lokalplanering är ett verksamhetsområde och en intern stödfunktion (internkonsulter) på serviceförvaltningen som utgör Stockholms stads spetskompetens i lokalfrågor. Stockholm stads förvaltningar och bolag vänder sig till vår verksamhet för att få hjälp och stöd i olika lokalfrågor. På vår avdelning arbetar hyresförhandlare, systemförvaltare, projektledare och inredningsarkitekter.
Vi är 20 medarbetare som arbetar i tre olika grupper men med ett tätt samarbete framförallt inom grupperna. Stockholms stad hyr lokaler för drygt fem miljarder kronor per år. Förhyrningarna uppgår till omkring tre miljoner kvadratmeter och fördelar sig på cirka 20 000 hyresavtal med omkring 800 hyresvärdar.
Vi erbjuder
Vår medarbetarenkät visar att vi har ett mycket gott arbetsklimat. Du blir en del av en organisation där vi lär av varandra och är öppna för varandras tankar och idéer. Vi arbetar i ett aktivitetsbaserat landskap i moderna lokaler vid Globen och ges möjlighet att även arbeta hemifrån. Vi erbjuder också goda friskvårdsmöjligheter som till exempel friskvårdsbidrag, subventionerad massage och närhet till olika träningsanläggningar. Andra förmåner är flexibel arbetstid, sommararbetstid och genom semesterväxling kan du som önskar få upp till sex extra semesterdagar. Läs mer om våra förmåner här.
Din roll
Lokalplanering stödjer stadens olika förvaltningar i deras arbete med sina olika typer av verksamhetslokaler och i deras roll som hyresgäst. Tjänsten innebär att du arbetar med bedömning av lokalhyresavtal, kvalitetsgranskning av uppsägningar samt förhandling utifrån ett uppdrag från stadsledningskontoret. Uppdraget har en utarbetad processbeskrivning. I det uppdraget ligger även stöd och rådgivning till stadens förvaltningar i hyresfrågor. De lokaler som staden hyr in har en stor variation vad gäller inriktning, omfattning, tid och den verksamhet som ska bedrivs i dem.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
akademisk utbildning inom exempelvis juridik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
goda kunskaper i hyreslagen och andra relevanta lagar och regler.
god administrativ förmåga.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• lokalhyresavtal och kan bedöma och kvalitetsgranska dess innehåll.
• hyresförhandling, i första hand av lokaler.
• att säga upp lokalhyresavtal för villkorsändring eller avflyttning.
• blockförhyrningsavtal av bostäder.
• arbete med lokalfrågor i rollen som hyresgäst.
• och/eller kunskap kring lokalfrågor inom kommunala verksamheter.
• arbete i stora och komplexa organisationer.
För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och kunna planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har även en förmåga att hantera många olika frågor parallellt. Du är bra på att samarbeta, både med uppdragsgivare och kollegor, och kan på ett pedagogiskt sätt beskriva processen vid inhyrning av lokaler. I rollen är det viktigt att du är professionell och har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Du är uthållig och har tålamod samt vågar och kan ta ställning för en uppfattning. Vi arbetar i en komplex verksamhet där vi ständigt måste lära oss nya saker och anta nya utmaningar, vilket är något du trivs med. I arbetet med hyresfrågor och hyresförhandling hos lokalplaneringen finns det alltid utvecklingsmöjligheter.
Övrigt
Vi rekryterar utan personligt brev i denna rekrytering. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.
Arbetspsykologiska tester kan komma att bli aktuella i rekryteringsprocessen.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Provanställning kan tillämpas.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.