SJR in Sweden AB

Just nu finns det 3 jobbannonser från SJR in Sweden AB.

Visar 1 - 3 av 3 annonser

Pensionsadministratör till FörsäkringsGirot

7 d

SJR in Sweden AB

SJR tillsätter nu en Pensionsadministratör till FörsäkringsGirot. Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt med anställning hos SJR där du kommer arbeta som uthyrd konsult till FörsäkringsGirot under en period om 6 månader inledningsvis. Därefter finns fina möjligheter att bli erbjuden en direktanställning hos FörsäkringsGirot alternativt bli förlängd på uppdraget. På kontoret på Wallingatan mitt i centrala Stockholm möts man av en familjär och varm atmosfär där kvalitet och professionalitet genomsyrar såväl bolagets kultur som arbetsresultat. FörsäkringsGirot är måna om att erbjuda alla sina medarbetare möjligheten till utveckling men även möjligheten att få vara med och påverka. Vidare erbjuds alla medarbetare en stor flexibilitet vad gäller möjligheten att arbeta hemifrån. Om tjänsten Trivs du i en miljö där verksamheten fokuserar på högsta möjliga kundvärde och ständigt säkerställer kundens, medarbetarens och företagets utveckling? Vill du ha en arbetsgivare som värdesätter samarbete, är proaktiv och professionell? Vill du vara en viktig del av en familjär atmosfär och en prestigelös kultur? Var då med och bidra till FörsäkringsGirots högkvalitativa leveranser som säkerställer en av de viktigaste uppgifter en arbetsgivare har, att medarbetarnas pensioner ska bli rätt. Vi som jobbar på FörsäkringsGirot trivs verkligen här. Hos oss ges ständigt möjlighet till utveckling och att få vara med och påverka. I rollen som Pensionsadministratör kommer du att arbeta med administration och support kopplat till tjänstepensioner och andra kollektivavtalade försäkringar. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Pensionsadministratör ansvarar du för on-boarding och effektiv administrationsprocess av försäkringar och pensioner för våra kundföretag. Du arbetar med olika typer av kundärenden med betoning på support via telefon och ärendehanteringssystem som bland annat berör betalningar, premier, kollektivavtal, pensioner, löner och så mycket mer. Just nu är FörsäkringsGirot i en fas som präglas av utveckling och digitalisering, och dem arbetar ständigt med att skapa bättre och mer kostnadseffektiva lösningar för sina kunder. Därför är det avgörande att du har ett stort systemintresse och att du gillar att utveckla processer som förenklar och samtidigt kvalitetssäkrar administrationen. I denna roll bidrar ditt trevliga bemötande och din sociala kompetens till ökad kundnöjdhet. Dina kollegor på Pensionsservice består av fantastiska specialister och generalister som alla vill trivas tillsammans, må bra och säkerställa nöjda kunder. Lämplig bakgrund För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet inom pensions- eller försäkringsadministration och du har bred systemvana samt ett teknik/systemintresse och goda erfarenheter som Excel-användare. Du har en kommunikativ förmåga med mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper Som person har du har hög social kompetens och ett nyfiket och tillmötesgående förhållningssätt. Vidare är du driven och nyfiken person med skinn på näsan och du är van att leda dig själv. Tack vare ditt trevliga sätt och din kommunikativa förmåga har du lätt att bygga goda relationer och du gillar verkligen att utveckla och hjälpa såväl kunder som kollegor. Om företaget FörsäkringsGirot ägs gemensamt av Länsförsäkringar, SEB Pension och Försäkring, Skandia och SPP och är en av Sveriges största aktörer på området pensionsadministration. Vi har fått förtroendet att hjälpa många stora arbetsgivare att säkerställa rätt försäkringsförmåner för sina anställda. Idag har vi över 800 nöjda kunder med drygt 300 000 anställda totalt. Det är vi mycket stolta över, och nu tar vi nästa steg i vår tillväxt! Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-02-14. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
Administration, ekonomi, juridik
Stockholm

Leveransadministratör/IT controller till FörsäkringsGirot

1/2/2025

SJR in Sweden AB

För FörsäkringsGirots räkning tillsätter SJR nu en Leveransadministratör till deras IT produktion. Detta är ett konsultuppdrag (hyrköp) där du blir anställd av SJR och arbetar på uppdrag hos FörsäkringsGirot. Vi söker dig som kan börja så snart som möjligt där uppdraget sträcker sig 6 månader inledningsvis där det därefter ska övergå i en överrekrytering och fastanställning hos FörsäkringsGirot för rätt person. På kontoret på Wallingatan mitt i centrala Stockholm möts man av en familjär och varm atmosfär där kvalitet och professionalitet genomsyrar såväl bolagets kultur som arbetsresultat. FörsäkringsGirot är måna om att erbjuda alla sina medarbetare möjligheten till utveckling men även möjligheten att få vara med och påverka. Vidare erbjuds alla medarbetare en stor flexibilitet vad gäller möjligheten att arbeta hemifrån. Om tjänsten På FörsäkringsGirot kommer du att ingå i IT-produktionsavdelningen som ansvarar för allt in- och utdata till och från vårt system samt för systemkörningar. IT-produktionsavdelningen kan ses som ett nav på bolaget och samarbetar med i stort sett alla avdelningar på företaget, såväl IT-utveckling, kravställning, ekonomikonsulter, ledning, sälj, KAM m.m. varför det ställs högt krav på såväl IT-teknisk skicklighet som förståelse för ekonomi och administration. Huvudsakliga arbetsuppgifter Tjänsten innebär bland annat hantering av datafiler i samband med import och export av data in och ut ur vårt system, körning av batchjobb, överföring av filer till våra kunders leverantörer såsom mäklare och försäkringsbolag samt övervakning och drift av systemkörningar i vårt Backoffice-system. Utöver detta tillkommer en hel del kundkontakt och support/IT-support, så du bör tycka om att tala i telefon och lösa problem. Lämplig bakgrund Den vi söker är en kvalitetsorienterad, noggrann, problemlösare med hög stresströskel. Du måste verkligen gilla att och vara bra på att kommunicera med alla olika roller på ett företag. Har du erfarenhet från arbete som controlller eller från produktionsmässig datafilshantering eller är en fena på XML är detta meriterande. Personliga egenskaper Som person har du har hög social kompetens och ett nyfiket och tillmötesgående förhållningssätt där din främsta egenskap är att vara serviceminded. Vidare är du driven och nyfiken person med skinn på näsan och du är van att leda dig själv. Tack vare ditt trevliga sätt och din kommunikativa förmåga har du lätt att bygga goda relationer och du gillar verkligen att utveckla och hjälpa såväl kunder som kollegor. Om företaget FörsäkringsGirot är en av marknadens största aktörer på området pensionsadministration. Vi har fått förtroendet att hjälpa många stora arbetsgivare att säkerställa rätt försäkringsförmåner för sina anställda. Idag har vi över 800 nöjda kunder med drygt 300 000 anställda totalt. Det är vi mycket stolta över, och nu tar vi nästa steg i vår tillväxt! I det arbetet kommer du som Key Account Manager ha en avgörande roll! Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-01-08. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
Administration, ekonomi, juridik
Stockholm

Ekonomiansvarig till Bolag inom Armatec & CO

10/29/2024

SJR in Sweden AB

Har du erfarenhet som redovisningsekonom eller bolagsekonom? Vill du ta steget in i en dynamisk tillväxtresa där du får helhetsansvar för flera bolag inom en koncern, samtidigt som du leder och utvecklar en ekonomiassistent? Då kan detta vara möjligheten du letar efter! Om tjänsten Som bolagsekonom/ekonomiansvarig på Armatec ansvarar du för tre bolag inom koncernen. Du får ett omfattande ekonomiskt helhetsansvar med både operativa och strategiska inslag, samt ledaransvar för en ekonomiassistent på heltid. Rollen är mångsidig och ger stora möjligheter att både påverka och forma ditt arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Ansvar för löpande bokföring, avstämningar, löner och administration. • Självständigt hantera månads - och årsbokslut samt moms- och skatteredovisning. • Ekonomisk support till verksamheten och analys av bolagens resultat. • Möjlighet att utveckla ekonomifunktionerna och förbättra interna processer. Rollen är bred och sträcker sig bortom de traditionella ekonomiansvarsuppgifterna. I rollen kommer du även att vara en strategisk partner till VD och förväntas ta ett övergripande ansvar för de tre bolagens administration som bland annat inkluderar: • Leda initiativ för ISO-certifiering • Säkerställa internkontroller och kvalitet i rutiner • Följa upp och utveckla IT-processer • Ansvara för och följa upp frågor relaterade till code of conduct • Arbeta för att verksamheten är effektiv, välstrukturerad och uppfyller höga kvalitetskrav Hos Bolagen inom Armatec & CO erbjuds du en trygg och stabil arbetsplats med stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Du blir en del av ett engagerat team där samarbetet präglas av öppenhet och stödjande kollegor. Kontoren ligger i Hägersten, och du erbjuds flexibilitet med viss möjlighet att arbeta hemifrån samt flextid. Lämplig bakgrund Vi söker dig som är trygg i din roll som redovisningsekonom/bolagsekonom och som trivs med att ta eget ansvar. Du är lösningsorienterad, strukturerad och har ett analytiskt arbetssätt. Du har förmågan att planera och prioritera ditt arbete effektivt, samtidigt som du drivs av att arbeta mot gemensamma mål i ett team. Krav: • Minst 2–3 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och är självgående i månad- och årsbokslut. • Goda kunskaper i Excel. • Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande: • Erfarenhet av momsredovisning och ledarskap. • Vidareutbildning inom ekonomi. Om företaget Armatec är ett kunskapsföretag inom flödesteknik som sedan 2003 löser tekniska utmaningar inom vatten,värme och processhantering. Armatec har i grunden över 70 års erfarenhet av branschen då olaget är sprunget ur Armaturjonsson. Armatec är verksamma med dotterbolag i Sverig, Norge, Danmark och Finland och ägs av Ernströmgruppen. Hos oss på Armatec får du möjligheten att erbjuda kunderna ett komplett system av produkter som samverkar med varandra för att lösa en funktion i deras system. Till exempel fjärrvärmecentraler, återströmningsskydd och legionellaskydscentraler. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Armatec med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson på Sebastian.Ragnarsson@sjr.se. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan!
Chefer och verksamhetsledare
Stockholm