Polismyndigheten

Just nu finns det 4 jobbannonser från Polismyndigheten.

Visar 1 - 4 av 4 annonser

Senior javautvecklare

1 d

Polismyndigheten

Arbetsplatsbeskrivning Är du en senior systemutvecklare med lång och aktuell erfarenhet av Java som vill ha en spännande och samhällsviktig utmaning där du gör Sverige säkrare? Polismyndighetens it-avdelningen och enheten för Utrednings-, lagförings- och forensiska system söker flera seniora utvecklare, gärna dig som vill ta rollen som tech-lead eller lösningsarkitekt. Som utvecklare hos oss får du chansen att bidra till Sveriges trygghet genom att utveckla robusta system för den polisiära verksamheten. Polisens it-avdelning har ca 1200 anställda och ansvarar för allt it-stöd till myndighetens anställda. Vi värdesätter en sund balans mellan arbete och fritid och erbjuder god gemenskap och spännande arbetsuppgifter. Vårt kontor ligger i centrala Stockholm och möjlighet finns att arbeta hemifrån två dagar i veckan då arbetsuppgifterna tillåter. Arbetsbeskrivning Vår verksamhet har en bred spännvidd med både egenutvecklade system och inköpta standardsystem. Din vardag kan handla om att tillsammans med ditt team förvalta och vidareutveckla system som stärker och skapar bättre förutsättningar för den operativa verksamheten inom t.ex. områdena trafik och utredning såväl som fotbojor och katastrofsystem. Vardagen kan också handla om att upprätthålla en säker infrastruktur som förhindrar dataintrång eller kodning av helt nya utredningsförmågor och polisiära mobilappar som ger oss en fördel i det brottsbekämpande arbetet. Som senior javautvecklare förväntar vi oss att du: är kommunikativ och tycker om att samarbeta samt har ett eget driv och kan arbeta självständigt med din erfarenhet och kunskap kan agera mentor och stärka kompetensen hos dina kollegor tillsammans med dina kollegor kan planera och driva produkternas tekniska utvecklingsarbete framåt på kort och lång sikt har förmåga till helhetssyn och prioritering av tekniska arbetsuppgifter och kan säkerställa att teamet når uppsatta mål På vår IT-avdelning ansvar alla grupper för hela produktens livscykel, det vill säga både nyutveckling, vidareutveckling och förvaltning. En arbetsdag kan innebära allt från att du deltar i workshops om ny funktionalitet till att du utvecklar nya applikationer, underhåller komplexa system eller löser kritiska säkerhetsproblem. Du arbetar nära slutanvändare i den polisiära verksamheten och andra grupper inom IT för att omsätta kunskap till tekniska lösningar som stödjer polisen i deras uppdrag. Vi erbjuder goda möjligheter till personlig utveckling och uppmuntrar våra medarbetare att ständigt vidareutvecklas inom sina intresseområden. Kvalifikationer Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av: Minst 10 års relevant erfarenhet inom systemutveckling med fokus på java backend/fullstack, gärna som tech lead eller liknande roll som Polismyndigheten bedömer som likvärdig Relevant eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Meriterande Det är därutöver meriterande om du har dokumenterad erfarenhet inom ett eller flera områden nedan: Plattform/backend (Linux, Jboss-servrar, API:er, Maven) med komplexa integrationer Frontend (Angular eller liknande frontend ramverk) SQL-databaser CI/CD pipelines som körs på Jenkins GitOps, Bitbucket Kubernetes/OpenShift SpringBoot och microtjänster Apputveckling (iOS, Swift UI Personliga egenskaper Hos oss arbetar du i ett agilt självorganiserande team med stora möjligheter att påverka din vardag. Därför är det viktigt att du både har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du är en drivande lagspelare som har lätt för att kommunicera och samarbeta. Vår målsättning är att leverera rätt sak i rätt tid genom kontinuerliga mindre leveranser och genom att ständigt utvärdera hur vi arbetar. För oss är det viktigt att du är rätt person och att du vill utvecklas tillsammans med oss. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrig information Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Besvara följande urvalsfrågor som en del av din ansökan. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Du hittar enkäten med urvalsfrågorna i annonsen på: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2025/mars/senior-javautvecklare/ Spara ner enkäten, besvara frågorna och bifoga den i mejlet med din ansökan/CV. Har du en synnedsättning och har problem med dokument i pdf-format går det bra att kontakta ansvarig HR-konsult för att få möjlighet att besvara enkäten på annat sätt. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar. Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 28 april 2025. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A164.786/2025 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Polismyndigheten Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mejl från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Data/IT
Stockholm

GIS-ingenjör med teknisk profil

4/9/2025

Polismyndigheten

Våra lösningar behövs överallt inom polisverksamheten – av polisen i yttre tjänst, vid operativa polisinsatser, till avancerade underrättelseanalyser Arbetsplatsbeskrivning Arbetet med polisens Geodata utförs inom gruppen Dataförädling. Kartor och geografiska informationssystem (GIS) är viktiga verktyg för myndigheten och våra leveranser nyttjas inom flera delar av verksamheten, till exempel; underrättelse- och utredningsverksamhet, operativa insatser, lägesbilder, analyser, navigering av polisbilar, mobila applikationer m.m. Dataförädling är en del i IT-avdelningens enhet Polisiära Gemensamma System (PGS) och har en central del i myndighetens förmågor att kunna visualisera och analysera brottsrelaterade data och information för bättre beslut och handling. Vi söker nu en teknisk specialist inom geodata. Hos oss kommer ditt arbete, med b.la. GIS, bidra till att öka tryggheten och bekämpa brottsligheten i Sverige. Det finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan. Och som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuds du särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m. Läs mer om våra förmåner och villkor här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/polisen-som-arbetsplats/det-har-erbjuder-vi/ Arbetsbeskrivning Hos oss kommer du att arbeta med att utveckla och automatisera stora delar av våra dataflöden för att stärka aktualitet, kvalitét och tillgänglighet. Syftet är bland annat att möjliggöra tillförlitliga analyser och underlätta vid utveckling och implementering av applikationer och tjänster med geografiskt fokus. Rollen har ett uttalat geodata-fokus med arbetsuppgifter som rör allt från databearbetning, metodutveckling och automatisering av dataflöden till analys, visualisering och kartografi samt uppsättning av karttjänster. Behov av nya data tillkommer ständigt och rollen innebär kontakter med såväl olika delar av myndigheten som externa myndigheter och aktörer. Teamet har ett helhetsansvar för nyutveckling, vidareutveckling och förvaltning och du som teknisk specialist inom geodata kommer att verka som expert på våra förmågor, stötta samt vägleda verksamheten kring deras frågor och behov kring våra applikationer. Typiska arbetsuppgifter kan vara: Automatisering av geodataflöden Nyutveckling av tjänster Stötta verksamheten med sammanställning, visualisering och analys av geodata Omvärldsbevakning av aktuella tekniker Skapa och konfigurera webbapplikationer Läs mer via följande länk om hur det är att jobba som teknisk specialist inom geodata: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/jobb-it-avdelningen/it/mattias-teknisk-produktspecialist/ Kartor och GIS-applikationer behövs överallt inom Polismyndigheten och våra lösningar används dagligen inom utredning, underrättelse- och operativ verksamhet. Du erbjuds en händelsestyrd arbetstillvaro präglad av variation tillsammans med övriga kollegor i Dataförädlings-teamet. Teamet arbetar självorganiserat enligt agila principer och levererar löpande nytta för verksamheten. I din roll erbjuds du stora möjligheter att påverka arbetsvardagen samt val av arbetssätt och teknik. Kompetensutveckling värderas högt och alla inom gruppen får regelbundet möjlighet till både verksamhetspraktik och kompetenshöjande aktiviteter utifrån behov och intresse. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: För funktionen relevant eftergymnasial utbildning inom IT, gärna men inte nödvändigtvis med GIS-inriktning, alternativt att du har motsvarande förvärvad kompetens som Polismyndigheten bedömer som likvärdig Minst något eller några års relevant yrkeserfarenhet (i närtid) exempelvis i en roll som GIS-ingenjör, applikationsspecialist, eller liknande teknisk specialistroll Relevant yrkesmässig erfarenhet (i närtid) av bearbetning och hantering av geodata God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Meriterande Det är bra ifall du har kompetens kring någon eller några av nedanstående meriterande kompetenser och tekniker, men du behöver inte ha kompetens kring allt, då du kommer att få möjlighet att få påbyggnad/lära dig på plats hos oss. Yrkeserfarenhet av skriptning och automatisering av dataflöden, exempelvis med FME eller Python Yrkeserfarenhet kring ArcGIS-plattformen (ArcGIS Enterprise och ArcGIS Desktop) Arbete med API:er som datakälla Kompetens kring GIS-analyser, kartografi och visualisering Arbete som inneburit hantering av skyddsvärda uppgifter Yrkeserfarenhet kring SQL och databaser Personliga egenskaper Personliga egenskaper är ofta lika viktigt som teknisk kompetens för en grupps utveckling och dynamik. I rollen som teknisk specialist kommer du i kontakt med många personer och grupper inom myndigheten, därför är det av stor vikt att du är kommunikativ och initiativtagande. Samt att du har en god samarbetsförmåga, är ansvarstagande och noggrann med förmåga att lyfta blicken och se till helheten. Vidare ser vi att du är någon med ett brett tekniskt intresse, framförallt kring GIS- och datafrågor, är engagerad med eget driv, där vi sätter värde på att du vill utvecklas, lära nytt och dela med dig av din kompetens. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och dina personliga egenskaper. Kontaktperson Har du frågor om uppdraget så är du välkommen att kontakta rekryterande chef, tfn 010-5636065 Övrig information Anställningen Placering: Stockholm/Kungsholmen Funktion: Teknisk produktspecialist Tillsvidareanställning som kan komma att inledas med sex månaders provanställning Arbetstid: Heltid / Dagtid / Förtroendearbetstid Ansökan Läs mer om hur du ansöker och får åtkomst till aktuella urvalsfrågor: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2025/april/gis-ingenjor-med-teknisk-profil/ Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering Varmt välkommen med din ansökan!
Yrken med teknisk inriktning
Stockholm

Gruppchef inom IT-leverans och IT-support, Umeå alternativt Luleå

4/7/2025

Polismyndigheten

Arbetsplatsbeskrivning Polisens IT-avdelning har cirka 1300 anställda som arbetar sida vid sida med de i polisverksamheten som använder lösningarna. Avdelningen ansvarar för allt IT-stöd inom myndigheten och tillsammans sköter drift, underhåll och utveckling av IT-stödet till myndighetens olika verksamhetsområden. IT-avdelningen är helt avgörande för att Polisen ska klara sitt uppdrag nu och i framtiden. Leverans och support är en enhet inom IT-avdelningen, enheten har lokal närvaro i varje polisregion. Lokala servicekontor återfinns på 29 orter i våra fyra sektioner Nord/Mitt, Stockholm/Bergslagen, Syd/Öst/Väst samt Leveranssamordning. Servicekontoren sköter införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser. Vi hanterar all användarutrustning inom myndigheten såsom, PC-klienter, radio, skrivare, nätverkskommunikation, telefoni/mobiltelefon och audio/videokonferens-anläggningar, samt övrig kringutrustning. Gruppen Nord 1 tillhör sektionen Nord/Mitt och består av 2nd line IT-tekniker placerade i Umeå och Luleå. Som gruppchef kommer du därmed ha din placering i antingen Umeå eller Luleå, det finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan. Som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuder vi även särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m. Läs mer om våra förmåner och villkor här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/polisen-som-arbetsplats/det-har-erbjuder-vi/ Arbetsbeskrivning Uppdraget som gruppchef inom Leverans och support, Nord 1. Gruppen består av 6 st IT-tekniker i Umeå och 4 st i Luleå. Ansvarsområdet sträcker sig geografiskt över Norrbotten och Västerbottens län där vi har poliskontor på ett 30-tal platser. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att du har personalansvar och där du som gruppchef planerar och fördelar arbetet på ett så effektivt sätt som möjligt för att våra mål ska uppnås med bra resultat. Vårt område är väldigt brett och komplext och nya uppdrag och leveranser tillkommer ständigt så det är av stor vikt att du kan strukturera och planera arbetet utan att tappa fokus på våra mål. Som chef för gruppen Nord 1 inom Leverans och support rapporterar du till sektionschefen samt ingår i sektionens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Du har ett nära samarbete med övriga enheter inom IT-avdelningen och med verksamhetsrepresentanter inom Region Nord och de nationella avdelningarna. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: För funktionen relevant utbildning/examen, alternativt att du har motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig Minst något eller några års sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat i arbetsledande ställning inom IT, företrädesvis som chef, alternativt i annan liknande roll, exempelvis som IT-projektledare, eller annan arbetsledande roll (under den senaste treårsperioden) Yrkeserfarenhet (i närtid) inom aktuellt verksamhetsområde, IT-support Erfarenhet av att ha deltagit i relevant förändring- och utvecklingsarbete Ingått eller ingår i ledningsgrupp eller motsvarande ledningsforum B-körkort, och god vana av att köra bil Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Vi ser det som meriterande om du i anslutning till ovan har: Haft yrkesroll med budgetansvar Bred och övergripande IT-kompetens, gärna framförallt knutet till delar som rör IT-Support på plats eller remote Yrkeserfarenhet kring projektledning, gärna där du medverkat i att samordna/strukturera arbetet med större leveranser av IT-utrustning Yrkeserfarenhet och god kompetens kring att arbeta på distans och bedriva ledarskap på distans Erfarenhet av för tjänsten relevant arbete inom större organisation Erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat Chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: Analys och helhetssyn Mål och resultat Utveckling och förändring Social säkerhet Muntlig och skriftlig kommunikation Skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. Kontaktpersoner Har du frågor om uppdraget? Välkommen att ta kontakt, tfn: 010-56 804 46 Har du frågor om rekryteringsprocessen? Välkommen att kontakta HR-konsult Emil Bengtsson, emil.bengtsson@polisen.se Fackliga företrädare Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10 SACO, saco-s.avdelningarna@polisen.se SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27 ST, Jessica Stålenkrans 010-563 32 66 Övrig information Anställningen Funktion: Chef grupp Tillsvidareanställning som kan komma att inledas med sex månaders provanställning Arbetstid: Heltid / Dagtid / Förtroendearbetstid Placering: Umeå eller Luleå (vänligen notera i din ansökan till vilken av orterna du i första hand söker placering till) Ansökan Läs mer om hur du ansöker och får tillgång till aktuella urvalsfrågor här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2025/april/gruppchef-inom-it-leverans-och-it-support-umea-alternativt-lulea/ Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering Varmt välkommen med din ansökan!
Chefer och verksamhetsledare
Umeå

Teknikspecialist inom systemintegration

4/7/2025

Polismyndigheten

Är du redo för en större uppgift? Till integrationsgruppen söker vi nu en Teknikspecialist som vill hjälpa till i arbetet med att säkerställa en driftsäker och ändamålsenlig IT-miljö. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Integrationsgruppen på Polisens IT-avdelning ansvarar för att utveckla integrationsplattformen för att möta framtida behov av systemintegrationer men även för förvaltning av de lösningar som finns i drift idag. I samklang med detta uppdrag hör du också till den nästan 1200 personer starka IT-avdelningen som arbetar sida vid sida med de poliser som använder lösningarna. IT-avdelningen är helt avgörande för att Polisen ska klara sitt uppdrag nu och i framtiden. Vi har vår arbetsplats på Kungsholmen i Stockholm, och erbjuder dig även möjligheten att arbeta hemifrån två dagar i veckan när så arbetet tillåter. Som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuder vi även särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m. Arbetsbeskrivning Som medarbetare i Integrationsgruppen kommer du arbeta med drift och förvaltning av Polisens integrationsplattform som möjliggör för polisens olika applikationer att utväxla information med varandra, eller med externa aktörer. Arbetsuppgifterna är varierande och sträcker sig från integrationsutveckling, installation till konfigurering och daglig drift. Vi är noga med att varje nyanställd får en bra introduktion och en mentor som hjälper till och underlättar arbetet. Du erbjuds även goda möjligheter till kompetensutveckling, och en möjlighet att vara delaktig i moderniserings- och utvecklingsinitiativ som syftar till att stödja polisens verksamhetsidé och långsiktiga mål för att kunna motsvara verksamhetens behov. Beredskap ingår i tjänsten. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: Relevant eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt att du har motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig Mångårig arbetslivserfarenhet i närtid av drift av system i en komplex IT-miljö, med erfarenhet av Linuxmiljöer som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten Erfarenhet av uppsättning av systemintegrationer på standardplattformar som arbetsgivaren bedömer som relevanta för tjänsten God och aktuell kompetens inom nätverk/IT-infrastruktur Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Det är meriterande om du även har: Erfarenhet i närtid gällande drift av integrationsplattformar Kompetens runt Kafka Kompetens runt PKI, CI/CD-pipelines och skriptspråk Erfarenhet av att arbeta enligt agila arbetsmetoder Personliga egenskaper: Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är ansvarstagande, strukturerad samt engagerad med eget driv. Du vill gärna utvecklas och lära nytt, samt dela med dig av din kompetens. Vi ser vidare att du är van och bekväm att samarbeta med kollegor från andra teknikområden och att du har god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig på ett pedagogiskt sätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och personlig lämplighet. Fackliga företrädare Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10 SACO, nås via mejl saco-s.avdelningarna@polisen.se SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27 ST, Jessica Stålenkrans 010-563 32 66 Övrig information Anställningsform: Tillsvidare Anställningsbenämning: Handläggare Arbetsort: Stockholm Arbetstid: Flexibel Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Teknikspecialist Ansök via vår hemsida genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar. Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via vår hemsida senast den 5 maj 2025. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A213.492/2025 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. En anställning hos Polismyndigheten inleds med en provanställning om sex månader. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Polismyndigheten Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mejl från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. #LI-Hybrid
Data/IT
Stockholm