Chalmers Tekniska Högskola AB

Just nu finns det 2 jobbannonser från Chalmers Tekniska Högskola AB.

Visar 1 - 2 av 2 annonser

Är du Chalmers nya chef för lön och internationell mobilitet?

2 d

Chalmers Tekniska Högskola AB

Chalmers tekniska högskola AB, ägt av Chalmersstiftelsen, är ett dynamiskt universitet känt för banbrytande forskning och undervisning inom teknik, arkitektur, sjöfart och naturvetenskap. Vår vision är att höja ambitionsnivån och bli ett av Europas främsta tekniska universitet. Medarbetare från hela världen bidrar till en arbetsmiljö som präglas av kreativitet, engagemang och mångfald. Vi arbetar aktivt med mottagning av våra internationella medarbetare och säkerställa en välkomnande introduktion. Vi har ett starkt och respektfullt samarbete med våra fackliga organisationer och värdesätter en dialog som främjar förståelse för olika ståndpunkter. Ditt uppdrag Som chef för Lön och internationell mobilitet har du ett strategiskt och operativt ansvar för att leda och utveckla arbetet inom lön, lönebildning och internationell mobilitet vid Chalmers. Vi tänker oss att Du: • är en nyckelperson i avtals- och förhandlingsfrågor • samordnar lönerevisioner • leder två specialistteam • ingår i HR:s ledningsgrupp. Du ansvarar också för att tillsammans med dina medarbetare följa upp, utvärdera och implementera processer inom lön, avtal och internationell mobilitet för att kontinuerligt förbättra och förfina våra processer och arbetssätt. Vi ser gärna att du drivs av att utveckla processer och har intresse för teknik, digitalisering, AI och system som underlättar vår vardag. För att lyckas i uppdraget behöver du ha: • Relevant akademisk examen inom HR, ekonomi, personaladministration eller motsvarande yrkeserfarenhet inom HR-området. • Dokumenterad chefserfarenhet med personalansvar. • Gedigen erfarenhet av lönehantering i komplexa organisationer. • God förståelse för lagar och avtal som styr lön, t.ex. LAS, semesterlagen och kollektivavtal. • Erfarenhet av digitala HR-/lönesystem, gärna Primula eller motsvarande. • Erfarenhet av arbete i ledningsgrupp • Förmågan att arbeta både operativt och strategiskt. • Mycket god kommunikativ förmåga, på både svenska och engelska. Meriterande erfarenheter: • Projektledarerfarenhet, särskilt inom systeminförande eller förändringsprojekt. • Erfarenhet av samverkan med fackliga organisationer. • Erfarenhet av pensionsfrågor. • Erfarenhet av att leda eller facilitera processer och utvecklingsarbeten. • Erfarenhet från universitets- eller högskolesektorn och god kännedom om statliga kollektivavtal och villkor. • Intresse för HR/tech och AI-lösningar. • Erfarenhet av andra roller inom HR. Vi tänker oss att du: • är en trygg, tydlig och lyhörd ledare med god förmåga att skapa engagemang, tillit och teamkänsla. • arbetar relationsskapande – samverkar väl med andra stödfunktioner, fackliga organisationer och externa parter. • arbetar strukturerat och strategiskt, med förmåga att se helhet men också hantera detaljer. • har god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt. Om du är redo att anta denna viktiga roll i en organisation som värdesätter samverkan, innovation och mångfald, då är detta rätt möjlighet för dig. Välkommen med din ansökan! Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid. Att arbeta på Chalmers På Chalmers genomsyrar våra värdeord – öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet – allt vi gör. De präglar vårt ledarskap, vår arbetsmiljö och hur vi bemöter varandra som kollegor. Vi erbjuder en stimulerande och meningsfull arbetsplats i en akademisk miljö där studenter och medarbetare tillsammans skapar värde för en hållbar framtid och bättre värld. Våra förmåner för anställda omfattar bland annat: ⦁ Flexibilitet att arbeta på distans med hänsyn till verksamhetens behov.  ⦁ Semester upp till sju veckor per år. ⦁ Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid. ⦁ Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid. Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers. Ansökningsförfarande Ansökan ska vara märkt med namn och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan: CV Övrigt (valfritt) • Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju. Sista ansökningsdag: 8 maj, 2025 Vid frågor, vänligen kontakta Angela Hillemyr HR-chef Email: angela.hillemyr@chalmers.se *** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. *** Chalmers tekniska högskola i Göteborg forskar och utbildar inom teknik och naturvetenskap på hög internationell nivå. Universitetet har 3 100 anställda, 10 000 studenter och utbildar ingenjörer, arkitekter och sjöbefäl. Med vetenskaplig excellens som grund utvecklar Chalmers kompetens och tekniska lösningar för en hållbar värld. Genom globalt engagemang och entreprenörsanda skapar vi innovationskraft, i nära samarbete med övriga samhället. Chalmers grundades 1829 och har än idag samma motto: Avancez – framåt.
Chefer och verksamhetsledare
Göteborg

Administratör med inriktning mot utbildningsadministration

4/8/2025

Chalmers Tekniska Högskola AB

Institutionen för Matematiska vetenskaper söker en vikarierande administratör med inriktning mot utbildningsadministration! Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat verksamhetsstöd där vi arbetar nära varandra och värdesätter ett gott samarbetsklimat. Vi erbjuder en arbetsmiljö som präglas av flexibilitet och förtroende med villkor som gör det lätt att trivas och växa i rollen! Information om avdelningen Verksamhetstödet vid Matematiska vetenskaper är gemensamt för Chalmers och Göteborgs universitet. Vi möter dagligen studenter, lärare och övriga anställda och bidrar genom vårt arbetete till en högkvalitativ utbildning och forskning inom de matematiska vetenskaperna. Vi är omkring femton medarbetare som arbetar inom utbildningsadministration, HR, ekonomi, kommunikation, bibliotek, husservice och IT. Då en av våra medarbetare skall vara föräldraledig söker vi en vikarierande administratör som främst kommer att arbeta inom området utbildningsadministration. Beskrivning av tjänsten Dina arbetsuppgifter inom det utbildningsadministrativa området kommer att vara breda och varierande. I vår studieexpedition möter du både studenter och personal. Du hanterar och besvarar en mängd varierande frågor som t ex tentamensutlämning, studierelaterade frågor, lokalbokningar med mera. Du kommer också att arbeta med viss resultathantering i det studieadministrativa systemet Ladok, där du blir viktigt kunskapsstöd för våra lärare. Andra delar av arbetsuppgifterna innefattar bland annat arbete med antagning inom vår forskarutbildning samt administrativ hantering av våra utbytesstudenter. Då vi hela tiden strävar efter att utveckla vår verksamhet kan tjänstens innehåll komma att förändras och kombineras med andra förekommande arbetsuppgifter inom verksamhetsstödet.  Vi arbetar flexibelt, och erbjuder upp till två dagars distansarbete per vecka som du själv planerar in med verksamhetens behov i fokus. Anställningsform Tidsbegränsad anställning på heltid med önskvärd start augusti 2025. Vikariatet beräknas sträcka sig till 2026-09-30. Kvalifikationer • Vi söker dig med en för arbetsuppgifterna relevant utbildning, gärna på kandidatnivå. • Goda språkkunskaper i såväl svenska som engelska är nödvändiga. Utbildning i Chalmers/Göteborgs universitets administrativa system liksom tidigare erfarenhet från att arbeta med liknande arbetsuppgifter inom högskolesektorn kommer att vara meriterande. Som person är du lyhörd, initiativtagande och har en god servicekänsla. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en stödjande roll där du bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du är ansvarstagande, strukturerad och har god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och har driv att utveckla både dina egna arbetsuppgifter och arbetssätten i stort. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Att arbeta på Chalmers Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid. Våra förmåner för anställda omfattar bland annat: ⦁ Flexibilitet att arbeta på distans med hänsyn till verksamhetens behov.  ⦁ Semester upp till sju veckor per år. ⦁ Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid. ⦁ Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid. Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers. Ansökan • Svara på våra urvalsfrågor när du klickar på "Ansök" istället för att bifoga ett personligt brev– vi tar inte hänsyn till bifogade personliga brev. • Bifoga ditt CV i PDF-format. • Märk ansökningshandlingarna med för- och efternamn. Övrigt (valfritt) • Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju. Sista ansökningsdag: 22 april, 2025 Vid frågor, vänligen kontakta Administrativ chef Helena Rafstedt, helena.rafstedt@chalmers.se *** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***   Chalmers tekniska högskola i Göteborg forskar och utbildar inom teknik och naturvetenskap på hög internationell nivå. Universitetet har 3 100 anställda, 10 000 studenter och utbildar ingenjörer, arkitekter och sjöbefäl. Med vetenskaplig excellens som grund utvecklar Chalmers kompetens och tekniska lösningar för en hållbar värld. Genom globalt engagemang och entreprenörsanda skapar vi innovationskraft, i nära samarbete med övriga samhället. Chalmers grundades 1829 och har än idag samma motto: Avancez – framåt.
Administration, ekonomi, juridik
Göteborg