Jobbannonser som erbjuder distans i Linköping

Letar du efter jobb på distans med säte i Linköping? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Linköping som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 10 av 16 annonser

Associate Support Specialist inom e-hälsa.

1 d

Cambio Healthcare Systems AB

Cambio är en av Nordens ledande leverantörer inom e-hälsa med ett heltäckande erbjudande inom hälso- och sjukvård. Vi erbjuder innovativa digitala lösningarna som skapar värde för vårdgivaren och en bättre och säkrare upplevelse för patienten. Vi är en viktig pusselbit i svensk sjukvård och är stolta över det. Idag är vi runt 1200 anställda i flera länder. Vi skapar framtidens hälso- och sjukvårdslösningar idag, och vi vill bli fler! Din roll och teamet Är du passionerad för mjukvara, vård och tycker om att hjälpa andra? Gå med i vårt team som Associate Support Specialist, där du kommer att göra en verklig skillnad för våra kunder genom att säkerställa att deras system fungerar smidigt och effektivt. Vad du kommer att göra Hantera inkommande supportförfrågningar via telefon, e-post och ITSM-verktyg Ge praktisk support för e-hälsotillämpningar och säkerställa en sömlös driftupplevelse för användarna Förstå och känna empati för användarnas situationer, säkerställa att de känner sig hörda och stöttade Eventhantering och konfiguration av mjukvara På Cambio uppmuntrar vi egna initiativ som bidrar till utveckling av företaget och oss själva. För oss är det viktigt att du får möjligheten till att växa, både personligt och karriärmässigt. Vår kultur beskrivs genom tre ord ’’Trust’’, ’’Care’’ och ’’Together’’ som karaktäriserar allt vi gör på Cambio. Om Dig Detta är en fantastisk möjlighet för juniora kandidater som vill starta sin karriär inom mjukvarusupport. Om du är entusiastisk, anpassningsbar, flytande i svenska och redo att växa. Krav Flytande svenska, både i tal och skrift, är ett måste, samt goda kunskaper i engelska. En vänlig, kundfokuserad person som verkligen tycker om att hjälpa andra och få dem att känna sig värdefulla. Någon som är ivrig att lära sig nya verktyg, applikationer och tekniker för att ständigt förbättra supporttjänsterna. Ett intresse för mjukvara och en vilja att utveckla din tekniska kunskap. Starka multitasking-färdigheter och förmågan att hålla sig lugn under press i en dynamisk miljö. Ett ansvarsfullt och teamorienterat tänkesätt, redo att samarbeta och uppnå gemensamma mål. Erfarenhet från kundsupport Placeringsort: Linköping och Stockholm För oss på Cambio är det viktigt med ett hållbart arbetsliv och därför tillämpar vi en hybrid arbetsmodell. Tillsammans med ditt team kommer ni överens om vilka dagar ni ska samlas på kontoret. Övriga dagar kan du arbeta hemifrån om du vill, men du är självklart alltid välkommen till kontoret också. Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning Urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Vi uppmuntrartill och välkomnar alla ansökningar, men har tyvärr bara möjlighet att gå vidare med kandidater som befinner sig i Sverige och har rätt att arbeta här. Vi kommer att be om underlag under rekryteringsprocessen gång. På slutkandidaten kommer en bakgrundskontroll att genomföras. Vi ser fram emot din ansökan! Läs mer om osshär! Passar inte just den här tjänsten dig? Läs mer om våra andra tjänster på karriärsidan här!
Administration, ekonomi, juridik
Linköping

SAAB söker sin nästa Systemingenjör inom hårdvara!

2 d

Framtiden i Sverige AB

Är du intresserad av att arbeta med avancerad teknik och bidra till utvecklingen av framtidens stridsflygplan? Vi på sektionen för Kommunikation och Datalänkar söker nu engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla radiokommunikations- och datalänksystem till Gripen E/F. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk projektmiljö där innovation och samarbete står i fokus! Om rollen Som Systemingenjör inom hårdvara (även kallad Apparatingenjör) hos SAAB är du med genom hela livscykeln för styrsystem, främst för Gripen. Denna tjänst tillhör sektionen för Kommunikation och Datalänkar och ansvarar för utvecklingen av radiokommunikations- och datalänksystem till Gripen E/F, där arbetet drivs i projektform. Rollen bjuder på varierande arbetsuppgifter och du är spindeln i nätet med många kontaktytor både inom SAAB och externt. Du kommer att arbeta främst med hårdvara, men kan inkludera även lite mjukvara gällande flygteknik, inklusive flygplansvingar och rotorblad. Du har kontakt med leverantörer globalt för att säkerställa att material och delar uppfyller SAABs krav. Detta innebär även att granska dokument och ritningar. För att lyckas i rollen ser vi att kandidaten att god förståelse för teknik och kunna vara lösningsorienterad – om en avvikelse sker, hur kan det komma att påverka fordonet och vad finns det för åtgärder. Det kan även inkludera att testa apparaterna i olika förhållanden som kraftig kyla m.m. Rollen som Apparatingenjör innebär stort eget ansvar, är mångsidig och erbjuder stor möjlighet att bredda och fördjupa sig i teknikområdet.Arbetsuppgifterna består bland annat av •Konceptutveckling •Systemutveckling •Införskaffning av apparater •Analys, felsökning, support och verifiering i flygsimulator •Kravinsamling och systemdesign Resor kan förekomma, både inom Sverige och internationellt. Vi söker dig med… •Högskoleingenjör eller civilingenjör inom maskinteknik, produktutveckling, teknisk fysik el. motsvarande •Minst 1-2 års erfarenhet inom projektledning, produktutveckling el. motsvarande roll •Bekväm med svenska och engelska i tal och skrift För denna tjänst krävs att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd vilket kan ställa krav på ett visst medborgarskap. Meriterande för tjänsten •Förståelse för hållfasthet •Ha ett stort flygintresse •Flera års erfarenhet inom likvärdigt arbete •B-körkort Du erbjuds SAAB erbjuder en långsiktig karriär där du får vara med och driva teknikutvecklingen framåt. Vår företagskultur präglas av goda kollegiala relationer och en positiv arbetsmiljö. Hos oss finns det stora utvecklingsmöjligheter där du kan växa i din roll och få en djupare förståelse för hela processen inom din profession. Vi satsar på kontinuerlig utbildning och lärande för att du ständigt ska kunna utvecklas och förbättra dina färdigheter. •En spännande och utvecklande roll på ett innovativt och framgångsrikt företag •Friskvårdsbidrag och andra förmåner •Stora utvecklingsmöjligheter och karriärvägar •Aktiesparprogram •Möjlighet att arbeta hemifrån vid behov Om SAAB SAAB är ett globalt företag som levererar världsledande produkter, tjänster och lösningar inom militärt försvar och civil säkerhet. SAAB har verksamhet och kunder i över 100 länder och har cirka 20 000 medarbetare. SAAB är ett företag som står för innovation, kvalitet, professionalism och ansvarstagande. SAAB har en stark företagskultur som präglas av öppenhet, respekt, engagemang och kundfokus. Aeronautics är ett affärsområde inom Saab AB med 3 000 anställda och erbjuder luftburna system med relaterade subsystem, obemannade luftsystem och aerostructures. Aeronautics ansvarar bland annat för utvecklingen av JAS 39 Gripen. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos SAAB. Rekryteringsprocess: Urval sker löpande Intervju (Framtiden) Referenstagning Intervju SAAB Beslut Säkerhetsprövning Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Villkor: Start: omgående/enligt överenskommelse Arbetstider: Kontorstid, mån-fre Ort: Linköping Omfattning: 100% heltid
Yrken med teknisk inriktning
Linköping

Fritt och flexibelt heltidsjobb som digital psykolog hos Din Psykolog

5 d

Din Psykolog Vård Sverige AB

Vårt fantastiska psykologteam växer och nu söker vi dig som vill hjälpa människor över hela Sverige att må bättre, samtidigt som du får större frihet jämfört med många andra arbetsplatser. Hos oss får du ett flexibelt arbete med fokus på psykologisk behandling och alliansskapande. Vi värderar dig högt och vill kunna erbjuda attraktiva villkor för att du ska vilja börja och stanna kvar. Du får Jobba hemifrån Jobba vart du vill. Allt arbete sker på distans över nätet. Slipp tidskrävande pendling och få mer tid till annat som är viktigt i livet. Samtidigt är du en del av ett fantastiskt psykologteam med stöd från kollegor och chefspsykologer när du behöver det. Flexibla arbetstider Jobba när du vill. Du bestämmer själv över ditt schema och om du vill jobba förmiddag, eftermiddag, vardag eller helg. Din arbetsdag endast 6,5 timmar som heltidsanställd. Du får alltså en bättre balans mellan arbete och fritid. Minimal administration Fokusera på att göra skillnad för dina patienter! Lägg mindre tid på administration och mer på varierande och meningsfullt behandlingsarbete. Tack vare vår digitala plattform, gedigna materialbank och fantastiska tech-team. Dessutom är din närmaste chef psykolog och tillsammans med teknisk support får du snabbt stöd när frågor eller problem dyker upp. Om rollen Som psykolog hos oss kommer du genom IKBT och videosamtal att genomföra bedömningar och ge psykologisk behandling. Vi är en del av primärvården och behandlar klienter med mild till måttlig psykisk ohälsa. Därtill kommer du att få delta på extern- och intern handledning, workshops, digital fika och månadsmöte tillsammans med dina psykologkollegor För att lyckas och trivas i rollen så vill vi att du Är legitimerad psykolog med grundläggande psykoterapiutbildning KBT (Steg 1). Har minst ett års erfarenhet av psykologisk behandling. Är folkbokförd i Sverige. Har goda datorkunskaper. Om oss Din Psykolog är en växande digital psykologmottagning, och söker nu dig som vill vara en del av vår resa och skapa den bästa tjänsten för psykologer och patienter. Vi lägger stor vikt vid att våra patienter känner sig trygga, hörda och sedda, och att våra psykologer känner sig fria, självständiga och delaktiga. Därför består vårt psykologteam av människor med bred erfarenhet, god empati och ett stöttande förhållningssätt till varandra. Vi ser fram emot din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Hälso- och sjukvård
Linköping

Är du nyfiken på att jobba extra som psykolog online?

5 d

Din Psykolog Vård Sverige AB

Vårt fantastiska psykologteam växer och nu söker vi dig som vill hjälpa människor över hela Sverige att må bättre, samtidigt som du får större frihet jämfört med många andra arbetsplatser. Hos oss får du ett flexibelt arbete med fokus på psykologisk behandling och alliansskapande. Vi värderar dig högt och vill kunna erbjuda attraktiva villkor för att du ska vilja börja och stanna kvar. Du får Jobba hemifrån Jobba vart du vill. Allt arbete sker på distans över nätet. Slipp tidskrävande pendling och få mer tid till annat som är viktigt i livet. Samtidigt är du en del av ett fantastiskt psykologteam med stöd från kollegor och chefspsykologer när du behöver det. Flexibla arbetstider Lägg ditt eget schema och jobba när du vill (hälften på kvällar och helger). Du bestämmer själv hur mycket du vill jobba (minimum 10 h/vecka, stegvis ökning så att du får en god start). Enkelt att kombinera med andra tjänster och delar i livet, för en god balans mellan arbete och fritid. Minimal administration Fokusera på att göra skillnad för dina patienter! Lägg mindre tid på administration och mer på varierande och meningsfullt behandlingsarbete. Tack vare vår digitala plattform, gedigna materialbank och fantastiska tech-team. Dessutom är din närmaste chef psykolog och tillsammans med teknisk support får du snabbt stöd när frågor eller problem dyker upp. Om rollen Som psykolog hos oss kommer du genom IKBT och videosamtal att genomföra bedömningar och ge psykologisk behandling. Vi är en del av primärvården och behandlar klienter med mild till måttlig psykisk ohälsa. Därtill kommer du att få delta på extern handledning, IKBT-möte, terminsmöte och workshops. För att lyckas och trivas i rollen så vill vi att du: Är legitimerad psykolog med grundläggande psykoterapiutbildning KBT (Steg 1) Har minst ett års erfarenhet av psykologisk behandling Är folkbokförd i Sverige Har goda datorkunskaper Trivs med att jobba med psykologisk behandling och alliansskapande Om oss Din Psykolog är en växande digital psykologmottagning, och söker nu dig som vill vara en del av vår resa och skapa den bästa tjänsten för psykologer och patienter. Vi lägger stor vikt vid att våra patienter känner sig trygga, hörda och sedda, och att våra psykologer känner sig fria, självständiga och delaktiga. Därför består vårt psykologteam av människor med bred erfarenhet, god empati och ett stöttande förhållningssätt till varandra. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Hälso- och sjukvård
Linköping

Säljare på distans med erfarenhet av utringande telemarketing!

1/13/2025

Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Brinner du för försäljning, levererar toppklassig kundservice och vill starta eller ta nästa steg i din karriär som säljare? Ta chansen att bli en del av Diamax fantastiska team! Diamax fortsätter att växa och startar upp ett säljteam med möjlighet att arbeta på distans! Diamax arbetar som återförsäljare åt några av Sveriges starkaste varumärken samt välkända uppdragsgivare i en mängd olika branscher med allt från förlag och matkassar till el och telekom. Du får spetskompetens inom försäljning över telefon som tillsammans med styrkan hos våra uppdragsgivares varumärken ger dig utmärkta förutsättningar att lyckas som säljare. Vi söker dig med minst 6 månaders dokumenterad erfarenhet inom telefonförsäljning och som är redo för att ta steget in och bli en del av Diamax framgångsrika resa. Din utveckling är deras framgång! Under din anställning kommer du att varva teori och praktik samtidigt som du får en bred erfarenhet av att sälja olika produkter och tjänster över telefon. Du kommer hela tiden att få coachning, feedback och vidareutbildning för att fortsätta din utvecklingsresa, där det alltid är nära till nästa steg i karriären för den karriärsugne. Anställningen är i första hand på heltid med arbetstider måndag-fredag mellan 09:00-18.00. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som är seriös, resultatinriktad och har en grundläggande förståelse för utringande telemarketing med kunden i fokus. Egenskaper som stämmer in på dig är engagemang, driv och nyfikenhet. Du är ansvarsfull och självgående där du är motiverad till att under din anställningstid hela tiden fortsätta utvecklas och förstår sambandet mellan ansträngning och framgång. Du värdesätter även ett företag där man har roligt tillsammans och stöttar varandra till utveckling och måluppfyllnad! Krav: • Minst 6 månaders dokumenterad erfarenhet av utringande telemarketing. • Tillgång till egen dator + headset för att kunna utföra arbetet hemifrån. • Goda kunskaper i svensk i såväl tal som skrift. • Kunna uppge en referens som styrker tidigare erfarenhet och anställningskorrekthet. Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras innan anställning. Om du tror att du passar hos Diamax kommer du att erbjudas ett stimulerande arbete tillsammans med fantastiska kollegor, en fast lön med ett utarbetat bonussystem, kollektivavtal via Unionen, friskvårdsbidrag samt ett utvecklingsprogram där rätt person har goda möjligheter att avancera inom företaget. I denna rekrytering samarbetar Diamax med StudentConsulting. Anställning sker löpande. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta team Umeå. Varmt välkommen in med din ansökan! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Försäljning, inköp, marknadsföring
Linköping

Arbeta hemifrån som Mötesbokare inom hemlarm - Heltid/Deltid - Linköping

1/11/2025

PartnerFlow Group AB

Jobba som Mötesbokare / Besöksbokare hemifrån! Vi söker dig som gillar att arbeta på distans / hemifrån och har god vana att arbeta med telefonen som verktyg. Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom mötesbokning, telefonförsäljning, kundtjänst eller fältförsäljning. Du får välja själv om du söker som anställd eller om du vill arbeta med ditt egna bolag och fakturera oss för försäljningen du skapar (F-Skatt krävs i detta fall). Om uppdraget Som Mötesbokare / Kundbokare kommer du boka möten till fältsäljare inom hemlarm via telefon mot radhus och villaägare. Uppdragsgivaren som vi representerar har i dagsläget ca 2500 kunder och expanderar snabbt på den svenska marknaden. Syftet med samtalet är att erbjuda ett möte med en av uppdragsgivarens fältsäljare som då gör ett hembesök. Arbetstider: Måndag - Fredag (med möjlighet att arbeta helger mellan 10:00 - 18:00 om det passar). Omfattning: Heltid / Deltid (Anpassningsbart) Plats: Distansarbete (Hemifrån) Fördelar med att arbeta hos oss Möjlighet att ha eget bolag och fakturera oss för din försäljning (F-skatt) Höga provisioner utan tak Möjlighet att växa inom bolaget och skapa en karriär inom försäljning Kostnadsfri sälj-och produktutbildning Grundkrav för att kunna jobba med oss: Dator med god internetuppkoppling Headset för att kunna prata ostört i telefon Du bör vara: Trygg och van att arbeta med telefonen som verktyg Målmedveten och tävlingsinriktad. Trivas med att arbeta på distans/hemifrån Inneha hög socialkompetens Ha lätt att bygga relationer Rekryteringsprocess Vår rekryteringsprocess är helt och hållet digital, vi kommer kontakta dig per mail med tid för intervju om du går vidare. Intervjuer sker löpande. Vill du starta i gång din karriär omgående? Tveka inte på att skicka en ansökan redan idag så får du en tid för intervju inom kort. Vid övriga frågor mejla till: rekrytering@partnerflow.se Om företaget PartnerFlow Group AB är ett svenskt företag med mångårig erfarenhet inom försäljning och affärsutveckling och innehar flertalet uppdrag B2C & B2B. Hos oss arbetar drivna personer med ett stort intresse för försäljning och att skapa värde för våra kunder. Vi hjälper uppdragsgivare att affärsutveckla deras produkt och nå ut till nya kunder via mötesbokning, telemarketing och field-sales. https://www.partnerflow.se Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Administration, ekonomi, juridik
Linköping

IT Operations Manager

12/27/2024

Cambio Healthcare Systems AB

Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in eHealth with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our eHealth solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 900 employees in several countries. The position Cambio is seeking an experienced IT Operations Manager to lead and scale the operations of our growing IT infrastructure, ensuring high availability and performance across a large-scale, complex environment. Your responsibilities will include managing both internal systems and customer-facing solutions, with a focus on hybrid infrastructures that span on-premises, cloud, and managed services. You will play a key role in shaping and implementing strategic plans for IT operations, driving efficiency, and securing compliance across the organization. If you thrive in high-impact roles and have extensive experience in managing large-scale IT environments, we’d love to hear from you! In this role, you will manage a team of approximately 20 full-time employees and 10 consultants across multiple locations, including Stockholm, Linköping, and Colombo (Sri Lanka). You will be part of our IT management team and will collaborate closely with other department leaders. Key responsibilities: Lead and manage large-scale IT operations, ensuring high availability and performance across on-premises, cloud, and hybrid environments. Develop and execute long-term strategies for scaling and optimizing the organization’s IT infrastructure. Ensure compliance with relevant regulations and manage security protocols in a complex, geographically dispersed environment. Lead a high-performing team across multiple locations, fostering a culture of collaboration and continuous improvement. Requirements Proven experience in IT operations management. Good understanding of IT infrastructure and systems. Familiarity with network administration, system security, and performance management. Familiarity with ITIL processes such as incident, problem and change management. Experience from compliance regulations affecting IT organizations. Great communication and leadership skills. Proficiency in Swedish and English, both written and oral. It’s a bonus if you have: Master’s degree in computer science, Information Technology, or equivalent experience. Place of employment: Linköping, Sweden At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too. Scope: Full time Form of employment:Permanent employment, 6 months trial period Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link. We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located andhave the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process. We look forward to receiving your application! Read more about ushere! Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!
Chefer och verksamhetsledare
Linköping

System Engineer - Automation

12/27/2024

Cambio Healthcare Systems AB

Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in e-health with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our e-health solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish health and social care. We are growing continuously and now have about 1000 employees in several countries. The position Cambio has built an organization to deliver our products as a service. We are now looking for a Senior System Engineer who wants to join our IT Infrastructure and Operations team and be part of deploying and improving the infrastructure for what is Sweden's largest electronic health record (EHR). As a System Engineer, you will be responsible for maintaining and building the technical infrastructure and IT systems that support our products and services. You will also be responsible for implementing DevOps best practices and collaborating with development teams to improve the software delivery process. You will be working with designing and improving the services that we provide to the organization. You will also be working on automating, maintaining, and supporting our systems, such as Gitlab, Ansible Automation Platform, Artifactory to name a few. In that work you will work closely with our development organizations and our delivery organization. Additionally, you will have the opportunity to work with modern tooling and enjoy the freedom to choose your technology stack, allowing you to drive innovation and efficiency in your projects. About you To succeed in this role, we believe that you have great technical skills and have a keen interest in Infrastructure as code and software development. You enjoy putting together technical solutions with your team as well as developing and coaching the team further in your area of expertise. You take pride in working together with others to solve problems and improve existing solutions. You are detail-oriented, organized, and able to manage multiple tasks and priorities simultaneously. To work proactive and take the initiative to identify areas of improvement comes natural for you, and along with your excellent communication and interpersonal skills that enables you to effectively collaborate with other teams and stakeholders, you have what it takes to make it happen. You also have a strongwillingness to learn and stay up to date with the latest technologies and tools in the DevOps space. Requirements Experience of working with infrastructure development or related areas Experience of working with both Linux and Windows based systems Expertise in developing tools using scripting languages such as PowerShell, Bash, and Python Experienced and interested in utilizing infrastructure automation, such as Ansible, for various tasks Background within software development Can communicate fluently in spoken and written English It's a bonus if you have Experience with Terraform or similar IAC frameworks Experience with Kubernetes Experience of tools such as: Artifactory, Gitlab or similar Experience in CI/CD development Experience with OpenSearch or similar log frameworks Experience with Java development Can communicate fluently in spoken and written Swedish Place of employment: Linköping At Cambio, we promote a healthy work-life balance through a hybrid model where you and your team decide office days, with the option to work remotely. We encourage initiatives that foster personal and company growth, ensuring you can develop both as an individual and employee. Our culture is built on "Trust," "Care," and "Together," which shape everything we do. Scope: Full time Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period Other: The job requires being on-call at certain times. We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link. We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work in Sweden. We will ask for verification during the process. We look forward to receiving your application! Read more about us here!
Data/IT
Linköping

Application Engineer within eHealth

12/27/2024

Cambio Healthcare Systems AB

Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in e-health with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our e-health solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish health and social care. We are growing continuously and now have about 1000 employees in several countries. The position As an Application Engineer here at Cambio you will be a part of something bigger, and your efforts will contribute directly to the benefit and value for both healthcare professionals and patients. Our products set high demands for availability, performance, and patient safety. You will be part of our competent Application Management team, acting as the link between our customers – Sweden’s regions and county councils – and our own development department. You will participate in both internal and customer-facing projects and activities to bring our latest technical solutions into operation and assist customers with technical questions regarding our products. In your role as an Application Engineer, you will work with technical solutions used in large installations with thousands of concurrent users where scalability and performance are key. The Application Management team possesses extensive expertise and works in a broad role, including technical troubleshooting (third line) in SQL databases and JBoss, SQL optimization and scripting, as well as monitoring and tuning all parts of the application. We are our customers' natural point of contact for the most practical handling of the technology, including our products and the underlying infrastructure. In our team, we work both independently and together. We value a strong team spirit and a work environment where our colleagues thrive. About you We are looking for someone with at least 5 years of experience in operational work with complex IT systems. Requirements Windows Server MSSQL It's a bonus if you have worked with Linux JBoss Java Integrations System and security architecture Network design Container-based solutions New technology is continuously introduced into the our product suite, so it’s essential that you enjoy learning new things and tackling challenges. You should have a strong interest in technology, enjoy working closely with customers, be flexible, and able to prioritize effectively in stressful situations. Most importantly, you are a problem-solver and confident in taking the initiative. We also expect you to be able to communicate well in both Swedish and English, both spoken and written. Place of employment: Linköping At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too. Scope: Full time Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link. We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work inSwedenWe will ask for verification during the process. We look forward to receiving your application! Read more about us here! Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!
Data/IT
Linköping

Frontend Software Architect within eHealth

12/27/2024

Cambio Healthcare Systems AB

Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in eHealth with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our eHealth solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish health and social care. We are growing continuously and now have about 1000 employees in several countries. The positionAs a Software Architect, you will join our new development team within the e-health domain. The team will be a part of our organization responsible for developing our new platform built upon open standards that will serve the future of eHealth. The platform is designed to support enhanced data accessibility, innovation, and interoperability at scale. In this position, you will enter an early stage of the development process and work with complex information systems designed for innovation and interoperability. We work with information systems that have very high requirements to scale which means you will fundamentally change how open platforms of the future will play a role in healthcare and welfare improvement. A key part of Cambio Platform is to be able to share the development and management of clinical concepts and their surrounding artifacts such as apps, forms, terminologies, and openEHR archetypes and templates. Your team will enable us and our customers to accelerate, and streamline collaboration and development of apps and informatics within Cambio Platform and the wider eHealth ecosystem. As a Software Architect, you are a hands-on technical person with strong technical leadership qualities. You will have the opportunity to work on cutting-edge solutions and influence the product and the team from the beginning. Responsibilities · Design and develop frontend architectures for scalable eHealth applications, ensuring compliance with openEHR and FHIR standards. · Collaborate with backend developers, UX/UI designers, and product teams to deliver seamless and user-friendly healthcare applications. · Drive the adoption of best practices in front-end development, including performance optimization, security, and maintainability. · Stay current with industry trends, tools, and technologies to ensure our solutions remain innovative and competitive. · Work closely with stakeholders to translate business needs into technical solutions, balancing short-term requirements with long-term architectural goals. At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee.Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeateeverything we do. About you We are searching for a passionate frontend focused Software Architect to join our new development team within the eHealth domain.Requirements · Deep understanding of Typescript and React. · Deep understanding of State Management Frameworks such as Redux, Saga. · Proven experience in front-end performance optimization techniques (e.g., lazy loading, code splitting, caching). · Familiarity with responsive web design and development, including mobile-first approaches. · Familiarity with DevOps practices. ·Familiarity with tools like Docker and Kubernetes. · Excellent communication skills in EnglishIt’s a bonus if you have · Experience in the eHealth domain and knowledge of Open EHR, FHIR or SNOMED CT it is a bonus · Understanding of UX/UI principles, with experience collaborating with designers on user-centric solutions. · Experience deploying and managing frontend applications in cloud environments such as AWS, Azure, or Google Cloud. · Communication skills in Swedish What we offerA dynamic and stimulating work environment where you will have the opportunity to work on exciting projects with a talented team of professionals. You will be part of a company that is committed to excellence and innovation in the eHealth industry. As a Senior Software Architect, you will be one of the first members of this new development team, which means you will have a fundamental influence on the product and the team from the very beginning. You will have the opportunity to shape the future of e-health with an open platform that is set to revolutionize the industry. Place of employment: Linköping At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too. Scope: Full time Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link. We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process. We look forward to receiving your application! Read more about us here! Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!
Data/IT
Linköping