Jobbannonser som erbjuder distans i Jönköping

Letar du efter jobb på distans med säte i Jönköping? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Jönköping som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 7 av 7 annonser

Sales Administrator

1 d

GEODIS Sweden AB

Har du erfarenhet av att arbeta med försäljning, kundrelationer och utveckling av affärer inom spedition? Vi söker en Sales Administrator till vårt kontor i Jönköping! Nordic Air & Sea Cargo (NAC) är ett speditionsföretag inom GEODIS Sweden AB. NAC hanterar, som medlem i flera globala nätverk, agentrelationer med speditörer utanför GEODIS eget nätverk där vi agerar som representant för dessa agenter i Sverige och Skandinavien. Som Sales Administrator erbjuds du ett roligt, varierat och fartfyllt jobb där varje dag innebär nya möjligheter att göra affärer. Hos oss har du chansen att påverka avdelningens resultat och har stor frihet och möjlighet att fatta egna beslut, samtidigt som du får support av ett kunnigt team med gott samarbete. GEODIS är en global logistikleverantör med rötter i Göteborg. Hos oss får du chansen att arbeta i en dynamisk, utvecklande och internationell miljö med härlig gemenskap. Vårt mål är att vara den bästa arbetsplatsen för våra anställda, där alla har möjlighet att växa och utvecklas. Jämställdhet och mångfald är några av nycklarna till vår framgång, och vi är stolta över att ha en jämställd ledningsgrupp och över 50 % kvinnliga chefer. Om tjänsten Som Sales Administrator arbetar du med att ta emot och hantera förfrågningar som täcker transportbehov för kund. NACs primära verksamhet riktar sig mot internationella transporter inom sjö- och flygfrakt men även bil, lager, järnväg och kurir. Du kommer arbeta med att hitta bästa lösning, prissättning och att driva affären hela vägen i mål. I rollen har du regelbundna internationella kontakter med kunder, kollegor och agenter inom NACs agentnätverk. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: Identifiera kundens behov och koordinera ett tjänsteerbjudande i linje med detta Regelbundna kontakter med våra NAC agenter Arbeta för att utöka antalet agenter Upprätta och administrera agentavtal Upprätta prislistor till våra NAC agenter Aktivt arbete med kundvård och att ge våra kunder den bästa serviceupplevelsen Sammanställa och lämna över uppdrag till operationella kollegor Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Placering är på vårt Jonköpingskontor tillsammans med drygt 25 kollegor - ett gott gäng med bra gemenskap. Vi erbjuder möjlighet till hybridarbete i linje med vår remote work policy, kontorsfrukost en dag i veckan, lunchsubvention, en härlig gemenskap och mycket mer. Bli en del av vårt fantastiska GEODIS-team! Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning och säljadministration inom speditionsbranschen, framförallt inom sjö och flyg. Det är meriterande att ha arbetat med internationella affärskontakter och relationsbyggande tidigare. I det dagliga arbetet används främst engelska, men vår interna kommunikation är mestadels på svenska. Det är en fördel att ha kunskap om leveransvillkor, inköpsvillkor och tull, samt att ha eftergymnasial utbildning inom logistik eller spedition. Rollen passar dig som har ett sinne för affärer, aktivt identifierar nya affärsmöjligheter och skapar förutsättningar för merförsäljning. Du är en relationsbyggare som utvecklar och vårdar kundrelationer för att vi ska vara agenternas självklara val. Du vågar ta egna initiativ och beslut för att vinna affärer, med god service och kvalitet i fokus. Vi tror även att du är bra på att jobba i team och är mån om god kommunikation med både externa och interna samarbetspartners. Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity. Ansökan Låter detta som en intressant roll för dig - tveka inte att ansöka redan idag! Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt men senast 2025-02-02. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Daniel Johansson, tel 0706 69 80 32. GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen. Kontaktperson: Tommy Sidén, tel +46 101 631 828.
Försäljning, inköp, marknadsföring
Jönköping

Säljare på distans med erfarenhet av utringande telemarketing!

2 d

Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Brinner du för försäljning, levererar toppklassig kundservice och vill starta eller ta nästa steg i din karriär som säljare? Ta chansen att bli en del av Diamax fantastiska team! Diamax fortsätter att växa och startar upp ett säljteam med möjlighet att arbeta på distans! Diamax arbetar som återförsäljare åt några av Sveriges starkaste varumärken samt välkända uppdragsgivare i en mängd olika branscher med allt från förlag och matkassar till el och telekom. Du får spetskompetens inom försäljning över telefon som tillsammans med styrkan hos våra uppdragsgivares varumärken ger dig utmärkta förutsättningar att lyckas som säljare. Vi söker dig med minst 6 månaders dokumenterad erfarenhet inom telefonförsäljning och som är redo för att ta steget in och bli en del av Diamax framgångsrika resa. Din utveckling är deras framgång! Under din anställning kommer du att varva teori och praktik samtidigt som du får en bred erfarenhet av att sälja olika produkter och tjänster över telefon. Du kommer hela tiden att få coachning, feedback och vidareutbildning för att fortsätta din utvecklingsresa, där det alltid är nära till nästa steg i karriären för den karriärsugne. Anställningen är i första hand på heltid med arbetstider måndag-fredag mellan 09:00-18.00. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som är seriös, resultatinriktad och har en grundläggande förståelse för utringande telemarketing med kunden i fokus. Egenskaper som stämmer in på dig är engagemang, driv och nyfikenhet. Du är ansvarsfull och självgående där du är motiverad till att under din anställningstid hela tiden fortsätta utvecklas och förstår sambandet mellan ansträngning och framgång. Du värdesätter även ett företag där man har roligt tillsammans och stöttar varandra till utveckling och måluppfyllnad! Krav: • Minst 6 månaders dokumenterad erfarenhet av utringande telemarketing. • Tillgång till egen dator + headset för att kunna utföra arbetet hemifrån. • Goda kunskaper i svensk i såväl tal som skrift. • Kunna uppge en referens som styrker tidigare erfarenhet och anställningskorrekthet. Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras innan anställning. Om du tror att du passar hos Diamax kommer du att erbjudas ett stimulerande arbete tillsammans med fantastiska kollegor, en fast lön med ett utarbetat bonussystem, kollektivavtal via Unionen, friskvårdsbidrag samt ett utvecklingsprogram där rätt person har goda möjligheter att avancera inom företaget. I denna rekrytering samarbetar Diamax med StudentConsulting. Anställning sker löpande. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta team Umeå. Varmt välkommen in med din ansökan! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Försäljning, inköp, marknadsföring
Jönköping

Systemutvecklare Integration

5 d

REGION JÖNKÖPINGS LÄN

Enhet Utveckling, IT-Centrum Längtar du efter ett meningsfullt arbete där du får jobba med teknik och samtidigt göra nytta för andra människor? Som medarbetare i Region Jönköpings län gör du skillnad för många – på riktigt. Oavsett yrke har vi alla samma uppdrag – att bidra till att göra livet bättre, roligare och friskare för länets alla invånare. Brinner du för integration av IT-system och är en fena på Java-programmering så har vi jobbet till dig. Häng med på vår resa och utvecklas tillsammans med trevliga kompetenta kollegor! Rollen som systemutvecklare Region Jönköpings Läns behov av sömlösa integrationer mellan IT-system är stort. Därför har vi under de senaste åren byggt upp ett Integration Competency Center (ICC). ICC består i dagsläget av sex medarbetare med olika inriktning så som bland annat systemutveckling, arkitektur och projektledning. När vi nu skalar upp och breddar ICCs insatser behöver vi förstärka med ytterligare en senior systemutvecklare med god kompetens inom integration på plattformen Mulesoft Anypoint Platform och Java Camel/Spring Boot. Arbetet består dels av att utveckla och underhålla integrationer med hög teknisk nivå där behoven av realtidsbaserade integrationer hela tiden ökar. Det består också av viss vidareutveckling och förvaltning av några av Javabaserade system som egenutvecklats inom Region Jönköpings Län. Du kommer exempelvis att arbeta med: • Delta i det löpande arbetet med att utveckla nya och befintliga integrationslösningar • Förvalta befintliga integrationslösningar • Säkerställa att den tekniska lösningen svarar upp mot ställda krav • Beskriva och dokumentera lösning • Utveckla och förvalta egenutvecklade Java-system • Utreda och lösa incidenter och problem • Ha en rådgivande roll i utveckling av javabaserade integrationslösningar med Camel-ramverket Tillsammans löser vi uppgifterna genom att samarbeta med kollegor från olika ansvarsområden på IT-centrum samt beställare och leverantörer. Vi värdesätter därför särskilt förmågan till samverkan och ansvarstagande för både din egen såsom hela teamets leverans. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du har din placering i Jönköping. Din blivande arbetsplats IT-centrum har ett samlat ansvar för IT-verksamheten i Region Jönköpings län och vi är i dag drygt 240 engagerade medarbetare som har hög kompetens inom sina respektive ansvarsområden. Tillsammans arbetar vi för att bli Sveriges bästa IT-avdelning! I ett nära samarbete med våra kunder medverkar vi till att regionens verksamheter utvecklas och stöds med bra IT-lösningar. Vi arbetar processinriktat och kvalitetsmedvetet i enlighet med vårt verksamhetssystem. Vi är kvalitetscertifierade enligt SS-EN ISO 9001 och miljöcertifierade enligt SS-EN ISO 14001. Vill du veta mer? Se filmen om oss här: Film om IT-centrum (https://www.youtube.com/watch?v=A9MuG03DTkw) Din profil IT-centrum söker dig som har senior kompetens i din erfarenhet av arbete med systemutveckling. Du har dokumenterad erfarenhet av integrationsarbete med både Anypoint Platform från Mulesoft och OpenSource Apache Camel ramverket. Du är också van användare av Java Springboot och är familjär med IdP och protokollen SAML2 och JOSSO eller motsvarande. Har du dessutom erfarenhet av arbete inom Integrationsarkitektur och kunskap inom ActiveMQ och Tomcat är du extra intressant för oss. Såklart är det inte fel med domänkunskap inom vårdsystem, men det kanske är för mycket att begära. Vi vill att du har en högskoleutbildning inom systemutveckling eller motsvarande och lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi bedriver vårt arbete utifrån ett agilt arbetssätt och du bidrar med din sociala kompetens att kontinuerligt hitta nya sätt möta de krav och tekniska förutsättningar som finns. Du bör vara intresserad och engagerad och inte rädd för att ta tag i problem du stöter på. Vidare ser vi att du är en person som styrs av mål- och resultattänkande i hur du prioriterar, agerar och fattar beslut i ditt arbete. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig en konstruktiv och utvecklande miljö med kompetenta kollegor. Tillsammans arbetar vi för att bli Sveriges bästa IT-avdelning. Region Jönköpings län är en kunskapsintensiv verksamhet med goda utvecklingsmöjligheter. IT-centrum tillämpar något vi kallar flexibel arbetsplats vilket innebär att du kan utföra en del av ditt arbete på distans. Vi värnar om våra medarbetare och arbetar aktivt med att erbjuda en god arbetsmiljö och ett hållbart arbetsliv. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du också tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? För mer information om tjänsten, kontakta Enhetschef för Utveckling Magnus Erixon, 070-607 03 01. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Sista ansökningsdag är den 16 februari 2025. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/) Välkommen med din ansökan!

Utvecklare Business Intelligence

6 d

REGION JÖNKÖPINGS LÄN

Enhet Utveckling, IT-Centrum Längtar du efter ett meningsfullt arbete där du gör nytta för andra människor? Vill du vara med på en spännande resa för att utforma och vidareutveckla Region Jönköping läns vision- om en BI-plattform som är förstahandsvalet för datauttag vid uppföljning, analys och beslut? Tycker du om att arbeta med hela implementeringskedjan; allt från att analysera behov och definiera krav till att föreslå, skapa och designa olika lösningar, vilket innebär både nyutveckling och förvaltning/support av befintliga lösningar? Då kanske du vill bli en av våra nya medarbetare i vårt BI-team. Rollen som Utvecklare Business Intelligence Du kommer att vara del av ett team inom enhet Utveckling som utgör IT-centrums BI-team där vi använder Diver som BI-plattform. Vi har nära kommunikation och diskussion med våra verksamheter i hela Region Jönköpings län. Vi arbetar och stödjer varandra i vårt arbete där vårt mål är att visualisera behov och stora mängder data till användarvänliga dashboards och rapporter samt exporter till andra applikationer. Vi arbetar med ständiga förbättringar för att tillsammans utveckla vår verksamhet och hitta de bästa lösningarna på ett strukturerat sätt. Region Jönköpings läns verksamhet spänner över många ansvarsområden som hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling som du får vara med att utveckla med vår BI-plattform. När BI-teamet berättar om sitt arbete låter det så här: "Här får man jobba nära verksamheten vilket gör att man snabbt ser nyttan av sitt arbete". "Vi är en liten grupp som samarbetar som ett lag. Det är alltid lätt att testa idéer eller ställa frågor till kollegorna". "Rutiner och lösningar diskuterar vi ofta tillsammans för att hitta de bästa lösningarna". Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du har din placering i Jönköping. Din blivande arbetsplats IT-centrum har ett samlat ansvar för IT-verksamheten i Region Jönköpings län och vi är i dag drygt 240 engagerade medarbetare som har hög kompetens inom sina respektive ansvarsområden. Tillsammans arbetar vi för att bli Sveriges bästa IT-avdelning! I ett nära samarbete med våra kunder medverkar vi till att regionens verksamheter utvecklas och stöds med bra IT-lösningar. Vi arbetar processinriktat och kvalitetsmedvetet i enlighet med vårt verksamhetssystem. Vi är även kvalitetscertifierade enligt SS-EN ISO 9001 och miljöcertifierade enligt SS-EN ISO 14001. Vill du veta mer? Se filmen om oss: https://www.youtube.com/watch?v=A9MuG03DTkw Din profil IT-centrum söker dig som har relevant akademisk utbildning och/eller erfarenhet av BI-utveckling. Du har erfarenhet av arbete med stora datamängder och kunskap inom Business Intelligence med erfarenhet av Diver, QlikView, Microsoft Power BI eller något annat BI-verktyg. Vi ser även positivt på om du har erfarenhet av något ETL-verktyg och erfarenhet av olika databashanterare. Av vikt för att på bästa sätt axla rollen är att du har förmåga att förstå verksamhetsbehovet och översätta detta till en lösning som beställaren blir nöjd med, och som ger verksamheten största möjliga nytta. Det är därför viktigt att du kan se helheten både i ett utvecklingsperspektiv, och ett verksamhetsperspektiv. Du har ett strukturerad och analytisk sätt och gillar att kommunicera med olika människor i verksamheten. Du gillar att driva på och sätter gärna lösningsfokuserade mål och tillsammans med dina kollegor löser ni uppgifterna. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig en konstruktiv och utvecklande miljö med kompetenta kollegor. Region Jönköpings län är en kunskapsintensiv verksamhet med goda utvecklingsmöjligheter. IT-centrum tillämpar något vi kallar flexibel arbetsplats vilket innebär att du kan utföra en del av ditt arbete på distans. Vi värnar om våra medarbetare och arbetar aktivt med att erbjuda en god arbetsmiljö och ett hållbart arbetsliv. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? För mer information om tjänsten, kontakta gärna Enhetschef för Utveckling, Magnus Erixon, 070-607 03 01. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Sista ansökningsdag är den 16 februari 2025. Välkommen med din ansökan! Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)

Projektledare

12/23/2024

Professional Galaxy AB

Assignment Description and Requirements Om uppdraget Som projektledare hos oss får du möjlighet att leda och driva flera uppdrag samtidigt i en komplex och dynamisk IT-miljö. Ditt ansvar kommer bland annat att omfatta: -Leda och driva projekt från start till mål, med fokus på tidsplanering, budget och kvalitet. -Informera och rapportera om projektstatus avseende leveranser, tid och budget samt delta i styrgruppsmöten. -Bygga laganda och främja en positiv ”vi-anda” i projektgruppen. -Säkerställa överlämning av projektleverabler till förvaltning enligt ny förvaltningsplan. Obligatoriska krav: Roll: Projektledare, nivå 4 Erbjuden konsult ska uppfylla följande krav: Teknisk bakgrund: -Gedigen IT-bakgrund. (+10 år) -Dokumenterad erfarenhet av tekniska projekt inom IT. -Förmåga att arbeta i en komplex miljö som ställer höga krav på lednings- och kommunikationsförmåga. Projektledningserfarenhet: -Dokumenterad erfarenhet av att leda och driva flera komplexa IT-projekt samtidigt. -Mycket god förmåga att arbeta självständigt och finna lösningar på problem. -Mycket god kännedom om och erfarenhet av projektmetoder, processer och verktyg på marknaden. Workshops och samverkan: -Stor erfarenhet av att planera och genomföra workshops. -Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i projekt med flera olika aktörer. Kommunikation: -Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, med vana att dokumentera och rapportera sitt arbete. Personliga egenskaper Vi söker en konsult som är: -Affärsmässig och professionell, med hög social kompetens. -Drivande och engagerad, med förmåga att motivera och skapa arbetsglädje. -Samarbetsvillig och kommunikativ, som bygger förtroende och får med sig andra. -Lösningsorienterad och stresstålig, som trivs i en ledande roll och ser möjligheter i utmaningar. Expected start date:2025-01-14 Estimated durtion:6 månader, med chans till förlängning Location:Sweden\Jönköpings län, \Huskvarna Remote work ok?No Last Day to Apply:2024-12-23

RPA-utvecklare

12/23/2024

REGION JÖNKÖPINGS LÄN

Enhet Utveckling, IT-centrum Region Jönköpings län har sedan flera år höga ambitioner att ta tillvara på digitaliseringens möjligheter. Det kräver ett engagerat arbete med att leverera smarta digitala tjänster. Som en del av ambitionen har IT-centrum etablerat ett kompetenscenter inom Robotic Process Automation (RPA) för att automatisera repetitiva arbetsuppgifter i olika IT-system och på så sätt frigöra värdefull tid inom bl.a. hälso- och sjukvård och många andra tjänster som ryms inom regionens verksamhet. Nu söker vi en erfaren RPA-utvecklare. Du kommer att komma till en organisation där RPA står högt på agendan där vi med en tydlig målbild ska automatisera de mest prioriterade tidstjuvarna. I och med vår satsning ges en unik chans till att vara med på en förändringsresa där du kommer få en god inblick i alla de olika områden som ingår i en stor organisation som Region Jönköpings län. Var med och bidra till samhällsnyttan! Vi söker Vi vill att du har en högskoleutbildning inom systemutveckling eller motsvarande med kunskap inom .NET/C#/VB. Du ska ha utvecklat flertalet RPA-processer med hjälp av verktyget UIPath. Genom erfarenheten har du även haft möjlighet att skapa en förståelse för de olika automationstekniker som ryms inom UIPath-plattformen och kan på så sätt göra bra arkitekturval i samband med utveckling. Du ska ha god kännedom om behörighetshantering, t.ex. via AD/IdP/SITHS e.d. och gärna ha erfarenhet av konfigurering av miljöer för att möjliggöra effektivt och säkert arbete för mjukvarurobotar. Kanske har du någon certifiering inom UiPath? Vi söker en självgående, kommunikativ och drivande person som är bra på att samarbeta och kan hantera flera parallella utvecklingsinsatser. Du uppskattar arbete där man jobbar i team i kontakt med verksamhet och systemansvariga. Du är analytisk med en problemlösarmentalitet, tydligt kvalitetsmedveten och känner ansvar för att lösningar blir förvaltningsbara och väldokumenterade. Du har också erfarenhet av Azure DevOps eller andra versionshanterings-verktyg som t.ex. GitHub eller SVN samt behärskar det svenska språket i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av orkestrering av automationslösningar, jobbat med beslutsstöd kopplat till RPA eller har en god förståelse av att optimera automationslösningarna utifrån ett licensperspektiv. Kanske har du jobbat med processkartläggning av verksamhetsprocesser för att identifiera automatiseringslösningar? Har du erfarenhet av att ha arbetat i sammanhanget hälso- och sjukvård, ekonomi eller HR så kittlar det också lite extra! Kanske har du jobbat med beslutsstöd, integrationer eller varför inte AI?! Kort sagt värderar vi högt att du bidrar med dina erfarenheter och har ett intresse av att utvecklas vidare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid i Jönköping med tillträde enligt överenskommelse. Vi erbjuder dig Här blir du en del i ett härligt team med arbetsuppgifter som är både intressanta, utvecklande och som leder till direkt nytta för regionens invånare. Vi tror på ett förhållningssätt som är strukturerat och människoorienterat. Utifrån detta skapar vi tillsammans de allra bästa förutsättningarna för en modern verksamhet som vår, med höga krav och i ständig förändring. Vi erbjuder dig en konstruktiv och utvecklande miljö med kompetenta och engagerade kollegor. IT-centrum tillämpar något vi kallar flexibel arbetsplats vilket innebär att du kan utföra en del av ditt arbete på distans. Tillsammans arbetar vi för att bli Sveriges bästa IT-avdelning. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du också tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/). Det här får du arbeta med Du kommer i din roll att jobba med teknisk utveckling av RPA-lösningar med hjälp av plattformen UiPath. Ditt primära fokus kommer att vara att driva utvecklingen och förvaltningen av automationslösningarna, men du kommer även aktivt att vara med i dialogen med verksamheten för att finna de bästa lösningarna. Du kommer att ha ett tätt samarbete med projektledare, kravanalytiker och systemtekniker. Rollen ställer extra stora krav på att kunna arbeta både praktiskt med utveckling och att ha en god förståelse för verksamhetens krav och önskemål. För att du ska trivas hos oss Vi bedriver vårt arbete utifrån ett agilt arbetssätt och du bidrar med din sociala kompetens att kontinuerligt hitta nya sätt möta de krav och tekniska förutsättningar som finns. Du bör vara intresserad och engagerad och inte rädd för att ta tag i problem du stöter på. Vidare ser vi att du är en person som styrs av mål- och resultattänkande i hur du prioriterar, agerar och fattar beslut i ditt arbete. Vi värnar om våra medarbetare och arbetar aktivt med att erbjuda en god arbetsmiljö och ett hållbart arbetsliv. Att vara medarbetare inom Region Jönköpings Län Som medarbetare i Region Jönköpings län gör du skillnad för många – på riktigt. Oavsett yrke har vi alla samma uppdrag – att bidra till att göra livet bättre, roligare och friskare för länets alla invånare. I en stor organisation finns också stora möjligheter där vi samarbetar över gränserna och lär av varandra. Hos oss är kompetensutveckling inte bara utbildning, det är en del av det dagliga arbetet. Så här gör du om du är intresserad Sista ansökningsdag är den 2 februari 2025. För frågor kan du kontakta Enhetschef för Utveckling Magnus Erixon, 070–6070301. Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag. Varmt välkommen med din ansökan!

Engaged scholar in Finance

12/16/2024

Internationella Handelshögskolan i Jönköping AB

JIBS is Looking for a Scholar in Finance  Jönköping International Business School (JIBS) invites applications for a scholar with a PhD in Finance or a closely related field. This is an open-rank position (Assistant, Associate, or Full Professor), and we are particularly interested in candidates with senior-level experience. The ideal candidate will have a strong academic track record, leadership ambitions, and a collaborative mindset that aligns with JIBS’s mission and values. What we are looking for We welcome applicants with expertise in a wide range of finance topics, including but not limited to: Corporate finance and governance Sustainable finance and ESG investing Fintech innovations, such as blockchain and digital payments International finance and global capital flows Public finance Behavioral finance We particularly value candidates who bring fresh perspectives to the evolving finance discipline. Preference will be given to applicants whose research aligns with JIBS’s strategic focus areas: entrepreneurship, ownership, and renewal. We are also seeking individuals who demonstrate leadership ambitions and are eager to contribute to JIBS's strategic development of finance. Ideal candidates will have a strong commitment to research, teaching excellence, and institutional development. Why join us? We offer dedicated time and resources to support excellence in teaching and research, providing opportunities for professional growth and meaningful contributions to the organization. This is a unique opportunity to enhance your career while contributing to JIBS’s collaborative and forward-thinking environment. At JIBS, we take pride in our commitment to high-quality education and research that creates positive societal impact. As one of the few business schools globally with double accreditation from AACSB and EQUIS, we uphold the highest standards of academic excellence and innovation. Joining JIBS means joining a vibrant, international academic community. You will have the opportunity to inspire and educate the next generation of responsible and entrepreneurial finance leaders. Qualifications For all ranks: A completed relevant PhD degree and you have a developed interest in Finance Outstanding research and teaching potential. Fluency in written and spoken English Excellent communication and presentation skills. Demonstrated ability to engage with various stakeholders. Demonstrated ability to lead and coordinate development projects in teaching and/or research. For Professor: Substantial research and teaching experience. Significant scholarly publications in leading journals. Proven academic achievements and a strong research record. A proven track record in securing external research grants. Fulfilling JIBS criteria for full Professor Assessment Criteria, JIBS - About the University - Jönköping University If criteria for full professor are almost fulfilled, Senior Associate Professor (biträdande professor) appointment might apply. For Associate Professor: At least five years of relevant experience. A sound record in research and scholarly activities. Demonstrated success in publishing high-quality papers. A proven track record in securing external research grants. Fulfilling JIBS criteria for Associate Professor Assessment Criteria, JIBS - About the University - Jönköping University For Assistant Professor: Relevant teaching experience. A good research record. Demonstrated potential in publishing high-quality papers. An interest in securing external research grants We offer Academic environment: an internationally leading academic environment within the focus areas of entrepreneurship, ownership and renewal. Modern institution: a modern institution characterised by internationalisation and an entrepreneurial spirit Inclusive culture: we are committed to building a diverse team. JIBS values encourage different perspectives and experiences, understanding that they enhance our research and workplace. Work-life balance: the work location is on campus in Jönköping, and we highly appreciate meeting each other at the workplace. However, we offer flexible working hours and the possibility of some remote work to support work-life balance and accommodate family responsibilities. Family-friendly policies: since this is a Swedish workplace, we offer comprehensive family leave policies. Collaborative environment: join a supportive and collaborative team that values mutual respect and open communication. Application requirements Welcome with your application, no later than 2025-01-31 Special emphasis will be placed on scientific, pedagogical, and leadership skills in assessing the applicants. Based on the qualification requirements, your application should include the following documents. All should be uploaded to the application system. Please name each document. General information a personal cover letter motivating your interest and suitability for the position. Also, how you align with JIBS' focus areas of entrepreneurship, ownership, and renewal and propose ways to contribute to one or more of the three research centers; MMTC (Media Management and Transformation Centre), CeFEO (Centre for Family Entrepreneurship and Ownership), and CEnSE (Centre for Entrepreneurship and Spatial Economics). a complete academic CV including attested certificates of education. name and contact details for three references (including position, e-mail, phone number, and how you know each other). Attachments related to research requirements: a selection of your 5 most (10 for full professor) for the position-relevant articles. A description of your planned research agenda and how it could relate to JIBS to focus areas. Attachments related to pedagogical requirements: a description of pedagogic portfolio which should include relevant teaching experience, including sessions and courses. a personal teaching approach, style or philosophy and contributions to innovations in education. Attachments related to internal and external citizenship a description of how to lead or be a part of a research and teaching team that takes Finance at JIBS into the future. a description of your thoughts on current trends in the industry outside academia and how they relate to your understanding of the future societal relevance of the discipline of Finance. We kindly decline all sales and marketing contacts. For more information, visit Appointment Procedure at Jönköping University.
Pedagogik
Jönköping