Jobbannonser som erbjuder distans i Härnösand

Letar du efter jobb på distans med säte i Härnösand? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Härnösand som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 2 av 2 annonser

Upphandlare till Inköp och Upphandling, Härnösand

4/11/2025

REGION VÄSTERNORRLAND

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Verksamhetsområdet Inköp och Upphandling genomför operativa och strategiska inköp och upphandlingar, förvaltar och följer upp ingångna avtal. Med hela inköpsprocessen i fokus jobbar vi med spännande och omväxlande arbetsuppgifter. Just nu är vi inne i ambitiöst förändringsarbete för att lyfta regionens inköpsarbete till en mer strategisk nivå. Vi erbjuder ett uppdrag i en positiv och engagerande arbetsmiljö med ca 26 kollegor. Vi söker nu upphandlare. Tjänsten avser en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är i dagsläget placerad i Härnösand med möjlighet att arbeta på distans. Möten genomförs både digitalt och fysiskt, resor kan förekomma i tjänsten. Upphandlare till Inköp och Upphandling, Härnösand Arbetsuppgifter Det övergripande målet vid Inköp och upphandling är att skapa förutsättningar för regionen att göra goda och långsiktigt hållbara affärer. Som upphandlare kommer du i nära samarbete med sakkunniga driva flera upphandlingsuppdrag parallellt. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar av varor och tjänster med skiftande komplexitet. I rollen som upphandlare kommer du bland annat: Ge råd och stöd till regionens medarbetare i upphandlingsfrågor Samverka i förstudier inför upphandling, utarbeta inköpstrategier Genomföra upphandlingar genom att upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag, anbudsutvärderingar och avtal Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma rutiner och arbetsmetoder och driva den digitala utvecklingen för att göra våra processer mer effektiva. Vi ska tillsammans bidra till att vår upphandlingsorganisation upplevs som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för så väl uppdragsgivare som leverantörer. Sammanfattningsvis är din roll avgörande för att driva framgångsrika inköpsprocesser i linje med regionens strategiska mål och säkerställa att våra resurser används på bästa möjliga sätt. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har en eftergymnasial utbildning inom för tjänsten relevant område, eller motsvarande kunskap förvärvad genom annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig Har erfarenhet av arbete kopplat till lagen om offentlig upphandling Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du Har en utbildning i LOU (Lagen om Offentlig Upphandling) Har utbildning i entreprenadjuridik Har erfarenhet av offentlig upphandling av entreprenader Har erfarenhet av fastighet, bygg eller IT För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Helhetssyn Självgående Pedagogisk insikt Initiativtagande Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland.  Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Försäljning, inköp, marknadsföring
Härnösand

Handläggare ärendemottagning

4/11/2025

Trafikverket

Som handläggare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Handläggare ärendemottagning Arbetsuppgifter Vi inom verksamhetsområdet Planering söker nu en handläggare till Kundservice och diarium. Hos oss får du bred inblick och god kännedom om hela Trafikverket eftersom du kommer ta emot frågor om hela organisationens verksamhet och besvara/ hänvisa dem rätt. Du kommer huvudsakligen att hantera inkomna kundärenden i telefon och skrift i ärendehanteringssystem. Diarieföring och registrering av handlingar förekommer också. Den här rollen passar dig som trivs i kundmötet, vill ha strukturerade och likartade arbetsuppgifter av administrativ art men som också kan arbeta självständigt. Tjänsten avser i huvudsak dagtid med flexarbetstid men skiftarbete efter ordinariearbetstid, inkl nattetid, förekommer c:a var 6:e vecka. Övrig information På Trafikverket arbetar vi för att genomföra fördomsfria rekryteringar och i linje med detta är vårt fokus riktat på kandidaters kompetens och potential. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer därför att ligga till grund för vårt första urval. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du även bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Placeringsorten är Trafikverkets kontor i Härnösand. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid, efter introduktionsperioden. Vad händer härnäst? Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt strax efter att sista ansökningsdagen har passerat. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är planerade att äga rum v. 21-22/ 2025. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. #LI-Hybrid Kvalifikationer Vem är du? Som person har du god samarbetsförmåga då du i rollen som handläggare har breda kontaktytor inom Trafikverket. Du kan på ett pedagogiskt sätt förklara vad som gäller och om något blivit fel, och du är trygg nog att stå upp för regelverket. Vidare så är du noggrann och trivs med att ha ordning och reda. Du har en god förmåga, och trivs med, att arbeta strukturerat efter fastställda rutiner. Du är analytisk och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vi söker dig som har: godkänd gymnasieutbildning aktuell erfarenhet av att besvarat kundärenden i support/ kundtjänst, både via telefoni och mail god datavana och i närtid arbetat med digital ärendehantering mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. Det är meriterande om du har: arbetat med ärendehantering och/ eller diarieföring i offentlig/ statlig verksamhet erfarenhet i närtid av att jobba skift/ obekväma tider. Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. På Planering är du ingången till Trafikverket för dem som vi finns till för: medborgare och näringsliv. Omvärldens tillgång till våra servicetjänster och till oss som myndighet är viktig. Det är därför vi vill ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Vi behöver smarta e-tjänster och effektiv hantering av både ärenden och dokument. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Administration, ekonomi, juridik
Härnösand